[HDD] corrupt bestandssysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
Foute boel,

Ik zette vandaag na een pauze van 2 dagen mijn tweede computer weer aan. En de computer kwam met een foutmelding dat ik opslagcappaciteit te kort kwam op mijn tweede HDD. Het betreft een Maxtor 740dx van ongeveer 9 maanden oud.

offtopic:
excuses voor de opmaak, ik heb mijn gedachten nu even bij de HDD

Alle bestanden op de HDD zijn kwijt en alles is corrupt. Nu weet ik even niet meer zeker of de HDD fat32 of NTFS was geformateerd.

[img]=http://home.student.utwente.nl/j.f.w.otten/hdd1.jpg[/img]

[img]=http://home.student.utwente.nl/j.f.w.otten/hdd2.jpg[/img]

heeft iemand een idee of te inhoud nog te redden is?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 13:51

Snijkoek

Metal up your ass

Bij Tucows heb je van die data recovery tooltjes. Misschien kan je daar wat mee. Heb je wel een virusscanner draaien?

• BovenHond
Ja.. ik heb een virusscanner draaien..

ik ga eens even op zoek naar een data recovery tool van Tucows... Is het een bezwaar dat windows de HDD nog maar herkennen als een HDD van 10 GB .. want ik neem aan dat het erg lastig is voor die tools om dan nog data te vinden na die 10 gb grenz... :(

De HDD stond met name vol met allerlei grote bestanden

offtopic:
liever geen preek over backuppen dat doe ik namelijk alleen met data die ik niet meer terug kan krijgen.. dit kan ik dus wel terug krijgen, maar het wordt lastig

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 13:51

Snijkoek

Metal up your ass

Ik weet niet of dat lukt. Het vreemde is dat windows de schijf ziet als 10,5 gig, vervolgens 2,09 gig aan data weergeeft en 0 bytes vrij. Er is ergens iets gruwelijk misgegaan ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de OM FAQ.. Daarin staan een aantal suggesties mbt data recovery tooltjes :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien dat fdisk/mbr werkt, of fixmbr in de recovery console van windows NT

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Probeer getdataback, het laat je schijf intact, maar scant het gebeuren af op bestanden, waarbij je daarna kan kiezen wat je nog wil recoveren naar een andere schijf.

BF2 stats Systemen

• BovenHond
GetDataBack is geweldig.. meteen even netjes geregistreed.. dit topic kan dicht..

offtopic:
hmm in het engels is offtopic eigenlijk 2 worden, ---> [off topic] maar goed
@ Tew_dan, volgens mij gaat het helemaal fout als je Fdisk er overheen laat razen... ik heb het maar niet geprobeerd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo zie je maar dat je via de FAQ altijd goeie suggesties/tips krijgt.. GetDataBack wordt nml ook aanbevolen in de FAQ B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.