Toon posts:

Netwerkkaart doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb eerst even getwijfeld of deze posting niet in Network Troubleshooting moest, maar ik besloot dat dit gewoon een hardware probleem is.
Hier gaat ie dan:
Ik heb hier 3 compjes staan, 1 server en 2 workstations. Die zitten doormiddel van 4 netwerkkaartjes verbonden met elkaar en de server verbindt ze naar de buitenwereld met chello.
Nu werkte alles goed op beide workstations totdat vrij plotseling mijn 1e workstation(win2000) zeer traag ging. Ik dus wat kaartjes eruit getrokken, en weer teruggestopt.. bleek het om de netwerkkaart te gaan. Ik heb de netwerkkaart eruit gehaald, alles weer goed(behalve inet natuurlijk). Nu stopte ik de nic in een ander pci slot, deed de comp het weer normaal (maar zonder inet). Nu doet inet het dus niet. Hij herkent de kaart wel in een ander slot maar noemt de kaart dan ipv '3com 900B TPO ethernet XL' '3com 900B TPO ethernet XL #2' en als ik hem dan weer in een ander slot stop '3com 900B TPO ethernet XL #3' enz. Ook bij network staat dan ipv 'Lan connection' 'Lan connection #2' en 'Lan connection #3'. Als ik hem vervolgens weer terug stop in het 'normale' pci slot doet inet het weer, maar dan gaat alles weer trager.. *zucht* het andere workstation (win98) doet het nog wel, dus ik denk niet dat het aan de server ligt.
Mijn win2000 workstation configuratie:
Athlon 600, 128 mb pc100 sdram, 30 gb hd, asus v6800, 3com 3c900B TPO, Sb64 ISA.

Heeft iemand een idee?

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
dat met dat #getal is op zich logisch.. plug&pray... windows denkt: ' hee er is een netwerkkaart bij gekomen, da's dezelfde als de vorige'. (vorige staat nog in register)

En ik denk dat het zo traag is omdat win2k graag 'de baas' is in een netwerk.

loading...

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. maar het probleem is dat hij het eerst wel gewoon deed met win2k. Van het een op andere moment werd hij traag.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 19:14 schreef Delerious het volgende:
Nu werkte alles goed op beide workstations totdat vrij plotseling mijn 1e workstation(win2000) zeer traag ging. Ik dus wat kaartjes eruit getrokken, en weer teruggestopt.. bleek het om de netwerkkaart te gaan.[/quote]Uuuh, wat bleek er mis met de netwerkkaart?
En hoe heb je dat dan geconstateerd?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nu stopte ik de nic in een ander pci slot, deed de comp het weer normaal (maar zonder inet). Nu doet inet het dus niet. Hij herkent de kaart wel in een ander slot maar noemt de kaart dan ipv '3com 900B TPO ethernet XL' '3com 900B TPO ethernet XL #2[/quote]Heb je toen je de kaart in een ander slot gedaan hebt wel weer opnieuw de TCP/IP settings ingevoerd?? Dat nummertje dr achter moet op zich geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Foolzero: ik heb omstebeurt de pci kaarten eruit getrokken en kwam erachter dat de comp het wel gewoon deed als de nic er niet inzat.
rick_h: de tcp/ip settings stonden in het begin automatisch goed, dus ik vermoedde dat hij het bij die anderen ook wel automatisch goed zou doen..

• Vm1heA
  • Laatst online: 17-08 17:58
Heb je de preinstall van 3Com wel gebruikt.
Dus eerst de CD erin, preinstallen,PC uit, kaart erin , reboot en CD erin laten, afinstallen en draaien.
Evt protocollen erbij zetten en klaar.

Verwijderd

Herinstalleren. Ik heb't ook gehad.. Herinstalleren bleek te enige oplossing te zijn.
Moet je maar eens proberen, dat had ik namelijk. Ipv wat je normaal altijd doet (van werkstation 1 een file naar werkstation 2 kopieren) moet je bijv eens met werkstation 2 VAN werkstation 1 een file afhalen. Zul je zien dat't dan weer loopt als een tiet! Maar goed, herinstalleren van Windows was bij mij de oplossing.
En wat die anderen al zeiden over die nummers klopt (uiteraard). Omdat er al zo'n kaart is kan-ie niet diezelfde naam gebruiken en gebruikt-ie #2 (kaart nummer 2, #3 = kaart nummer 3 etc)
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Niels Saarloos: ik heb zo'n preinstall cd niet ontvangen bij mijn netwerkkaarten.. hoe kom ik hier alsnog aan?
Deleon: herinstall heb ik al een keer gedaan, maar zal ik nog eens proberen..

Verwijderd

Herinstall van Windows dus eh?
En misschien denk je dat't aan de w2k-machine ligt, maar het kan natuurlijk ook aan een van de andere machines liggen (zie mijn voorbeeld). Door eea te testen (verschillende kanten op vanaf verschillende naar verschillende machines) kan je erachterkomen. In mijn geval waren't er 3 (misschien 4 weet ik niet zeker) dus dat was niet zo heel veel werk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen, maar het was een behoorlijk simpele oplossing waar ik zelf te stom voor was om op te komen.. Het lag aan SyGate. Versie 3.1 geinstalleerd ipv 4.0 en nu werkt alles weer.
Nogmaals bedankt.

Verwijderd

Heeey Tom,(Delerious)
Hier is je zusje. En ik ben nu bij Elpie, en die zit hier ook altijd op het forum. Sorry ik ben niet zo'n computer expert, dus ik kan je niet helpen met je probleem met je netwerkkaart. Jij bent nu werken, en ik lekker niet :P. *kiddin*
Ik ga zometeen naar het dorp, en dan ga ik een vriend van Elpie ontmoeten en dieis kei aardig:)
Ik denk niet dat dit jou veel boeit, maar dat maakt niet uit..
hmmmmm..

Cya! Groetjes en veel liefs je zusje sanne :)

• garp
  • Laatst online: 14-05 19:15
edit:
hmmmm... te laat en niet eens de goeie oplossing. Sygate 4 is idd kut.

Allereerst zou ik de netwerkkaart in win2k een helemaal uninstallen. Dus ff kaartje er uit en dan in de devicemanager weghalen. Ff rebooten zonder kaart > inloggen > comp uitzetten.

Kaart er dan weer in en dan zou het moeten werken.

Mocht het dan nog niet werken dan zou het kunne zijn dat de 2k-bak Masterbrowser voor het domein wil zijn....dat kun je in de registry uitzetten. Let wel op; een ander pc moet dan die rol over nemen. In een klein netwerk is het handig als de PDC dat doet. In een groot netwerk je WINS/print/file of nog het liefst een losse, dedicated server....

succes.
Pagina: 1