Hallo, ik heb net mijn Compaq Deskpro geformatteerd en nu blijkt dus ook de BIOS weg te zijn
Die staat niet op het moederbord maar op een partitie van de schijf. Weet iemand hoe ik die weer terug zet? Want mijn PCI slots werken niet dus kan ze niet aanzetten. Na een lange poging op de site van Compaq heb ik nix kunnen vinden.
Dat zijn opstartfloppies. Ik kom in Windows maar ik kan niet in BIOS en ook niet PCI activeren.dominicbout schreef op 27 december 2002 @ 21:47:
Als het goed is met een originele bootflop voor dat ding..
Check anders http://www.bootdisk.com
De bootdisk kan je bios terugzetten op je primaire partitieVerwijderd schreef op 27 december 2002 @ 21:49:
[...]
Dat zijn opstartfloppies. Ik kom in Windows maar ik kan niet in BIOS en ook niet PCI activeren.
Tja.... Welke moet ik hebben? Het zijn .EXE files en als ik erop klik op een XP machine weeknie wat er gebeurt he
Nee de bios wordt op een aparte partitie gezet. system partition hidden. Je moet maar ff zoeken naar compaq diagnostics ofzodominicbout schreef op 27 december 2002 @ 21:49:
[...]
De bootdisk kan je bios terugzetten op je primaire partitie
Ik heb gisteren een 486 geformatteerd en die is precies hetzelfde volgens mij en daar heb ik nog gewoon net de BIOS kunnen openen. Kan ik van die Compaq Deskpro 466 de BIOS afhalen? Zo ja, hoe?
met Partition Magic misschien 
Met een COMPAQ bootflop met BIOS kan je wel gewoon nog in de BIOS komen, en kan je die volgens mij ook installeren weer op de harde schijf
info: www.compaq.com/nl
Met een COMPAQ bootflop met BIOS kan je wel gewoon nog in de BIOS komen, en kan je die volgens mij ook installeren weer op de harde schijf
info: www.compaq.com/nl
compaq bellen voor de rescue disk .
en is het niet f10 bij compaq vasthouden voor bios ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Klopt, maar werkt niet meer!talin schreef op 27 december 2002 @ 22:04:
op de compaq site moet dat staan, kheb laatst nog 4 disks opgehaald voor een oude prosignia server...
wat voor deskpro is het? (type nummer) dan zoek ik wel even, (zit me hier toch te vervelen achter de pc)
wat voor deskpro is het? (type nummer) dan zoek ik wel even, (zit me hier toch te vervelen achter de pc)
A wise man's life is based around fuck you
er staat nu wel een OS op ?
heb je de rescue disk nog ?
dan rescue disk draaien , als je die niet meer hebt gewoon compaq maandag ff bellen , ze hebben mij kostenloos ook al eens een rescue disk toegestuurd .
wel ff serienummer en alles bij elkaar zoeken .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Kep geen resquedisk! Nooit gehad.talin schreef op 27 December 2002 @ 22:08:
[...]
er staat nu wel een OS op ?
heb je de rescue disk nog ?
dan rescue disk draaien , als je die niet meer hebt gewoon compaq maandag ff bellen , ze hebben mij kostenloos ook al eens een rescue disk toegestuurd .
wel ff serienummer en alles bij elkaar zoeken .
met die gegevens ff compaq bellen en vragen om zon cdtje .Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 22:11:
DP2D5200/1620/16 NL
8747HWC61200
Das het enige. Staat op zijkant van de kast!
is dit bij alle compaq computers zo
dus ook op mijn compaq presario 714 EA-XP laptop (6 mndn oud)
[ Voor 8% gewijzigd door aardbeix15 op 27-12-2002 22:13 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Ben bang van welaardbeix15 schreef op 27 december 2002 @ 22:13:
is dit bij alle compaq computers zo![]()
Nee voor 6 maanden oud niet hhor, dit is ook alleen bij pc's uit het begin. Boven een PII is het gewoon een chippie op het mobo.
Formatteren haal je de hidden partition niet mee weg, je maakt alleen je geselcteerde patitie weg. Dat "bios-je"staat op een aparte hidden system partition.Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 21:55:
Ik heb gisteren een 486 geformatteerd en die is precies hetzelfde volgens mij en daar heb ik nog gewoon net de BIOS kunnen openen. Kan ik van die Compaq Deskpro 466 de BIOS afhalen? Zo ja, hoe?
JA F10 indrukken als er rechts boven in een zwart scherm een wit blokje knipperd.talin schreef op 27 December 2002 @ 22:04:
[ Voor 65% gewijzigd door fleppuhstein op 27-12-2002 22:18 ]
uitzetten vinger bij f10 , aanzetten meteen indrukken , meestal krijg je dan wel een keyboard error mischien dat dat helpt.Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 22:21:
En het blokje komt niet meer.
http://h18007.www1.hp.com...les/deskpro/us/index.html
ook al geprobeerd? hier staat ie namelijk gewoon tussen
compaq rompaq downloaden en op floppy zetten, en gaan met die banaan
ook al geprobeerd? hier staat ie namelijk gewoon tussen
compaq rompaq downloaden en op floppy zetten, en gaan met die banaan
A wise man's life is based around fuck you
IDD bios pleite, ik zal eens ff inloggen voor je kijken wat ik kan vindenVerwijderd schreef op 27 December 2002 @ 22:21:
En het blokje komt niet meer.
F10 Setup and Personal Computer Diagnostics
[ Voor 25% gewijzigd door fleppuhstein op 27-12-2002 22:28 ]
Moet ik die uitpakken of ff op FLOP zetten?fleppuhstein schreef op 27 december 2002 @ 22:23:
[...]
IDD bios pleite, ik zal eens ff inloggen voor je kijken wat ik kan vinden
F10 Setup and Personal Computer Diagnostics
Hij boot namelijk niet van Cd!
Of openen in Windows?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 22:33 ]
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 22:32:
[...]
Moet ik die uitpakken of ff op FLOP zetten?
Hij boot namelijk niet van Cd!
Of openen in Windows?
Meneer Compaq schreef ooit :
Notes
Creates two diskettes:
1. Computer Setup/V Version 1.23 Rev. A.
2. Personal Computer Diagnostics Version 10.19 Rev. C.
These related utilities were formerly in two separate SoftPaqs.
Sja, als dat mis gaat dan is het helemaal DOOD hier. Geen server, geen netwerk, files weg en noem maar op! Dus dat doe ik liever nietRafe schreef op 27 December 2002 @ 22:46:
Probeer het eens, je bent niet voor niets een tweaker
Lijkt me overigens van wel...
Okee omdat je het zeker wilt weten. De werkwijze is van compaq dat jij die exe in windows opend, en dan de aanwijzigingen volg om twee images weg te schrijven naar FDDVerwijderd schreef op 27 December 2002 @ 22:47:
[...]
Sja, als dat mis gaat dan is het helemaal DOOD hier. Geen server, geen netwerk, files weg en noem maar op! Dus dat doe ik liever niet
Woeiiiiiii 1700 post voor mij
[ Voor 4% gewijzigd door fleppuhstein op 27-12-2002 23:19 ]
Na enige tijd zwoegen vandaag heb ik dan tog tot de bemachtiging weten te komen voor de Compaq floppies.
(onder het motto liever laat dan nooit)
Heb deze discussie ff snel doorgebladerd, maar volgens mij is de code-search van compaq nog niet langsgekomen.
Door middel van de serial kan je online alles van compaq opvragen. Jou code was "8747HWC61200".. Helaas geeft compaq hier niets anders voor terug dan:
"Deskpro 2000 Desktop 5200"
Als je pc wat recenter was geweest, en ik heb dat zelfs al een keer met een P133 presario (is dat recenter??) gehad, dan geeft compaq een hele lijst met hardware en alles softpaqs, drivers etc.
http://wwss1pro.compaq.com/support/parts/hwlookup.asp
Heb deze discussie ff snel doorgebladerd, maar volgens mij is de code-search van compaq nog niet langsgekomen.
Door middel van de serial kan je online alles van compaq opvragen. Jou code was "8747HWC61200".. Helaas geeft compaq hier niets anders voor terug dan:
Als je pc wat recenter was geweest, en ik heb dat zelfs al een keer met een P133 presario (is dat recenter??) gehad, dan geeft compaq een hele lijst met hardware en alles softpaqs, drivers etc.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Volgens mij is het er eentje uit de 4000 serie.Speedpete schreef op 28 December 2002 @ 23:44:
Hierdoor heb ik het ook gevonden. Maar ik hed een login bij compaq zodat ik ook alle garantie kan nakijken enz.Speedpete schreef op 28 December 2002 @ 23:44:
Pagina: 1