Toon posts:

usb2.0 hdd bay

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zo'n usb 2.0 hdd bay gekocht, waar je zelf nog een hd moet insteken.. en heb ook een usb 2.0 pci kaartje gekocht met 4 usb 2.0 poorten op.
vandaag steek ik m'n 120gb hd in die bay, sluit alles aan, doe de power aan van de bay en win2k komt met een berichtje dat ie een usb2 mass storage device heeft gevonden en ik zie de D: terug tussen de lijst staan in windows explorer.
browsen lukt, txt bestandje van openen lukt...
dan probeer ik iets ervan te kopiëren naar een andere hd. Na ongeveer 20 seconden stopt en geeft ie een I/O error... zelfde als ik iets van een gewone hd naar de hd in de bay wil kopiëren..
ie blijft dan hangen en ik moet het device uitschakelen en terug inschakelen om terug te kunnen browsen.
heb nu al 1x gehad dat ik er iets volledig (zijn dan bestanden van 50mb+ ofzo) op kon zetten, maar ik kon het er niet weer terug van kopiëren :(

iemand hier al enige ervaring mee en weet soms wat ik kan doen om het werkend te krijgen ?

tia
slash

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

draai je wel windows XP service pack 1? Deze ondersteund pas goed USB 2.0.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win2k met sp1 nog

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 19:39

-ET-

Phone Home

moet je sp3 er over heen zetten. Sp1 ondersteun usb2.0 niet goed.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kan je ons laten weten of het werkt? met SP3 er over?

Tevens wat voor snelheden haal je met het kopieren?

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Waar heb je dat ding gekocht voor welke prijs ?
linkje naar specs misschien ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Heb sp2 nog geïnstalleerd ... ( ja, 'k loop wat achter ;) )..
bij ne maat van mij werkt het zeer goed op zijn OS (win2k sp2).
we hebben beiden een zelfde usb2.0 kaart in onze pc (doos was zelfde, en van zelfde winkel) maar mijn usb2.0 kaart heeft een ALI chipset en die van hem een NEC chipset.. heb de bay es op de zijne getest en daar werkt ie wel goed op, dus het probleem ligt aan die usb 2 kaart.
volgende week komen er terug met NEC chipset binnen en mag ik gaan omruilen :)
..
heb niet echt een website met info over die bay :/
wel coole bay eigenlijk.. volledig in aluminium met een paarse voor en achterkant en zit ook een koelfan in

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:18

MaxPoweR

-=StopTech=-

Had ook eerst problemen met mijn usb 2.0 pci kaart, het werkte voor geen meter, kaart had een Via chipset. Kaart omgeruild voor een met een Nec chipset, geinstalleerd en het werkte meteen zonder wat te installeren, wel was de Nec kaart wat duurder.
Pagina: 1