Nieuw KPN ADSL modem Thomson 510 met verkeerde cd.

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ben bij een kennis ADSL aan het installeren (Basic/Xs4all/ethernet/XP). Blijkt er een nieuw type modem standaard geleverd te worden door de KPN. Dus ook een nieuwe, simpelere ADSL-installatie-procedure. Het is trouwens de Thomsom Speedtouch 510 modem.

Er wordt bij het installatiepakket een cd geleverd waarop een wizard zit om je modem simpel te voorzien van de KPN instellingen zoals NAT/PAT instellingen ed. Nu heeft de KPN er helaas geen KPN-cd bijgestopt maar een Thomson fabriekscd ;(.

Heb samen met een KPN-helpdeskmedewerker vanavond een uur aan de lijn gehangen om zonder de cd de router te configgen maar dat is helaas niet gelukt. Volgens de (uiterst vriendelijke) medewerker kon ik het setupbestandje ook gewoon downen van www.kpn.nl. Ik twijfelde dus hebben we met z'n tweeen gelijk op de site gezocht. Tot de grote verbazing van de helpdeskmedewerker (en ik) stond hij er helaas niet op. Volgens de medewerker heb ik deze Wizard nodig ondanks het feit dat ik XP draai (met mijn Alcatelmodem die thuis staat is dit niet nodig)

De helpdeskmedewerker kon het simpele bestandje van de juiste cd niet mailen aangezien ze op de afdeling geen mail hebben (????). En ik moet morgen maar op goed geluk naar een Primafoon gaan om te bedelen om zo'n cdtje. Het is me wat.

Nu ben ik weer aan het surfen geslagen om zo'n simpel KPN-Wizard bestandje te dowen om de modem te kunnen instellen maar ik kom hem niet tegen. Het is echt te gek voor woorden. Heeft iemand nog een idee? Of kan iemand me dat dingetje mailen?

Het bestandje op de cd heet setupST.exe en is ongeveer 1mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je niet naar je thompson webserver gaan (standaard: 10.0.0.138) en dan bij Advanced -> Setup het ADSL_nat.ini bestand (wat hier staat: http://www.kpnadsl.nl/support/downloads_multi-v4.html) uploaden ?
Anders heb je inderdaad die cd nodig, ik wil er anders wel een image van maken, tis tog maar 13,7mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
http://www.mxstream.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini

Volgens de kpn site, hier:
http://www.mxstream.nl/support/downloads_multi-v4.html
(aan de rechter kant stukje naar beneden)

Zou dat het config bestand moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Nope, heb ik ook al geprobeerd. Kreeg het niet voor elkaar daarmee.
Maar mail je me alsjeblieft alleen het mapje van de cd speedtouch/setup. Je zou me echt een heel groot plezier doen. Heb alleen dat mapje nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Oeps, ik zie het licht ineens. Ik snap hoe dat gedownload ini-bestandje werkt in de setup.
Je bent er dan te lang mee bezig zodat je op een gegeven moment niet meer helder nadenkt. Heb hem gedownload, hoef ik morgen niet naar de juffrouwen van de Primafoon. Bedankt jongens.

<< update: 1.10 uur, modempje draait :) >>

[ Voor 75% gewijzigd door boekenbon op 28-12-2002 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bij een vriend van me hadden ze een bruine ipv een groene erin gestopt.
gaat dus lekker daar. hij kon wel gewoon de drivers downloaden.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Mail is verzonden ...

Maar ik zou je aanraden om toch die cd proberen te bemachtigen... desnoods moet KPN dat maar opsturen ... das hun fout.

edit:

Ik zie dat je al wat hebt gevonden ?
Delete je mail dan maar :)

[ Voor 23% gewijzigd door Enforcer op 28-12-2002 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze cd krijg je alleen erbij als je een installatie met monteur verkiest, in het DHZ pakket zit deze niet, aangezien ze ervan uit gaan dat je het zelf doet en de daarvoor benodigde bestanden ( aleen nat.ini ) van de www.kpnadsl.nl site haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 09:03:
Deze cd krijg je alleen erbij als je een installatie met monteur verkiest, in het DHZ pakket zit deze niet, aangezien ze ervan uit gaan dat je het zelf doet en de daarvoor benodigde bestanden ( aleen nat.ini ) van de www.kpnadsl.nl site haalt.
FOUT

Ik heb ook een DHZ-pakket en daar had ik 2 cd's bij zitten. 1 van KPN en 1 van Thomson. Met die cd van KPN moest ik het ADSL-modem configureren, zoals in het boekje van KPN staat.
Die cd moet er dus altijd bij zitten..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 09:03:
Hmm, maar dan kan je zo weinig doe-het-zelfen met het pakketje lijkt me. Zeker als je de DHZ-handleiding doorloopt van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Die CD behoort gewoon bij het pakket geleverd te worden.

Er wordt immers op blz 6 van de handleiding gezegt:
1. Zet uw ADSL modem aan
2. Plaats de meegeleverde ADSL cd-rom met software van KPN Telecom in het cd-romstation van uw computer.
3.etc..etc..etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enforcer schreef op 28 December 2002 @ 11:08:
Die CD behoort gewoon bij het pakket geleverd te worden.

Er wordt immers op blz 6 van de handleiding gezegt:

[...]
Bij mij zat ie ook niet in het pakket alleen een simpel boekje. Mischien dat dit per pakket verschilt.
Was bij mij een alcatel pakket.
Als je de KPN handleiding in de doos hebt dan zou de cd er ook in moeten zitten
Pagina: 1