Nix van CD-rom wil installeren.

Pagina: 1
Acties:

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 18:41

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Bereid je voor op een lang verhaal :'(.
Het begon toen mijn nieuwe beestje in huis kwam. Ik had al een cd met xp klaar liggen maar tijdens het installeren gaf hij een foutmelding in de trent van: Kan .... Niet vinden, kan het bestand niet kopieren. Dan kun je hem aanwijzen met bladeren maar dan nog zegt hij dat hij hem niet kan kopieren. Ik zei dus maar dat hij het moest negeren maar er volgde er nog 20 ofzo.
Dat beloofde dus al niet veel goeds en idd bij het opstarten al 20 foutmeldingen en nix deed t en spontane reboots. Maar als ik dan gewoon de drivers ging installeren(videokaart, Geluidskaart) gaf hij ook tijdens deze installaties fouten: xxxx komt niet overeen met het bestand in xxxx.cab.
oftewel alweer een corrupte cd zou je zeggen. maar hij geeft bij alles wat ik installeer/unzip/unrar een fout in het bestand. Ik heb nu al 4 verschillende xp's geprobeerd maar allemaal hetzelfde verhaal. Aan de cd speler/writer ligt het denk ik niet want als ik mijn dvd speler gebruik zegt hij hetzelfde. Ik heb ook al alles 3 x geformatteerd (ntfs) maar nix.
Ik begin nu toch mijn hardware te verdenken maar ik heb geen idee wat? Harddisk of toch dvd/cd speler. Ik ben toch een beetje radeloos.

Specs:
Asus P4s533 Moederbord
Pentium 2,4
Asus Geforce 4 ti4200
Aopen 48x,12x,50x cd rewriter
Aopen 16x dvd speler
Seagate Baracuda 80 gigabyte 7200 rpmst380021a
en getracht xp erop te zetten.

Gamebak Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien een brakke IDE kabel?
Maar het ziet er naar uit dat je CDdrivers brak zijn op een of andere manier (of dus niet goed werken vanwege brakke kabel/controller)

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Legale of Il Legale WinXP?

Verwijderd

Lekker belangrijk, ik heb ook alleen illegale Windows (Microsoft heeft al genoeg)

Klinkt als erg kapot geheugen, gooi er eens een Memtest86 overheen

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Ik heb dit probleem al vaker gehoord, en meestal kwam het door het 'verkeerd' kopieren van de Windows XP cd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Even iets anders, kan dat ding wel in dos lezen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hebben cdrom spelers drivers nodig dan?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

heb ik ook een keer gehad, niets lukte om te installeren. Toen maar eens een reepje geheugen eruit gehaald, en wat denk je, toen ging alles prima! Het reepje was gewoon zo brak, dat ie alles door elkaar schopte. Dus probeer het eens met een ander reepje geheugen, of haal er een uit (weet niet wat je erin heb zitten).

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-03 11:39

Youk

Volvo For Life

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 20:04:
heb ik ook een keer gehad, niets lukte om te installeren. Toen maar eens een reepje geheugen eruit gehaald, en wat denk je, toen ging alles prima! Het reepje was gewoon zo brak, dat ie alles door elkaar schopte. Dus probeer het eens met een ander reepje geheugen, of haal er een uit (weet niet wat je erin heb zitten).
Dit heb ik ook meegemaakt: 2 latjes van 256 MB zaten er in, 1 van apacer, 1 noname: install van win98, win2K en winXP zowel de legale cd's als kopies gaven problemen met het lezen van bestanden en het meest rare was dat het altijd andere bestanden waren. Dat latje noname geheugen eruit gehaald en ineens geen probleem meer!

Volvo Classic Club Belgium

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Het ligt in ieder geval niet aan de CD. Ik heb Illegaal (ooh) en Legaal en beide deden het niet. De IDE kabel zat ook goed vast en zag er van de buitenkant goed uit. Ik zal het ram geheugen proberen. Ik heb ook nog niet dos lezen geprobeerd. Alleen win xp geinstalleerd (op zijn brakst) en daar niet naar dos gegaan. Zal ik ook proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door nihitsia op 29-12-2002 01:25 ]

Gamebak Specs

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Inderdaad, een reepje eruit en hij deed het perfect. Thanx and close m up

Gamebak Specs

Pagina: 1