plaatsing van mijn hifi set?

Pagina: 1
Acties:

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Ik heb een vraagje , ik zit dus namelijk met 2 kamers , mijn pc-room en mijn slaapkamer .. momenteel staat men hifi installatie op men slaapkamer die ongeveer 35 m² is .. mijn pc-room is maar een kleine 16 m² ongeveer .. kannek nu best men installatie op men slaapkamer laten staan of op de pcroom zetten.. was dus nu van plan van een volwaardige hometheater te maken van die pc room .. beide kamers zijn goed geisoleerd en hebben een min of meer goede akoestiek ..
what do you guys think? :?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk je punt...? :S

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
:p ja tis mss wa onduidelijk , maar mijn vraag is of dat ik best mijn hifisetje laat staan in de grote kamer of ze beter kan verzetten naar een klein kamertje , of dat in die kleine kamer het geluid niet té op elkaar geplakt gaat klinken ofzo .. eeft iemand daar ervaring mee , of in wat voor grootte van kamers staat jullie setten hoe klinkt dat dan ?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

audio set met afstand bediening en 2 speaker sets :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
euh , wat bedoel je victorb? :p

Verwijderd

nah tis wel zo, hoe groter je ruimte (ook hier zitten limiten aan) hoe mooier je geluid, omdat het geluid niet zo direct op je is maar de ruimte krijgt. Daarom zijn namelijk ook geluidsopname studios groot

dus dan zou ik al ik jou was je grootste beschikbare kamer gebruiken voor je hom theater

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

alle speakers is een standard aanrading : een halve meter vanuit de muur..

reken even uit zou ik zeggen :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
dat is nu juist het probleem zieje , moestek het in de kleine kamer zetten zouek het helemaal homecinema achtig kunnen inrichten ( met hifimeubel en alles mooi gerangschikt .. en men rears mooi naast een zetel ) maar in mijn slaapkamer kan ik weinig of niks van plaats veranderen , zit ik met een 2persoonsbed en gaat er dus al geen zetel bij , en van een hifimeubel is dan ook weinig sprake ( of het zou niet tot zen recht komen ) .. dus ik denk dat ik best de hele zooi naar de pc room verhuis .. owja , en het is op mijn slaapkamer zéér koud vooral in de winter , want ik heb geen verwarming , kan dat kwaad voor de boxen/versterker/..?

Verwijderd

nah tis wel zo, hoe groter je ruimte (ook hier zitten limiten aan) hoe mooier je geluid, omdat het geluid niet zo direct op je is maar de ruimte krijgt. Daarom zijn namelijk ook geluidsopname studios groot

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
hallelujah to that snorkel ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Verplaats je slaapkamer naar dat kleine hok en bouw die andere om naar HT-Room. :P

Tenminste, dat zou ik doen, of heeft dat een te hoge WAF?

Aannames zijn fataal.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
dat is een gedacht , moest het niet zijn dat mijn bed al helemaal niet past in de kleine kamer .. ( geen hok , zo klein isset nu ook weer niet ;) ) mijn bed is wel serieus groot en heeft aanhangende nachtkastjes , en dat is echt wel té voor dit kamertje

.. en euh wut the hell is een WAF ? :p

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 28 december 2002 @ 01:40:
dat is een gedacht , moest het niet zijn dat mijn bed al helemaal niet past in de kleine kamer .. ( geen hok , zo klein isset nu ook weer niet ;) ) mijn bed is wel serieus groot en heeft aanhangende nachtkastjes , en dat is echt wel té voor dit kamertje

.. en euh wut the hell is een WAF ? :p
Dat is als een hond een koekie wil :*)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

WAF = Wife Acceptance Factor. ;)

Tja, als dat niet gaat houd het al een beetje op he? Ik bedoel, een slaapkamer omtoveren tot HT Room heeft ook zo zijn beperkingen.

Heb je geen woonkamer waar je wat mee kunt, of lopen we dan alweer tegen de WAF aan? ;)

Aannames zijn fataal.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
tis meer MAF .. Mother Acceptance Factor ;)
ik mag met men 2 kamers doen wat ik wil ( men slaapkamer is niet voor niks zwart geverfd :p ) maar de beperkingen der ruimte zijn hier de spelbrekers .. enneuh , de living is al ingenomen door een sony home cinema set ( met dus inderdaad een grote WAF , euh MAF :p )

[ Voor 156% gewijzigd door TomSwinnen op 28-12-2002 01:49 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ahja, dat is nog erger. :P Naja. Je kunt zelf het beste bepalen wat je kunt met de oppervlakte per kamer, desnoods test je het eerst in stereo, om te kijken hoe het geluid op je overkomt. :)

Aannames zijn fataal.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
ga ek zeker doen , heb nog een hele week vakantie , met weinig tot geen verplichtingen , dus ga wat verhuisamusement hebben .. en als het goed klinkt ga ek de zoektocht naar een gezellige zetel starten :D

Pagina: 1