[@home] Meerdere systemen aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik wil hier 2 systemen aansluiten op @home, met een hardwarematige firewall erop. Alleen nu werkt die firewall nog ff niet dus probeer ik nu gewoon het Inet te delen (zonder netwerk). Alleen hoe moet dat met @home? De naam van computer1 moet worden ingesteld als CP28xxxx-A. Nu kan ik me vaag ergens herinneren dat als je twee PC's wil aansluiten je bij de tweede PC de computernaam moet instellen als CP28xxxx-B. Maar dat werkt dus niet ;(. Ik heb ook CP28xxxx-A op de tweede computer geprobeerd maar dat werkte ook niet ;(. De computers en de kabel modem zijn verbonden met een switch. Het internet op computer1 werkt prima.

Wat ik al geUTFSt heb:
- site van @home (www.home.nl)
- help site van @home (help.home.nl)
- google
- Search (vond niks)
- Externe search (vond een heleboel maar pakte @home er niet bij)
- in NT de topics van het laatste jaar selecteren en ctrl+f op @home

Maar daar kwam dus allemaal niks uit :( ;(.

tvw

Verwijderd

Hoe deel ik Internet ? al gelezen?
wellicht dat je daar wat wijzer uit wordt :)

Verwijderd

Ik neem aan dat je het 2e ipadres hebt aangevraagd.. in dit geval heb je dus nog een pc naam .. en zou he die moeten invoeren .. niet een b versie van die andere ( dat a b of c heeft niets met het aantal pc's te maken )

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je de website van @home al bekeken? @home ondersteund geen meerdere ip adressen meer. Check dus het topic over internet delen om een oplossing te vinden, of koop een goedkoop routertje ala e-tech of draytek.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 21:50
Bor_de_Wollef schreef op 28 december 2002 @ 00:17:
Heb je de website van @home al bekeken? @home ondersteund geen meerdere ip adressen meer. Check dus het topic over internet delen om een oplossing te vinden, of koop een goedkoop routertje ala e-tech of draytek.
of een US Robotics ;)
[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml]

Slache!

• iets
Uit de faq kan ik ook niet echt wijzer worden.
Ik heb niet twee IP adressen aangevraagd (hoe moet dat :?). En als ik geen B versie moet invoeren wat dan wel :?.
Beide PC's draaien trouwens op XP en bij PC1 staat:
code:
1
2
3
4
Adrestype: Door DHCP toegekent
IP-adres: 217.121.xx.xxx
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 217.121.xx.1

en PC2 (bij CP28xxxx-A):
code:
1
2
3
4
Adrestype: Ongeldig IP-adres
IP-adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaard gateway: (niks)

En PC1 geeft windows dan een IP-adresconflictfout (wat een woord :P)

[ Voor 2% gewijzigd door iets op 28-12-2002 00:37 . Reden: :X ]

tvw

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ShotGun schreef op 28 December 2002 @ 00:35:
Uit de faq kan ik ook niet echt wijzer worden.
Te hoog gegrepen of kon je het niet vinden?
1. Server met software-matige routing

Bij deze methode richt je een oude PC in als software-matige router. In de PC zitten twee netwerken; in de ene prik je je (kabel)modem, aan de andere prik je een hub (verdeelstation), waaraan je via UTP kabel de workstations prikt.

Windows (vanaf een Pentium met minimaal 16 MB ram).
- Wingate
- Winroute
- Sygate
- Met behulp van Internet Connection Sharing (geleverd met Win98 2e Editie, WinME, Win2k en WinXP)
- Overzicht van routing programma's

handige links:
- Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
- zoeken naar 'winroute'
- zoeken naar 'internet delen'
- http://netwerk.pagina.nl/ (veel links, gevorderden & beginners)
- Nederlandse uitleg MxStream en WinRoute
- Nederlandstalige uitleg MxStream en WinGate
- Beginnersguide voor Sygate
- De Network-Troubleshooting FAQ
- Microsoft Internet Connection Sharing NL handleiding by GaMeOvEr

Linux
Onder Linux kan ook de beginnende gebruiker vrij eenvoudig een stabiele server bouwen. Naast het genoemde voordeel van stabiliteit, zijn de systeemeisen bij een Linux-server vele malen lager: vanaf een 386 met 6 MB ram, harddisk niet vereist. Een ander voordeel is dat onderstaande proggies helemaal gratis zijn Je kunt een complete mini-Linux (met router software) gebruiken (past op één floppy) zoals
- FreeSCO
- CoyoteLinux
- LRP
- FloppyFW (speciaal voor MxStream)

Onder Linux zijn er nog veel meer (veelal gevorderde) mogelijkheden, die je kunt nalezen in de speciale afdeling van de NOS FAQ.

Handige links:
- Nederlandstalige beginnershandleiding voor kabel & FreeSCO
- Nederlandstalige beginnershandleiding voor FreeSCO en MxStream
- Non-Windows Operating Systems
DAT stuk moet je hebben als je zonder hardwarematige router je internetverbinding wilt sharen

Verwijderd

Die meerdere ip-adressen is een feature waar @home een tijd geleden mee is gestopt. Als je die nog niet hebt aangevraagd in het verleden ben je nu te laat. De optie om dat aan te vragen is ook niet meer te vinden op de @home pages op http://start.home.nl/ .

Dus je zult moeten zoeken naar andere mogelijkheden zoals Internet Connection Sharing.

• iets
wfvn schreef op 28 December 2002 @ 00:38:
[...]

Te hoog gegrepen of kon je het niet vinden?

[...]

DAT stuk moet je hebben als je zonder hardwarematige router je internetverbinding wilt sharen
Ja maar ik wil op PC2 ook graag willen internetten zonder dat PC1 ook aan moet. Volgens mij kost een softwarematige firewall + router ook aardig wat PCkracht en dat heb ik liever niet. Daarom wil ik ook een Pentium1 met smoothwall opzetten alleen dat lukt niet echt ;(.

tvw

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ShotGun schreef op 28 December 2002 @ 00:46:
[...]

Ja maar ik wil op PC2 ook graag willen internetten zonder dat PC1 ook aan moet. Volgens mij kost een softwarematige firewall + router ook aardig wat PCkracht en dat heb ik liever niet. Daarom wil ik ook een Pentium1 met smoothwall opzetten alleen dat lukt niet echt ;(.
Ik heb een pentium1 draaien
Intel 200 MHz processor
96MB geheugen
Windows XP Pro

Internetsharezooi: Standaard windows XP meuk....

En dat draait zonder problemen.

Ik had eerst Win98 erop staan met Winroute Pro en Zonealarm; ook totaal geen problemen. Snel genoeg die bak.

Veel pc-kracht nodig? (zoals jij het noemt) Kdenk het niet dus....

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 28-12-2002 00:48 ]

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Er staat mij ergens bij dat het met @home officieel nog niet eens toegestaan is je internet verbinding te delen ? Of is dat inmiddels al weer veranderd ?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

je moet weleen een extra ip aanvragen, maar dat kan dus niet meer, duszz moet je er een router tussen gooien, anders is het niet mogelijk (of pc1 als router inrichten, 2 netwerkkaarten heb je dan nodig.)

iRacing Profiel

• iets
wfvn schreef op 28 december 2002 @ 00:47:
[...]

Ik heb een pentium1 draaien
Intel 200 MHz processor
96MB geheugen
Windows XP Pro

Internetsharezooi: Standaard windows XP meuk....

En dat draait zonder problemen.

Ik had eerst Win98 erop staan met Winroute Pro en Zonealarm; ook totaal geen problemen. Snel genoeg die bak.

Veel pc-kracht nodig? (zoals jij het noemt) Kdenk het niet dus....
De P1 133Mhz heeft wel 128MB RAM :P, en 98 heeft erop gedraait (WinME lukt net niet :().
Ik weet niet erg veel van kabel af (* iets is eigenlijk een verschikkelijke kabeln00b), kan ik dan ook die software erop draaien?

tvw

Verwijderd

QBiT schreef op 28 December 2002 @ 00:48:
Er staat mij ergens bij dat het met @home officieel nog niet eens toegestaan is je internet verbinding te delen ? Of is dat inmiddels al weer veranderd ?

Dat is inmiddels veranderd bij @home. Het mag, maar op support hoef je dan niet te rekenen van @home zijde.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ShotGun schreef op 28 December 2002 @ 00:56:
[...]

De P1 133Mhz heeft wel 128MB RAM :P, en 98 heeft erop gedraait (WinME lukt net niet :().
Ik weet niet erg veel van kabel af (* WFvN is eigenlijk een verschikkelijke kabeln00b), kan ik dan ook die software erop draaien?
Ik zou gewoon windows XP erop pleuren.
Goed, je zal er niet echt supervlot op kunnen werken; maar ik begrijp dat je deze wil gaan gebruiken als servertje/internetsharebak?

Moch... snel genoeg dan; je internetverbinding wordt er (denk ik) niet langzamer op.

Ik heb gisteren nog zitten downloaden met 370 kb/s door die P1-200 met 96MB

[ Voor 13% gewijzigd door WFvN op 28-12-2002 00:59 ]

• iets
wfvn schreef op 28 December 2002 @ 00:58:
[...]

Ik zou gewoon windows XP erop pleuren.
Goed, je zal er niet echt supervlot op kunnen werken; maar ik begrijp dat je deze wil gaan gebruiken als servertje/internetsharebak?

Moch... snel genoeg dan; je internetverbinding wordt er (denk ik) niet langzamer op.

Ik heb gisteren nog zitten downloaden met 370 kb/s door die P1-200 met 96MB
XP op een P1 133Mhz :? Ik zal het proberen maar volgens mij gaat ie dan al zeuren bij de installatie.
Als het internet iets langzamer gaat maakt mij niet zo heel erg uit. Ookal gaat @home hier wel 500/600kb/s 8).
En ik heb verder geen software nodig voor internetsharen dan op XP?

tvw

Verwijderd

een P133/128MB is super voor een Freesco installlatie met 2 netwerkaarten als NAT in te zetten. Bij mij kan ie probleemloos 8 clients delen op een 486/16MB.
Snelheid is dan nog steeds maximaal...
Handleidingen zat te vinden voor de kabel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 08:55 ]

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Die meerdere ip-adressen is een feature waar @home een tijd geleden mee is gestopt. Als je die nog niet hebt aangevraagd in het verleden ben je nu te laat. De optie om dat aan te vragen is ook niet meer te vinden op de @home pages op http://start.home.nl/ .

Dus je zult moeten zoeken naar andere mogelijkheden zoals Internet Connection Sharing.
dat is voor mij ook een bekend verhaal.
@home heeft momenteel nog heel weinig IP-adressen beschikbaar, en daarom geven ze geen extra IP's meer.
het verhaal van CC-xxxx-a en CC-xxxx-b is vervallen, en ze raden hun klanten aan een breedbandrouter aan te schaffen,
(wat ze eerst liever niet hadden....)

[ Voor 41% gewijzigd door BadMotha op 28-12-2002 09:24 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ? voor routing soft + config
Dat moet volstaan...

Overigens had je zelf kunnen weten dat je eerste poging niet ging lukken met deze searchwords:
"internet delen hub"
"internet delen switch"
"internet delen zonder router"
...

[ Voor 5% gewijzigd door Predator op 28-12-2002 10:20 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.