Eerst wat specs:
Kernel 2.4.18 incl wat patches
KDE 3.0.0 (incl bijbehorende ArtsD)
Creative Soundblaster 128PCI (ESS1370 chip)
AMD Duron 900
AC'97 onboard (op mainboard
), maar disabled door BIOS en wordt niet gebruikt door Linux (ook geen driver geladen)
Verhaaltje:
Na het binnenhalen van de nieuwe mplayer via CVS en het compilen hiervan heb ik het 1x opgestart. Vreemd genoeg had ik geen geluid, maar ik dacht door een foute switch.. Niets bleek minder waar te zijn, heel KDE had geen geluid meer.
ArtsD disabled, geen geluid. Restarted (PC dan), geen geluid.
ArtsD enabled, geen geluid. INIT3 ingegaan en via mpg123 geprobeerd, geen geluid

Nahja, net toen ik de hoop wilde opgeven kwam ik op het ingenieuze idee om VMWare te booten met Windows XP. Dit was dus wel de oplossing (gek genoeg).
Sinds die tijd doet mijn geluid zo nu en dan vreemd. Spontaan valt mijn rechterkanaal weg en blijft weg. De enige oplossing om het rechterkanaal weer terug te krijgen is via kMix het geluid VOL open te gooien en daarna weer op normaal niveau.
Waar ligt dit nou aan
Is mijn SB128 naar de klote of iets softwarematigs?
Kernel 2.4.18 incl wat patches
KDE 3.0.0 (incl bijbehorende ArtsD)
Creative Soundblaster 128PCI (ESS1370 chip)
AMD Duron 900
AC'97 onboard (op mainboard
Verhaaltje:
Na het binnenhalen van de nieuwe mplayer via CVS en het compilen hiervan heb ik het 1x opgestart. Vreemd genoeg had ik geen geluid, maar ik dacht door een foute switch.. Niets bleek minder waar te zijn, heel KDE had geen geluid meer.
ArtsD disabled, geen geluid. Restarted (PC dan), geen geluid.
ArtsD enabled, geen geluid. INIT3 ingegaan en via mpg123 geprobeerd, geen geluid
Nahja, net toen ik de hoop wilde opgeven kwam ik op het ingenieuze idee om VMWare te booten met Windows XP. Dit was dus wel de oplossing (gek genoeg).
Sinds die tijd doet mijn geluid zo nu en dan vreemd. Spontaan valt mijn rechterkanaal weg en blijft weg. De enige oplossing om het rechterkanaal weer terug te krijgen is via kMix het geluid VOL open te gooien en daarna weer op normaal niveau.
Waar ligt dit nou aan
Is mijn SB128 naar de klote of iets softwarematigs?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.