UPS probs

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Dribble
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 14:24
Van het ene op het andere moment (toen ikhem aanzette) begon er een rood lampje op mijn ups te branden.

De UPS werkt gewoon goed, (ook als hij niet gevoed word) echter hij knippert continue een rood lampje. Hij brand bij het tekentje van een stroomstekker. (tja een gewone stroomstekker ja)

het is een Compaq PRA2200i.

bij compaq kan ik deze ups nergens terug vinden, het zijn 2 units een van zon 20 en een van zon 30 kilo. 1 is batterij en 2e is besturing etc..

iemand enig idee wat dit is, het lampje bij vervang accu brand niet dus dat is het het niet..
het lijkt wel of hij verkeerde stroom ofzo binnen krijgt..?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:48

talin

ES-MA

heb je een multimeter ?

stroomkabel ff checken of vervangen , staat er nog spanning op de netstekker ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Dr.Dribble
heb ik niet,, ik zal de stroom kabel even vervangen dat is een goeie, dat ik daar zelf niet opgekomen ben... ;(

• Dr.Dribble
stroom kabel vervangen, maar helaas nog steeds een rood ledje.

Ik HAAT rode ledjes in mijn serverkast
t stomme is dat er nergens documentatie te vinden is over dit model...

[ Voor 28% gewijzigd door Dr.Dribble op 27-12-2002 22:23 . Reden: typfout ]

• talin
  • Laatst online: 15:48

talin

ES-MA

Dr.Dribble schreef op 27 december 2002 @ 22:19:
stroom kabel vervangen, maar helaas nog steeds een rood ledje.

Ik HAAT rode letjes in mijn serverkast
t stomme is dat er nergens documentatie te vinden is over dit model...
dit was ook het enige wat ik kon vinden .

http://www.powersupersite...t.cfm?CatID=2&SubCatID=26

anders regel morgen ff een multimetertje van 5 euro bij de gamma in de uitzoekbak en ga es ff meten .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Dr.Dribble
ja kan ik wel doen maar hij deed het altijd, hij zit zelf op een aparte groep... van het een op andere moment,, eigenlijkna een verhuizingkje (heel kleintje) misschien heeft het daar wat mee te maken, ....

die link heb ik ook als enige gevonden... beroerd hoor

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Rooie lampje is waarschijnlijk iets als : Battery needs to be replaced.

Die melding kreeg ik ook toen mn accu's aan hun einde waren... Op zich geen punt, alleen is de betrouwbaarheid weg (accu's erg slecht) en bij mij is het beetje verkeerd gegaan en zijn m'n accu's gaan roken ;)

Anyway: ik denk dus dat je nieuwe accus moet scoren... Duur geintje helaas, om die reden staat mijn UPS dus ook maar voor jan met de korte achternaam hier naast de patchkast.

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09
Kleine verhuizing ?

Op mijn compaq ups brand er een rood ledje bij de netspanning ( stekkersymbool ) als de stekker er verkeerd om inzit. Effe de fase en de nul verwisselen van de netspanning misschien.

Console Guy

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Kan ook zijn dat je aangeleverde netspanning te laag is (onder de drempel-waarde).
Als de UPS is ingesteld op 240V nominaal, zal hij bij een veel lagere spanning (bijv. 215V of 220V) al gaan waarschuwen.
Ook al levert het energie-bedrijf een voldoende hoge spanning aan in de meterkast, dan kan dit bij de UPS lager uitkomen, door slechte kwaliteit bekabeling, en verdeel-dozen (elke overgang verdeel-doos/stop-contact <-> stekker kost je 4-5V !). Ooit bij een bedrijf de drempel-spanning moeten verlagen omdat het energie-bedrijf al weinig aan de deur afleverde (214V in de tijd dat het nog 220V had moeten zijn), en met wat achter elkaar geschakelde verdeel-dozen werd het laag genoeg dat de UPS-en gingen piepen vanwege een "brownout" situatie.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Dr.Dribble
vreemd... dat hij nu moeilijk gaat doen, ik zal hem zo eens meenemen naar een andere woning om daar es te kijken of hij moeilijk gaat doen...alhoewel ik wil het nu wel weten. down die boel... tot zo... hopelijk is dat het michiel,.

• The Gamblers
mvdejong schreef op 27 December 2002 @ 22:48:
Kan ook zijn dat je aangeleverde netspanning te laag is (onder de drempel-waarde).
Als de UPS is ingesteld op 240V nominaal, zal hij bij een veel lagere spanning (bijv. 215V of 220V) al gaan waarschuwen.
Ook al levert het energie-bedrijf een voldoende hoge spanning aan in de meterkast, dan kan dit bij de UPS lager uitkomen, door slechte kwaliteit bekabeling, en verdeel-dozen (elke overgang verdeel-doos/stop-contact <-> stekker kost je 4-5V !). Ooit bij een bedrijf de drempel-spanning moeten verlagen omdat het energie-bedrijf al weinig aan de deur afleverde (214V in de tijd dat het nog 220V had moeten zijn), en met wat achter elkaar geschakelde verdeel-dozen werd het laag genoeg dat de UPS-en gingen piepen vanwege een "brownout" situatie.
Iedere overgang kost 4-5 V.. Lijkt mij errug stug. Een multimeter zou volgens jouw theorie dus ook altijd 4-5 V minder moeten aangeven dan dat het in werkelijk is. En in jouw beredering met een 1,5 Volt battery dan :X Deze is dus eigenlijk 6 volt 8)7

Nog verder. 16 Ampere aan 4-5 volt is 64 Watt. 64 Watt verlies dus bij iedere stopcontact als deze vol word belast ?

Console Guy

• Dr.Dribble
basmaaks schreef op 27 december 2002 @ 22:39:
Kleine verhuizing ?

Op mijn compaq ups brand er een rood ledje bij de netspanning ( stekkersymbool ) als de stekker er verkeerd om inzit. Effe de fase en de nul verwisselen van de netspanning misschien.
ja dat symbooltje knippert. het brand niet continue, maar waar kan ik de fase en de nul verwisselen???

btw ik zal helaas morgen pas kunnen testen op een andere groep want de buren slapen al.. is ook niet zo gek natuurlijk, ik in mijn enthousiastme

• The Gamblers
Dr.Dribble schreef op 27 December 2002 @ 23:43:
[...]

ja dat symbooltje knippert. het brand niet continue, maar waar kan ik de fase en de nul verwisselen???

btw ik zal helaas morgen pas kunnen testen op een andere groep want de buren slapen al.. is ook niet zo gek natuurlijk, ik in mijn enthousiastme
Knipperen, dat weet ik eigenlijk niet. Bij mij brand ie dan continue. ( wel een kleinere Compaq UPS ) Als ie met de stekker in het stopcontact zit kun je deze gewoon even omdraaien.

Ik heb EEN handleiding van Compaq UPS's gevonden. Ik blijk wartaal te praten. :X.
Het lampje ROOD Knipperend betekent dat <QUOTE> Het spanningsbereik van de netvoeding komt weer overeen met het spanningsbereik waarvoor de UPS is geconfigueerd. De UPS levert netvoeding. De standaardinstelling van het alarm signaal moet opnieuw worden ingesteld.</QOUTE>.

Linkje naar de userguide in het Nederlands :
http://wwss1pro.compaq.co...02.xml&dt=264&docid=10478

suc6

Console Guy

• Dr.Dribble
grinn oke de stekker omdraaien, zal het eens proberen.... ik ga ff de userguide lezen thanks zover..

• Dr.Dribble
ik heb de stekker omgedraaid, helaas geen oplossing.
de accus is nog goed, anders brand daar het lampje wel bij neem ik aan.
ik ga de ref guide even lezen hopelijk is dit de goede ref guide Bas, want ik had er al diverse gedowned.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

basmaaks schreef op 27 december 2002 @ 22:39:
Kleine verhuizing ?

Dat mag toch niet uitmaken met wisselstroom?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12 21:23

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb vaak 'n rood lampje als ik teveel computers aanzet, dus teveel load op dat kreng...

Eventueel dat het probleem?

Intentionally left blank.

• mvdejong

mvdejong

basmaaks schreef op 27 december 2002 @ 23:41:
[...]

Iedere overgang kost 4-5 V.. Lijkt mij errug stug. Een multimeter zou volgens jouw theorie dus ook altijd 4-5 V minder moeten aangeven dan dat het in werkelijk is. En in jouw beredering met een 1,5 Volt battery dan :X Deze is dus eigenlijk 6 volt 8)7

Nog verder. 16 Ampere aan 4-5 volt is 64 Watt. 64 Watt verlies dus bij iedere stopcontact als deze vol word belast ?
Spanningsval over een weerstand is weer afhankelijk van de spanning, dus bij een 1.5V batterij praat je over heel wat minder. Bovendien zijn de meet-pennen van een multimeter wel iets anders dan een complete muur-bekabeling, of een stekkerdoos met bijbehorende kabel. Wat ik hier echter weeergeef is wat ik daadwerkelijk in die situatie mat, ik kon de spannings-val over de verschillende schakels van meterkast -> stopcontact -> 1e stekker-doos -> 2e stekker-doos mooi volgen. Ik zeg niet dat het altijd zo is, ik heb geen inzicht in de kwaliteit van de gebouw-bekabeling daar, en de stekker-dozen waren zeker niet van 1e kwaliteit, ik gebruik thuis voor mijn computers wel wat beter spul, maar dan praat je over zo'n €40 per doos, (8 aansluitingen, met schakelaar).
Vermogens-verlies ? Als je zo'n stekker-doos echt voluit belast moet je eens aan de kabel voelen, behagelijk warm. Ik heb op een ander project wel eens onder de vloer op een stroom-kabel geleund, en vervolgens in overleg met Hoofd Automatisering 's avonds alle systemen in de computer-ruimte platgelegd en de hele zaak opnieuw over de verschillende aansluit-punten verdeeld, die kabel was heet doordat bij het bijplaatsen van nieuwe systemen steeds op hetzelfde aansluit-punt was verdergegaan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

mr_petit

opperprutser

mvdejong schreef op 29 december 2002 @ 02:17:
[...]

Spanningsval over een weerstand is weer afhankelijk van de spanning, dus bij een 1.5V batterij praat je over heel wat minder. Bovendien zijn de meet-pennen van een multimeter wel iets anders dan een complete muur-bekabeling, of een stekkerdoos met bijbehorende kabel. Wat ik hier echter weeergeef is wat ik daadwerkelijk in die situatie mat, ik kon de spannings-val over de verschillende schakels van meterkast -> stopcontact -> 1e stekker-doos -> 2e stekker-doos mooi volgen. Ik zeg niet dat het altijd zo is, ik heb geen inzicht in de kwaliteit van de gebouw-bekabeling daar, en de stekker-dozen waren zeker niet van 1e kwaliteit, ik gebruik thuis voor mijn computers wel wat beter spul, maar dan praat je over zo'n €40 per doos, (8 aansluitingen, met schakelaar).
Vermogens-verlies ? Als je zo'n stekker-doos echt voluit belast moet je eens aan de kabel voelen, behagelijk warm. Ik heb op een ander project wel eens onder de vloer op een stroom-kabel geleund, en vervolgens in overleg met Hoofd Automatisering 's avonds alle systemen in de computer-ruimte platgelegd en de hele zaak opnieuw over de verschillende aansluit-punten verdeeld, die kabel was heet doordat bij het bijplaatsen van nieuwe systemen steeds op hetzelfde aansluit-punt was verdergegaan.
Als je dergelijke (extreme) spanningsvallen hebt, dan is de belasting waarschijnlijk heel hoog (maximum), de kabels te dun (0,75-1mm²->10A max) en zijn de stekkers ook 10A uitvoeringen.

ff ontopic:

De UPS levert dus wel gewooon stroom als je de stekker van de ups eruit trekt?
Misschien kan je 'm een zelftest of calibratietest laten uitvoeren als er geen andere apparaten op aangesloten zitten.
zit ie op een geaard stopkontakt?

"man is not truly one, but truly two,"

• mvdejong

mvdejong

mr_petit schreef op 29 december 2002 @ 06:39:
[...]

Als je dergelijke (extreme) spanningsvallen hebt, dan is de belasting waarschijnlijk heel hoog (maximum), de kabels te dun (0,75-1mm²->10A max) en zijn de stekkers ook 10A uitvoeringen.
Ik gaf al aan dat ik de kwaliteit van de verschillende onderdelen behoorlijk in twijfel trok. En ja, de belasting was erg hoog, er zaten een stuk of 8 desktops en 2 zware servers op dezelfde kabel, later zijn de groepen opgesplitst (we trokken net in een nieuw gebouw dat niet was berekend op een automatiserings-bedrijf).

Maar dat zou juist voor een automatiserings-hobbyist het geval kunnen zijn. Ik heb op mijn zolder 2 groepen, maar ik moet nog steeds voorzichtig zijn met het tegelijk opstarten van de hubs en switches in verschillende stacks, als ik de hele stack met de schakelaar van de stekker-doos aanzet kan ik beneden stoppen gaan vervangen (ze kunnen wel allemaal tegelijk werken, maar de opstart-stroom is teveel gevraagd).

[ Voor 26% gewijzigd door mvdejong op 29-12-2002 12:40 ]

• PsYgHo
  • Laatst online: 22-12 23:34
Compaq relabelt gewoon deltec upsjes, en hanteert dezelfde (type)naam.

Voor de manual:
http://homepage.powerup.com.au/~csanders/deltec.doc
1,9mb in word formaat.

Probleem oplossing :druk 3 sec de geluidsknop in, das de reset button.

* PsYgHo heeft gisteren een compaq ups gekregen :)
en das een deltec pra 1400i, en ik zocht dus wat documentatie, en die heb ik gevonden, de documentatie is voor een hele range geschikt,waaronder die van mij en de benoemde van de ts.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• mvdejong

mvdejong

Compaq relabelt van alles, mijn 3kVA Compaq UPS was een Exide (tegenwoordig PowerWare).

• PsYgHo
  • Laatst online: 22-12 23:34
mvdejong schreef op 19 July 2003 @ 19:10:
Compaq relabelt van alles, mijn 3kVA Compaq UPS was een Exide (tegenwoordig PowerWare).
Dat weet ik wel, alleen had dit van mij, aleen betrekking op die van de TS, met name omdat hij, indien hij op deltec (pra) 2200i had gezocht hij het waarschijnlijk wel had gevonden, tis ook een aardig oud topicje, maar goed, manuals zijn soms moeilijk te vinden, vandaar mijn post ook.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1