Toon posts:

alle pagina's redirecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn vader houd er een paar websites op na(hij is antropoloog en filosoof) en tot nu toe stonden die bij geocities en bravenet. hij heeft ze ook allemaal aangemeld bij zoekmachines en heeft daar veel tijd aan besteed en trek ook aardig wat bezoekers. dat leverde wat problemen bij geocities en toen die ook nog de FTP dichtgooide heeft hij ondanks een domein aangeschaft. nou staan alle sites daar inmiddels ook, maar de bezoekers komen nog steeds op de oude en niet echt stabiele sites.

Nu het probleem, hij heeft mij gevraagd om ervoor te zorgen dat als iemand een van de oude pagina's bezoekt hij doorverwezen wordt naar de portal van de nieuwe site. Nou gaat het dus om meer dan 500 pagina's en ik vraag me af of ik een pagina moet maken met een redirection schriptje(JS staat vast wel op hotscripts en daar moet ik met een beetje verdiepen wel uitkomen) en dan die pagina steeds renamen en uploaden ipv de originele page of is er een betere makkelijkere weg. of heb je nog andere tips.

bedankt!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

lijkt me dat het JS gedeelte wel lukt?
Zou ik vv een lijst van filenames per site uitzoeken, een rename-proggel vinden, die file renamen voor elke die er online staat en ze uploaden.
Niet te moeilijk doen, gewoon makkelijk.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 10:42
je zou in iedere index.htm wel een meta tag met redirect kunnen doen, maar ja, dan moet je wel alle 600 500 pagina's die meta tag meegeven... Dus niet bepaald snel gedaan...

[ Voor 6% gewijzigd door eXtReMeBiE op 27-12-2002 20:59 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het is zo dat pagina1oud naar pagina1nieuw moet redirecten en pagina2oud naar pagina2nieuw? Als dit niet zo is, en alles gewoon naar één nieuwe page mag, zou ik eerlijk gezegd gebruik maken van een htaccess file oid.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 20:17

Creesch

bla bla!

|HunterPro| schreef op 27 December 2002 @ 21:08:
het is zo dat pagina1oud naar pagina1nieuw moet redirecten en pagina2oud naar pagina2nieuw? Als dit niet zo is, en alles gewoon naar één nieuwe page mag, zou ik eerlijk gezegd gebruik maken van een htaccess file oid.
op geocities ? lijkt me niet echt haalbaar (lijkt me sterk dat geocities zoiets ondersteunt)

hoe zijn die pagina's genoemd ? als ze allemaal bijv 1.htm t/m 500.htm genoemd zijn kan je bijvoorbeeld 1 redirect pagina maken en die 500 keer opslaan (kost nog veel tijd maar is te doen en mischien is er wel een programma voor te vinden oid)

je kan met geocities ook geen 404 pagina's maken dat is jammer want dan had je gewoon de hele webspace kunnen leeggooien (op index.htm eventueel na) en dan een redirect 404 pagina maken die naar de nieuwe index gaat

Verwijderd

Topicstarter
htaccess gaat niet werken bij geocities vrees ik. dan maar aanpakken zoals ik van plan was.
page maken met verhaaltje waar op staat dat de pagina verplaatst is etc, daar dat javascript opgooien en dan 500 files aanmaken(die helaas lastige namen hebben, mn vader kennende) en dan uploaden.

bedankt!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 22:46:
htaccess gaat niet werken bij geocities vrees ik. dan maar aanpakken zoals ik van plan was.
page maken met verhaaltje waar op staat dat de pagina verplaatst is etc, daar dat javascript opgooien en dan 500 files aanmaken(die helaas lastige namen hebben, mn vader kennende) en dan uploaden.

bedankt!
hmmm, 500 is dan wel veel. zou je echt niet voor chem's oplossing gaan?

ook kun je met de een of ander site ripper vast de hele directory structuur ophalen. Dan kun je met dreamweaver find and replace de JS code in je head gooien.
Ik zit alleen net te denken dat je dan nog wel de originele content erin hebt staan.. dat werkt natuurlijk alleen maar verwarrend voor de bezoekers.

[ Voor 3% gewijzigd door mpegernie op 27-12-2002 23:37 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Soms kun je bij een account een 'Custom 404 File Not Found Page' maken en gebruiken. Ik weet niet of dat bij Geocities ook kan. Je zou deze 404 pagina van een redirect script kunnen voorzien en vervolgens alle andere pagina's verwijderen. Iedere bezoeker komt dan op je 404 terecht en wordt vervolgens geredirect.
Blijft nog de vraag: als je niet kunt ftp-en hoe ga je dat dan aanpakken?
Als je kunt uploaden, dan kun je toch ook downloaden?
Is het niet mogelijk om alles te downloaden. Met Dreamweaver kun je d.m.v. 'find and replace' de inhoud van al je html bestanden aanpassen.
Pagina: 1