[PHP]Voorkomen van her-posten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb het idee dat de search niet werkt want al mijn zoekpogingen leveren niets op...

Maar ik ben aan het werken aan een nieuwsstie met een reactie systeem. Nu wil ik dat de reacties worden gemaakt, verwerkt en weergegeven in dezelfde pagina. Nu gebruik ik de POST -methode en dus heb ik het probleem dat als de pagina ververst er steeds de vraag komt of ik opnieuw de variabelen wil versturen.

Is er een manier om dit te voorkomen? Of moet ik met meerdere pagina's in de weer?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

Tux

Na een reply de site nog een keer verversen met header() ofzow?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
idd zo heb ik het ook gedaan, dus header("location: nieuw.php");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:22
yep, zo doe ik het ook altijd. Ik zorg ervoor dat een gebruiker vrijwel nooit (zeg nooit nooit) op een pagina komt waar ie op F5 kan drukken en dan de melding 'opnieuw posten?' krijgt... sowieso wordt bij mij elke pagina waar een dml-actie (Data Manipulation insert/update/delete) doorgestuurd dmv header, om F5-acties te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ik heb zelf een simpel anti-refresh/misbruik op belangrijke formulieren. Ik genereer een random string en zet die in het formulier en plaats deze ook in de sessie van de gebruiker. Na het posten kijk ik of de meegestuurde code klopt met wat in de sessie staat. Zo ja, verwerk het formulier en leeg de sessie. Zo niet (bij re-post of posten van ander domein ofzo waar dus de random string niet gegenereerd is) geeft ie netjes een foutmelding.

Hiermee voorkom je ook dat mensen via de back-button het formulier per ongeluk opnieuw posten.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 27-12-2002 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Dat leek mij ook de beste oplossing. Maar ik wist even het commando niet. Maar header("location:pagina.php") werkt dus...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 28 December 2002 @ 00:39:
Dat leek mij ook de beste oplossing. Maar ik wist even het commando niet. Maar header("location:pagina.php") werkt dus...
Dat werkt wel, maar is dus niet zo goed als de oplossing van bosmonster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:23

Wokker

De avond wokkel

Ik heb een extra controle bij de query ingebouwdt met een sessie en op het formulier zelf dus een dubbel controle !

Het oneindige X 0

Pagina: 1