Toon posts:

Geluidskaart werkt niet door NTKERN.VXD???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Audiotrack Maya 44 gekocht voor het betere muziekwerk. Alleen.. hij werkt niet.

Ik heb een Epox 8KHA+ mobo met Windows 98 SE. Als de kaart geinstalleerd is verschijnen er bij Apparaatbeheer een uitroepteken bij de beide ingangen van de Maya ('Maya 44 EWDM controller' by Audiotrack en 'Miditrack 2120 by Audiotrack'). Als ik er op dubbelklik staat er dit:

'De NTKERN.VXD apparaatlaadporgramma's kunnen het stuurprogramma van dit apparaat niet laden. (Code 2).'

Stuurporgramma's bijwerken helpt (natuurlijk) niet.

What's up?!?!?

Ik heb de kaart ook al in een ander slot gestopt, maar dat helpt niet. Ook heb ik de laatste VIA 4in1 geinstalleerd.

Waarom wil die kaart niet werken...? :(

Trouwens: ik heb ook nog een SB Live! 1024 in m'n computer zitten. Die wil ik blijven gebruiken voor MIDI-input. Op dit moment heb ik die er dus uitgehaald (softwarematig en hardwarematig), maar dat helpt ook niet.

Wat wel het geval is... M'n ethernetkaart gebruikt IRQ 11, net zoals m'n Live! deed. Die Maya 44 gebruikt die ook!

Lastige is alleen dat ik geen idee hoe ik dat kan verhelpen. In Windows kan ik de IRQ van de Maya (en van die SB) niet veranderen ('Deze broninstellling kan niet worden gewijzigd'). Rommelen in het BIOS hielp ook niet.

HELP!!! Hoe krijg ik dit allemaal aan de praat...?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb ACPI via het BIOS uitgezet. Alle mobo hardware werd toen opnieuw geinstalleerd toen ik Win98SE opstartte.
Ik heb in het BIOS de display op 11 gezet, de Maya op 9 (eerst op 7 maar dat werd vanzelf 9!) en de netwerkkaart op 5. De Maya werkte nog steeds niet. Nog steeds die NTKERN opmerking.

Vervolgens de SB Live er weer ingeprikt. En nu zit die samen met de display en de netwerkkaart op 11! Terwijl ze in de BIOS op 11 (display) en 5 staan! Ik snap er geen moer van.

Bovendien krijg ik nu een blauw scherm bij het opstarten, dat de MKU101 (of zo) een fout heeft begaan... Zal wel te maken hebben met de SB en de Maya samen...

Heel vreemd allemaal.

HELP ME! Ik kom er echt niet uit! Ik heb nu al de hele dag zitten klooien en iets helpt... :(

Verwijderd

Topicstarter
Verdorie! Ik heb via Drive Image een backup teruggezet, maar m'n SB Live werkt nog steeds niet! Het lijkt wel alsof 'ie om zeep is geholpen door die Maya 44! In die Drive Image backup zit geen enkel spoor van de Maya en ik heb 'm ook compleet uit de computer gehaald... Teringzooi...

Alles lijkt te werken volgens apparaatbeheer, maar het luidsprekericoontje komt niet tevoorschijn en bij apparaatbeheer > miltimedia kan ik de instellingen van de Live! ook niet veranderen...

HELP!!!

Verwijderd

ik had bij een andere PC ook conflicten tussen een SB Live! en een Modem kaartje
zo te zien hebben jullie VIA chipsets, het is bekend dat de SB kaartje de Via chipsetjes niet lusten.

Verwijderd

Topicstarter
Die SB heeft altijd goed gewerkt. Bovendien doet het probleem zich ook voor als ik de SB er helemaal uit heb (softwarematig en hardwarematig), dus...

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 17:09
al eens andere PCI sloten geprobeert?
en btw: NTKERN (NTkernel) op een 98SE :/ ? ben je zeker dat je niet 2K/XP drivers voor je maya / SB hebt installed?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al andere PCI sloten geprobeerd.
En die NTKERN zit ook gewoon in VMM32.VXD van Win98SE, hoor! Zoek maar ff op Google...

Anyway, ik heb nu zelfs Win XP geinstalleerd en... de kaart wordt nu wel herkend. Alleen zit ik nu met hopeloze IRQ conflicten... :(

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 17:09
is normaal dat XP IRQ's shared.. heb je er noemenswaardige problemen door?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Wel zo verstandig als je met XP werkt om wel degelijk ACPI weer aan te zetten, scheelt veel gezeik. (Is mijn niet beperkte ervaring.)

Aannames zijn fataal.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 14:10

star-saber

Ryzen

[foutje]

[ Voor 94% gewijzigd door star-saber op 29-12-2002 10:45 . Reden: onbelangrijk ]

Pagina: 1