Toon posts:

Asus A7V8X + AMD XP 2200+ Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met me ASUS a7v8x + amd xp2200
Ik nieuwe computer gekocht ( ik vet blij!! )
ik installeer alles
start hem op
En ik moet zeggen welke snelheid hij moet ik keek niet goed en drukte op 2200mhz
hij heeft daarna 5 min aan gestaan en sinds dien doet het het niet meer :(
Iemand oplossing :(

verdere spec

Asus A7v8x
Amd xp 2200+
geforce 4 ti4600
pc3200 256 geheugen
netwerk kaart

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al gedacht aan zoiets simpels als BIOS resetten :?

Check eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ..

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

in "hoe doet ie het niet meer" :?

draaien de fans? spinnen de HDD's up?? of is echt alles gewoon "dood".

als de fans etc beginnen te spinnen. probeer eens CMOS/BIOS reset..

edit:

BalusC was me voor ;)

[ Voor 17% gewijzigd door nIghtorius op 27-12-2002 20:54 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Werk bij Asus. Klein Bugje. Het mobo moet ff een rework hebben. Gratizzzz natuurlijk :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

op de meeste Asus borden kun je de cpu snelheid ook dmv jumpers instellen, dus dat kun je eens proberen. Gebeurt er uberhaupt wel iets als je opstart? Als er iets gebeurt kun je eens een aantal keer resetten, dan zet het mobo als het goed is de FSB naar 100 MHz, dat zou kunnen helpen... Dan kun je misschien daarna alles weer goed zetten. Als er niets gebeurt als je opstart, dan ben ik bang dat je CPU dood is :X tenzij de BIOS-reset van BalusC iets uithaalt...

edit: ow... is dus mobo bugje? 8)7 OK dan... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 27-12-2002 21:09 ]

Launching containers into space

Verwijderd

Met een beetje pech is de processor naar de negende hemel. Die 2250 MHz die hij bedoelt slaat op 13.5 * 166 MHz, dat is wel wat veel van het goede voor een 2200+, zeker als er geen aanvullende koelmaatregelen zijn genomen. Toch al vreemd dat het systeem die instelling pikte, meestal start ie met dat soort verkracht-instellingen niet eens op.
op de meeste Asus borden kun je de cpu snelheid ook dmv jumpers instellen, dus dat kun je eens proberen.
Deze dus niet, alles jumperfree, behalve een overvolt-jumper waar TS als ik het zo eens kan beoordelen beter vanaf blijft.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 21:10 ]

Verwijderd

gewoon bios reseten cmos leeg maken en dan moet die het weer doen

Verwijderd

Topicstarter
nou alles draait! hd groene lampje op moedebord hd gaat even laden met dat lampje.
alleen monitor blijft standby en je hoort geen opstart piep!
heb de video kaart al vervangen kan het niet aan liggen, en geheuge ook al verwisselt :S

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CPU = dood... of dat mobo bugje moet nodig verholpen worden... Mail eens naar ICECOLD... :)

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 21:05:
Werk bij Asus. Klein Bugje. Het mobo moet ff een rework hebben. Gratizzzz natuurlijk :)
jaa, waar kan je dat laten doen ?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 27 december 2002 @ 20:52:
Heb je al gedacht aan zoiets simpels als BIOS resetten :?

Check eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ..
ja, ik heb batterijtje er uit gehaald ( zo als het in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stond )

maar nog steeds het zelfde geen beeld alles draait verder wel
maar start niet op.
Whieee schreef op 27 december 2002 @ 21:28:
CPU = dood... of dat mobo bugje moet nodig verholpen worden... Mail eens naar ICECOLD... :)
kan je cpu al zo snel dood gaan dan? als die 5 min heeft aangestaan ( op asus moedeborden zit toch beveiliging dat als die te warm word gaat die uit :S )

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 21:40:

kan je cpu al zo snel dood gaan dan? als die 5 min heeft aangestaan ( op asus moedeborden zit toch beveiliging dat als die te warm word gaat die uit :S )
Lijkt me ook niet. Maar aan die COP heb je aan het begin nix. Staat nl op 100 graden en dan is je cpu al dood |:( Sterkte.

Verwijderd

Topicstarter
COP op 100 graden... hmm volgens mij op 80 zoiets ( stond bij me oude moedebord wel asus a7v333 ) :S

had wel eens de cooler niet aangeslote toen ( foutje :x ) en toen ging die bij 80 graden uit!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 22:33 ]

Verwijderd

Waarom heb je een nieuw moederbord gekocht? Die "oude" accepteert de xp2200+ zonder problemen, daar hoef je nou niet speciaal een A7V8X voor te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
;) ik moet het probleem van een vriend van me oplossen daarom.
ik heb zelf amdxp2000 met a7v333.
hij heeft nieuwe pc gekocht en hij kreeg toen de problemen, en die moet ik nu voor hem verhelpen met jullie hulp ;)

Maar ICECOLD waar kan je dat laten doen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 21:08:
Met een beetje pech is de processor naar de negende hemel. Die 2250 MHz die hij bedoelt slaat op 13.5 * 166 MHz, dat is wel wat veel van het goede voor een 2200+, zeker als er geen aanvullende koelmaatregelen zijn genomen. Toch al vreemd dat het systeem die instelling pikte, meestal start ie met dat soort verkracht-instellingen niet eens op.
hij starte ook niet meer op je weet dat wel je start hem voor het eerst op je moet kiezen je saved de bios settings en daarna moet je pc restarten ( doet die vanzelf normaal ) maar toen starte hij al niet meer op.

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op 27 December 2002 @ 21:28:
:/ hij heeft zijn email er niet bij staan :(

Verwijderd

contact asus is zouk zeggen :

ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
WWW: http://www.asus.com.tw
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS

Verwijderd

oh . dit probleem heb ik al zo vaak gehad. je zit een beetje te overclocken en proberen en bij bepaalde settings geeft je monitor zo'n orangje lampje en blijft het beeld zwart . gewoon bios resettten met jumper.

Verwijderd

ik heb dezelfde setup (mobo en CPU) hier en alles werkt perfect
het enige wat ik kan opmerken is dat de vorige eigenaar van dat Asus mobo hetzelfde probleem had

Ik vermoed dat het dus aan de revisies van de AMD XP 2200+ core ligt
bij dene doet hij het niet en mijn mijn 2200+ dus wel
nu ikke happy want dat Asus A7V8X moboke heb ik voor 110€ kunnne overkopen
cheap cheap

Verwijderd

Topicstarter
nou laat maar :x ben naar winkel gegaan en proccesor was dood :(
maar gewoon niet zeggen dat je het zelf verkeerd heb gedaan ^_^
En heb +30 euro bijbetaling 2400+ gehaald :x

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je geluk gehad :P

Ik heb 1x ook een AMD op dezelfde aantal MHz laten lopen als dat er voor de 'plus' stond (een XP 1800+ op daadwerkelijk 1800 MHz)

Ik denken, waarom is ie nou zo instabiel :+
Maar op de juiste snelheid deed ie het daarna prima .... :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1