Jongens ik zit met een groot probleem, ik moet (en zal) vandaag een NTFS schijf met WinXP erop mounten/booten. Ik kan hem (zie andere topic [Redhat 7.2] Kan NTFS partitie niet mounten) niet mounten op onverklaarbare wijze?. Dan zit er nix anders op dan hem te booten. Echter staat in de MBR van die schijf, die op een andere computer als /dev/hda diende en in mijn computer /dev/hdb is, de GRUB bootloader. En als ik mijn GRUB voor mijn neus krijg en root (hd1,0) chainloader +1 boot (hd1,0) doe blijft hij staan bij "GRUB" (grub kan filles niet vinden of is niet goed geinstalleerd in de MBR van /dev/hdb ik weet het niet). Dus mijn laatste optie is die MBR van /dev/hdb laten opzouten. Maar mijn computer beschikt alleen over een CD-ROM drive en ik ben niet in het bezit van Windows XP/2000/98/95 CD of welk Microsoft product dan ook. Ik heb geen FDD dus kan geen bootflop gebruiken
. Dus ik kan niet even fdisk /mbr of fixmbr draaien?!
Hoe wil ik dus vanuit Linux de MBR van /dev/hdb leeg maken en hem dan vanuit GRUB booten?
Ik ben de gene die mijn probleem kan oplossen voor eeuwig en langer dankbaar!
Hoe wil ik dus vanuit Linux de MBR van /dev/hdb leeg maken en hem dan vanuit GRUB booten?
Ik ben de gene die mijn probleem kan oplossen voor eeuwig en langer dankbaar!