Toon posts:

keuze tussen OS bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een probleempje, nou ja, probleempje, maar ik irriteer me eraan :)

Het zit zo, ik heb mijn harde schijf geformateerd, en er windows xp opgezet, de engelse versie.

Nu alles in orde is, en de computer start op, krijg ik de mogelijkheid om te kiezen tussen windows xp en windows, als ik kies voor xp, start gewoon xp op, als ik kies voor windows, krijg ik een soort foutmelding, terecht, want ik heb helemaal geen andere windows versie geinstalleerd.

Hoe krijg ik dit weg?

Ik wil dat scherm helemaal niet dat ik kan kiezen, wil gewoon gelijk xp op laten starten

Bedankt!
Edwin

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Open je c:\boot.ini (als het geen c is, d etc. ;)) en verwijder daar de meuk van 'Windows' en laat 'Windows XP' staan. Dan is er nog maar 1 keuze, en zal dat menu worden overgeslagen.

Windows verbergt Boot.ini, maar als je het intyped opend ie het wel.. als't goed is :+

[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 27-12-2002 21:34 ]

🌞🍃

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het zou er zo moeten uitzien:
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Jij hebt er nog een regel in staan die verwijst naar een niet betaand OS. :)

Edit:
In jouw BOOT.INI dan he.

[ Voor 8% gewijzigd door bazs2000 op 27-12-2002 21:37 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zonder de term boot.ini was het wat lastig te vinden, maar verder moet het toch echt wel lukken met de info die is te vinden via Algemene windows faq. Succes:)

(al staat het vaak genoeg in de search om die term tegen te komen ;))

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.