[DVD + Receiver] Kenwood, Pioneer, Harman/Kardon?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:33

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Goedenacht,

Ik ben vandaag eens op zoek gegaan naar een DVD Speler + Receiver.

Ik zocht in de prijs klasse van de 700 euro in totaal.

Mijn eisen zijn:
-DVD Speler die alles kan afspelen
-Receiver voor 5.1 ondersteuning
-Receiver met minimaal 60W RMS op alle uitgangen

Hier kwamen: Kenwood, Pioneer, Harman/Kardon naar voren toe.
Ik ben alleen vergeten alle Type nummers op te pennen :/

Nu heb ik alles gehoord en het klinkt allemaal mooi naar mijn mening.
Ik wacht nog even met speakers, heb nu 2x Bose 301 en ga dit later uitbreiden naar een 5.1 set.
Ik dacht aan Tannoy voor de speakers, maar dat is voor later.

Maar, welke van deze merken is volgens jullie het beste?
Ik heb nu zelf al een harman kardon (HK6600) en klinkt erg goed al zeg ik het zelf.

Maar wat zegt de tweaker?
Ik heb al gezocht op google, omega e.d. maar vond een hoop, maar kon hier uit opmaken wat het beste voor mij is!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Geef mij maar een marantz hoor ( ja ik blijf overtuigd :) ) , in jou prijsklasse zit je goed met de SR-4300 denk ik zo .. qua dvd speler ben ik zéér tevreden van philips , en ook van sony .. maar kijk eens even op de reviews @ www.homecinemachoice.com , hééél goede review site , en eel betrouwbaar ..

P.S : what were you thinking when you bought those damn sucky bose's ?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Ik heb hier zelf, puur toevallig, ook naar gezocht vandaag. Ook gekeken in de winkel en vergeleken op www.kieskeurig.nl (als je dat nog niet gedaan hebt,vooral even doen,kan je goed naast elkaar zien wat er op zit). Bij mij kwam hier ook nog JVC uit als mogelijk merk. Waarna ik met eenzelfde vraag bleef zitten, "duurdere" Kenwood/Pioneer (ze hebben goedkopere broertjes en zusjes) of goedkopere Harman/Kardon.

Ik heb horen vertellen dat je bij goedkopere setjes de aanduiding,bijv., 5x80W nog wel eens met een korreltje zout moet nemen omdat ze een gedeelte van hun vermogen moeten delen (zoiets begreep ik eruit), klopt dit?

Voor mezelf en de Topicstarter dan nog even. Ik zou ook graag een complete set hebben, maar wat ik zo snel zag zijn de bijbehorende spelers bij een merk als Harman-Kardon flink duurder dan bij een merk als Philips (wat geen optie is bij mij), is dit prijsverschil ook nog gerechtvaardigd, of kan je beter een duurder type receiver nemen en een goedkopere DVD-speler?

Ceci n'est pas une signature!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

@ vehpol : je systeem is zo goed als de zwakste schakel .. heb je een k*tdvd speler , gaatje receiver bij het sound datter uitkomt ook niet echt veel kunne verbeteren .. je kan beter wat sparen en een fatsoenlijke dvd speler kopen , of een dvdspeler waar je van weet dat kwaliteit is maar die toch niet zo duur is .. en op receivers moet je zeker niet besparen , dat komt later toch weer als teleurstelling dan

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
uhh, een dvdspeler spuugt digitaal geluid uit, dus het geluid dat geproduceert wordt is volledig afhankelijk van de versterker, verder moet je kijken hoe groot je tv is, als je niet groter dan 63 cm hebt is een dure dvdspeler niet gerchtvaardigd vanwege beeld/geluidskwaliteit, de verschillen ga je pas merken bij echt grote tv's. Ik denk dus dat je beter voor een goedkope philips kunt gaan (met natuurlijk wel de mogelijkheden die jij wilt) en dan wat meer uitgeven aan de versterker

• Scarp
  • Niet online
Snow_king: je kan deze vraag ook in Centraal HomeTheatre topic stellen. Die topic ook eens doorlezen voor nog een hoop tips en ideeen.

Je kan inderdaad gewoon een redelijke geprijste (150 a 200 euro) dvd speler kopen, bijvoorbeeld een Pioneer of Philips. Die zijn beide voldoende voor een normaal systeem. Voor 500 euro heb je dan best wel wat over voor een goede reciever. Luister ook eens Marantz (heeft dacht ik ook iets in die prijsklasse) en Onkyo.

Toch blijft bij systemen met geluid het advies: ga zelf eens luisteren. Je kan inderdaad vooraf wat voor onderzoek doen. Zelf zeg je harman kardon goed te vinden klinken, dus zou je vanaf daar kunnen kijken wat je er verder bij vind passen.

TomSwinnen, het is niet zo dat een zwakke schakel ineens je systeem gigantisch onderuit haalt, staat in de faq van het AVH.

Arjandijk, een dvd speler spuugt wel digitale signalen uit, maar daar kan ook een verstoring inzitten (door slechte componenten of vele andere redenen), dus een slechte dvd speler kan ook slecht digitaal geluid produceren door storingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Scarp op 28-12-2002 08:08 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13
Hangt ervan af waar je je prioriteiten legt, beeld of geluid. En wat voor speakers en TV je gaat gebruiken. Als je een goede TV hebt en mindere boxen (bose) dan zou ik het zwaartepunt bij de DVD leggen, en wat minder voor de receiver uitgeven. En vice versa natuurlijk. Persoonlijk zou ik denk ik meer bij de versterker neerleggen.

Zoals al eerder genoemd, zelfs voor dit budget kan je Marantz krijgen. Mijn dealer in Nijmegen heeft een tijd lang een aanbieding gehad (misschien nog steeds!) voor een Marantz SR4200 met een DV4200 DVD speler, €700 bij elkaar. Mooie set denk ik. Ook voor andere merken zijn dit soort deals te vinden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• vehpol
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Marantz heeft inderdaad ook een receiver in deze prijsklasse. Heb ik zien staan, maar niet naar geluisterd (naar geen één nog). Verder heb ik deze ook niet vergeleken met mijn "eisen", dus ik weet niet of dit een mogelijkheid is, maar aangezien veel mensen over Marantz beginnen (niet alleen hier, op heel veel plekken waar ik aan het doorlezen ben geweest) denk ik dat ik die ook maar eens zeer serieus moet gaan bekijken en vooral ook Beluisteren!

Ceci n'est pas une signature!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Marantz heeft idd een hele goede prijs kwaliteit verhouding. zelf heb ik een sr4200 en ben er erg te vreden mee. heeft ook een hele goeie stereo performance op mijn Tannoy speakers. Hiervoor had ik een kennwood versterker en klonk echt heel veel minder.
Bas was wat galmend en er zat geen dynamiek in de muziek.
Klinkt nu gewoon wat voller. Marantz en Tannoy is een goeie combinatie omdat ze allebij een beetje een rustige klank hebben.
Voor 700 euro kun je best een Marantz dvd setje vinden!

Maar kijk ook eens op deze pricewatch http://htpricewatch.gamepoint.net ,
is nog net nieuw dus sommige prijzen zijn nog niet al te laag maar er wordt aan gewerkt. :)
Bij eurohopper wordt een Harman Kardon AVR1500 DVD1500 combinatie verkocht voor 750 euro, misschien wel goedkoop :)
http://go.to/eurohopper

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:25

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Die AVR1500 combo is wel chill.. alleen is die 'maar' 5 x 50w RMS volgens mij. Naast een Sony 5 x 80w RMS doet ie het in volume iig beter :P dus neem de W's niet al te serieus zou'k zeggen :)

HK is iig lekker luisteren, ik vind Marantz saai, net als Tannoy, maarja, ik houd ook meer van Infinity / HK combo's.. dus das wat meer detaillering en dynamiek (als ik het goed heb :P).

Magoed, ik zie wat mensen hard brullen.. ik denk dat je die moet negeren en gewoon moet kijken of je ergens een set zoals we die noemden kan vinden en beluisteren. Heb je veel meer aan dan onze 'adviezen' :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• Dnc1n
marantz/tannoy geen dynamiek en detail? :(
juist heel veel detail!!! :)
maarja allemaal persoonlijk natuurlijk :)

btw die watts moet je niet echt naar kijken,
kijk maar is naar NAD, die hebben ook weinig watts!
Hk heeft net als NAD zware voedingen dat doet de klank natuurlijk ook ten goede.

[ Voor 45% gewijzigd door Dnc1n op 28-12-2002 13:00 ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
We hebben hier in Amersfoort dus een zaak die Staffhorst heet, daar heb ik dus geluisterd naar HK, Pioneer, Kenwood en nog meer, maar het klonk allemaal netjes.

Dit waren Tannoy speakers waar ik het over hoorde.
Die Bose speakers van mij zijn echt tijdelijk, heb nu geen geld om speakers er bij te kopen dus ga er van uit dat ik wel een goede receiver wil voor later.
Ik heb nu een 55cm beeldbuis in mijn TV, dit is een net nieuwe Philips TV.

Ik wil dus als speakers Tannoy hebben, ik heb deze gehoord en klonk echt goed.

Ik wil wel alles van het zelfde merk uit de zelfde serie om het zo mooi bij elkaar te laten passen.

Maar jullie raden mij Marantz aan zie ik zo?

EDIT:
Ik ben net op kieskeuring.nl wezen vergelijken, maar daar komt de Pioneer toch als het beste naar voren voor mijn wensen.

De kenwood waar ik naar heb gekeken komt ook goed naar voren, maar aangezien de Pioneer goedkoper is (scheelt 80 euro) gaat dan mijn keus richting Pioneer.
http://www.pioneer.nl/nl/...id=1573&taxonomy_id=62-98 die Receiver van Pioneer komt het beste naar voren voor mij.

Anders deze: http://www.kenwoodeurope....sp?sif2=2&sif3=14&pid=321
van Kenwood.

[ Voor 29% gewijzigd door Snow_King op 28-12-2002 13:18 ]

• Dnc1n
kennwood zou ik niet nemen icm Tannoy.
Tannoy's zijn best moeilijk aan te sturen en vragen wel wat van de versterker.
en kennwood versterkers heben niet zo'n goeie reputatie op geluidskwaliteit.
het verschil tussen mijn oude kennwood krf-5020D is echt een wereld van verschil!
en dat zeg ik niet alleen omdat ik de marantz nu nieuw hebt maar het is echt zo,
die marantz doet m'n speakers echt ten goede!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:25

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hmm.. laat Kenwood links liggen zou'k zeggen.

Denk dat je beter kan kiezen tussen een 'higher end' Pioneer of 'lower end' HK/Marantz.
Ik vind Pioneer een sterk merk, maar vind HK nog beter.. maarja.. lower of higher end gedoe.. ik weet het niet. Kun je bij die winkel niet de versterker flink op z'n flikker geven met 5 stevige speakers eraan? Dus niet een lullig niveau en 2 speakers, maar 5 eraan en alle 5 aan met een goede DVD oid en dan em ver open draaien? Vaak als je gaat luisteren durf je em niet open te draaien, maar veel versterkers klinken anders op hoge niveaus en je kan checken of ze wel voldoende vermogen voor je leveren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
nigelator schreef op 28 december 2002 @ 13:40:
Hmm.. laat Kenwood links liggen zou'k zeggen.

Denk dat je beter kan kiezen tussen een 'higher end' Pioneer of 'lower end' HK/Marantz.
Ik vind Pioneer een sterk merk, maar vind HK nog beter.. maarja.. lower of higher end gedoe.. ik weet het niet. Kun je bij die winkel niet de versterker flink op z'n flikker geven met 5 stevige speakers eraan? Dus niet een lullig niveau en 2 speakers, maar 5 eraan en alle 5 aan met een goede DVD oid en dan em ver open draaien? Vaak als je gaat luisteren durf je em niet open te draaien, maar veel versterkers klinken anders op hoge niveaus en je kan checken of ze wel voldoende vermogen voor je leveren.
Mja, ze hebben aparte luister ruimtes dus moet kunnen.

Ik heb het zelf ook erg op HK, die HK6600 die ik heb klinkt echt geweldig vind ik zelf!

Maar toch blijf ik naar Pioneer neigen, weet niet waarom..
Pagina: 1