[Debian] Apache virtual host probleem

Pagina: 1
Acties:

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 19:48

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Zojuist ben ik bezig geweest om een subdomein voor mijn friends-2002.com te creeren maar dit werkt niet. Allereerst: friends-2002.com is gekocht via buydomains.com en heeft via een simple dns entry dat domein geforward naar mijn ip. www.friends-2002.com draait dan ook naar behoren. Nu wil ik ook naam.friends-2002.com aanmaken, maar dat gaat niet.

Hier volgen de instellingen die mijns inziens van belang zijn voor virtual hosts, hopelijk zit hier de fout in:

ServerType standalone
ServerRoot /etc/apache
LoadModule vhost_alias_module /usr/lib/apache/1.3/mod_vhost_alias.so
ServerName default
DocumentRoot /var/www

NameVirtualHost *
<VirtualHost *>
ServerName tessa.friends-2002.com
DocumentRoot /var/www/tessa
</VirtualHost>

<VirtualHost _default_>
ServerName www.friends-2002.com
DocumentRoot /var/www
#ErrorLog /dev/null
#TransferLog /dev/null
</VirtualHost>

Als er meer info uit /etc/apache/httpd.conf nodig is, geef ik die graag. Vast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 27-12-2002 23:55 ]

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op 27 December 2002 @ 23:49:
Zojuist ben ik bezig geweest om een subdomein voor mijn friends-2002.com te creeren maar dit werkt niet. Allereerst: friends-2002.com is gekocht via buydomains.com en heeft via een simple dns entry dat domein geforward naar mijn ip. www.friends-2002.com draait dan ook naar behoren. Nu wil ik ook naam.friends-2002.com aanmaken, maar dat gaat niet.

Hier volgen de instellingen die mijns inziens van belang zijn voor virtual hosts, hopelijk zit hier de fout in:

ServerType standalone
ServerRoot /etc/apache
BindAddress *
LoadModule vhost_alias_module /usr/lib/apache/1.3/mod_vhost_alias.so
ServerName default
DocumentRoot /var/www

NameVirtualHost *
<VirtualHost *>
ServerName tessa.friends-2002.com
DocumentRoot /var/www/tessa
</VirtualHost>

<VirtualHost _default_>
ServerName www.friends-2002.com
DocumentRoot /var/www
#ErrorLog /dev/null
#TransferLog /dev/null
</VirtualHost>

Als er meer info uit /etc/apache/httpd.conf nodig is, geef ik die graag. Vast bedankt!
Welke error krijg je?

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Page not found, apache geeft geen fouten. Je kan de hostname ook niet resolven

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

als ik het zo snel zie verwijst alleen www.friends-2002.com naar jouw IP. Andere subdomeinen hebben geen DNS entry, en wat je apache invoer dan ook is, die request zullen nooit bij jouw apache uitkomen ;)

Eerst bij je buydomains.com regelen dat alle subdomeinen naar jou toe gaan, je apache config ziet er iig foutloos uit :)

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
BrZ schreef op 28 December 2002 @ 00:29:
als ik het zo snel zie verwijst alleen www.friends-2002.com naar jouw IP. Andere subdomeinen hebben geen DNS entry, en wat je apache invoer dan ook is, die request zullen nooit bij jouw apache uitkomen ;)

Eerst bij je buydomains.com regelen dat alle subdomeinen naar jou toe gaan, je apache config ziet er iig foutloos uit :)
Zo'n vermoeden had ik al, want bij een collega van mij werkt het wel allemaal vlekkeloos met deze config, en zijn subdomeinen werken direct. Zal die gasten is mailen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 20:13

Arno

PF5A

Ze moeten *.domain ook naar jouw IP zetten, dan is het probleem opgelost.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Traag schreef op 28 december 2002 @ 13:06:
Ze moeten *.domain ook naar jouw IP zetten, dan is het probleem opgelost.
Dat moet het inderdaad zijn; bij mijn collega werkt het wel maar daar kan alles .zijndomein.tld pingen en het komt uit op zijn bak
Pagina: 1