[wattage] kleine voeding

Pagina: 1
Acties:

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ik wil, omdat ik bezig ben met een home-entertainment pctje, deze: 6207631 Power Supply 145Watt ATX [geen verdere spex] voeding kopen bij comptechworld om het geheel van stroom te voorzien, deze is namelijk lekker klein.
nu is mijn vraag: kan dat dingetje het allemaal aan [evt met wat meer koeling]
er gaat in zitten:
een PII, 64 mbram, klein agp videokaartje, soundcard, nic, kleine oude hd, en misschien nog wat ledjes 8)7
nou heb ik even gekeken hoeveel A/kanaal een vergelijkbare voeding [iets kleiner] produceert.
Volgorde: 3.3V 5V 12V
150w:____7A _16A 5A
125W:____10A 12A 3A
voor de liefhebber nog even een plaatje van de "vergelijkbare voeding":
Afbeeldingslocatie: http://www.enhanceusa.com/products/enp0615b.jpg
site
ik weet niet precies wat zo'n processor trekt, en mobo etc.
Denken jullie dat deze voeding het houd, voor soms een paar uurtjes aanstaan, of valt ie van ellende uit elkaar na een divX-je? :P
ze hebben bij CTW ook een even grote, maar dan een "180W P4" anders neem ik die, maar die is in een keer veel duurder.
BVD

[ Voor 11% gewijzigd door Kr3Kr op 28-12-2002 00:48 ]

Gregor van Egdom Krekr

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 00:21

Chop2000

Vroem

ik denk dat ie dat wel trekt...
ik ken iemand dat heeft een 100 watt voeding voor een celly 700+ 512 mb sdram+3 hdd's (koffermod server) draait perfect..

niks

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een goede 180watter kan veel aan... iemand anders hier heeft een FlexATX PIV bakje (1.7GHz@2.x, Radeon 7500, cd-rom/cd-r combo, nic, etc.). Ik denk dat je in dit geval d'r wel vanuit kan gaan dat 't lukt. Desnoods kan je even zoeken, er zijn namelijk verschillende artikels hierover te vinden op de Frontpage en Anandtech bijvoorbeeld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb hier een 145 watt voeding (vrijwel dezelfde als die op het plaatje) in mijn fileservertje zitten, en die staat nu al een maandje of 3 onafgebroken te draaien... geen enkel probleem dus.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
mooi, dan gaat die besteld worden. hartelijk dank.
ding kost btw bijna nix :D [15 euro]

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

heb hier een 125 watt voeding, met een p200@225 met 6xscsi disk aan een Adaptec 2940(1 gb / disk) plus 2xIDE 1,6 gb, 1xpci-slot koeler + extra fan uit een oude voeding + cpu cooler. Nog nooit problemen gehad met slecht 125 watt (en dat rijmt :) )

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 01:23:
heb hier een 125 watt voeding, met een p200@225 met 6xscsi disk aan een Adaptec 2940(1 gb / disk) plus 2xIDE 1,6 gb, 1xpci-slot koeler + extra fan uit een oude voeding + cpu cooler. Nog nooit problemen gehad met slecht 125 watt (en dat rijmt :) )
mooi :)
dr zit btw geen active pfc in dat ding. ik weet niet echt wat het is, dus kan dat kwaad? zou iemand die het wel weet ff uit kunnen leggen? thnx

Gregor van Egdom Krekr

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kr3Kr schreef op 28 december 2002 @ 14:32:
[...]

mooi :)
dr zit btw geen active pfc in dat ding. ik weet niet echt wat het is, dus kan dat kwaad? zou iemand die het wel weet ff uit kunnen leggen? thnx
Hmmm, zou dat beteken dat deze passief gekoeld is?
zou mooi zijn, dan wil ik er ook eentje :D
heb nu wel eentje met een fan erin.

hoewel een passief gekoelde voeding me sterk lijkt, erg riskant.
denk eerder dat met een active pfc een active power fan control wordt bedoeld, ofwel, wordt je PSU warmer, gaat de fan harder draaien.... waarschijnlijk heeft deze voeding dus een vast toerental.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 28 December 2002 @ 15:08:
hmmm, zou dat beteken dat deze passief gekoeld is?
zou mooi zijn, dan wil ik er ook eentje :D
heb nu wel eentje met een fan erin.

hoewel een passief gekoelde voeding me sterk lijkt, erg riskant.
denk eerder dat met een active pfc een active power fan control wordt bedoeld, ofwel, wordt je PSU warmer, gaat de fan harder draaien.... waarschijnlijk heeft deze voeding dus een vast toerental.
nee, het is iig niet dat ie passief gekoeld is [denk na :P ] ik weet dat het iets met de stroom toevoer te maken heeft. egaliseerd dat ding misschien de hobbeltjes in de wisselspanning? [overspanning]

Gregor van Egdom Krekr

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Active PFC staat voor (active) Power Fase Correction. Dit zorgt ervoor dat je voeding meer werkbaar vermogen (dus vermogen dat echt gedissipeert wordt, eenheid = [Watt]) levert i.p.v. blind vermogen (eenheid = [VAr]). Blind vermogen zorgt alleen voor overbodige ladingstransporten. APFC maakt zeg maar je voeding wat efficienter.

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 28-12-2002 17:31 ]

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:54
zo voedingen zitten toch ook in shuttle barebones, en dan steken ze daar ne dikke p4 in en een radeon, en da werkt, dus zou da voor ne p2 ook moeten gaan

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05
Moet makkelijk gaan denk, ik heb hier een 59W voeding bij m'n Epia (met slimline dvd en hdd), en die trekt het ook nog wel... En dan staat hij nog dag en nacht aan, en heeft 'ie geen actieve koeling (de voeding dan) :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rickbv op 28-12-2002 19:17 . Reden: verduidelijking... ]

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ok, nou weet ik het cker :D had m al wel besteld hoor.
dat verhaal van Aikeleer is misschien iets voor in de faq?

Gregor van Egdom Krekr

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

15 Euro ??? Nice!!!
Heb je hem al binnen? Zo ja ... wil je dan kijken of het 145 watt continu is, of 145 watt MAX.

Is leuke voeding voor VIA Epia moederbord namelijk.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
dreeke schreef op 28 December 2002 @ 19:14:
15 Euro ??? Nice!!!
Heb je hem al binnen? Zo ja ... wil je dan kijken of het 145 watt continu is, of 145 watt MAX.

Is leuke voeding voor VIA Epia moederbord namelijk.
ja, cker, en voor die prijs kan er weinig fout gaan. als ik binnenheb, zal ik m ff stresstesten. heeft er iemand nog een lomp grote weerstand in omg. nunspeet? :P
anders zet ik dr gewoon een paar grote electromotoren aan :D
en ik zal ff wat plaatjes maken :)

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
hmm owk, dit is k#t
het is een GEWONE atx voeding, niet kopen dus!
en, ach ja, ik ga het hiermee maar proberen. lekker verwarrend, omdat ie boven een microATX staat, en dan denk je door het lage wattage dat het een micro voeding is. naja, voor die 15 euro. ik probeer het maar met deze, als het echt niet gaat, haal ik die ander wel.

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1