Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD werkt niet op LPT3, wel op LPT1

Pagina: 1
Acties:

• JePe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 19:59
Iemand al ervaringen met het gebruik van een PCI parallel port kaartje? Als ik m'n LCD op LPT1 aansluit (dus op 't moederbord) dan werkt het feilloos. Als ik echter m'n insteekkaart gebruik doet ie niets. Volgens XP staat LPT1 op ECP en LPT3 op ECP/EPP. Wisselen naar LPT2 maakt ook al niets uit. Betreft de Q-Tec 12886. :'(

Beam me up Scotty...

Verwijderd

Welke IO adressen gebruikt je LPT3 kaart? Ik vermoed dat dit anders is dan een ISA LPT kaart. Waarschijnlijk probeert de LCD-software de ISA-IO poorten

alternatief:
Printer op lpt3 aansluiten, LCD op LPT1

• JePe
I/O adres van LPT1: 0x378-0x37F
I/O adres van LPT3: Kan ik niet in WinXP achterhalen, tabje van resources is er niet?

Ik gebruik trouwens JaLcds, en daar kan ik elk I/O adres instellen. Volgens mij heeft 't iets met ECP/EPP instellingen te maken?

Dat alternatief had ik ook al verzonnen. Toch wil ik weten waarom ie het niet doet.

Beam me up Scotty...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) heb ik gelezen dat je EPP uit moet hebben als je een LCD wilt aansluiten.

Heb je LCD Smartie al geprobeerd?

• JePe
Als 't test prog van CrystalFontz het al niet doet, hoef ik die niet eens te proberen. Ik zal eens kijken of ik een progje kan vinden wat me het I/O adres kan geven van LPT3 (zou 0x278 moeten zijn). SiSoft Sandra zegt er niet veel over.

Beam me up Scotty...

• JePe
Hmm, met sandra toch nog iets gevonden, zit nu op I/O adres 0xFFA0 (vraag me niet waarom), maar m'n karakters zien er niet uit, complete random chars op m'n scherm. Enig idee?

Beam me up Scotty...

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

AcouSE schreef op 27 december 2002 @ 21:16:
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) heb ik gelezen dat je EPP uit moet hebben als je een LCD wilt aansluiten.
klopt.
en misschien moet je iets met dma's spelen?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Het is beun_de_haas gelukt... Check ons LCD inkoopactie topic.. daar staat het dacht ik allemaal in... [rml][ IA] Grafische LCD's :: Afhandeling (IA van mail.eve)[/rml]

Ik gebruik mijn LCD trouwens onder WinXP met ECP/EPP mode enabled (bios)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 01:07 ]

• JePe
Ik heb hem zojuist een mailtje gestuurd, thnx voor de info.

Beam me up Scotty...

Pagina: 1