Toon posts:

[VB5] Installer omzetten naar WISE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit wordt een wazig topic! Be warned.

Probleem:

We hebben een installer die waarschijnlijk vanuit VB5 gemaakt is. Omdat deze niet beschikt over een optie om desktopicons aan te maken onder W2K/WXP moeten we de installer waarschijnlijk omzetten naar bv. WISE o.i.d.

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Ik beschik niet over de source, de installer werkt niet helemaal goed, en de programmeur geeft natuurlijk de source niet vrij om deze te importeren in b.v. WISE.

De installer is zo'n wazig ding waar je op het computericon moet klikken dat links in de popup box verschijnt ipv bijvoorbeeld een Next knop.

Iemand suggesties of misschien zelfs additionele informatie hierover???

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Volgens mij is dit niet mogelijk.
Je kunt voor zover ik weet een installatie maken aan de hand van de source code.

Verwijderd

Je zou eens kunnen neuzen of er een script in zit. De files die je nodig hebt voor een distributable heb je al. Het gaat nu alleen om de handelingen in de juiste volgorde.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 02:42 ]

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ik denk trouwens dat je de installer zoekt die bij VB6 zit. Daar zit teminste ook dat computericoon. Als je de installer start doet hij dan eerst de bootstrap files?

Als dat zo is, zit de source van setup1.exe wel gewoon bij je developer kit geleverd.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 11:55

Crazy D

I think we should take a look.

Je bedoelt dat je een setup hebt van een programma, en je wilt voor dat programma een andere setup maken?
Met Wise (dacht ik, misschien kan het met andere setup bakkers ook) kun je een setup monitoren, zodat je een lijst hebt met alles wat er geinstalleerd wordt, en vervolgens kun je daarmee (en de geinstalleerde bestanden) een nieuwe setup maken.
(voor dat monitoren zijn natuurlijk ook andere programma's, het gaat erom dat je een lijst hebt met wat er allemaal tijdens de installatie gebeurt (files, registry settings, etc))

Je kan ook de source aanpassen van de VB setupper, alleen kan je daarmee bij mijn weten niet een setup maken zonder dat je het originele VB project hebt (zodat de setup wizard alle dll's en ocx-jes bij elkaar kan sprokkelen).

Exact expert nodig?

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Met Wise heb je inderdaad de optie om een SetupCapture te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de responses. Er zit inderdaad een bootstrap bij. Helaas heb ik geen VB tot mijn beschikking om de installer verder te bekijken. SetupCaputure werkt niet ideaal. ALs er al bestanden bestaan dan neemt hij ze niet meer mee helaas. Of ik doe iets fout???

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Met SetupCaputure moet je ervoor dat alle andere applicaties afgesloten zijn (behalve Wise Installer natuurlijk), dan moet je de SetupCapture starten en daarna de Installer van VB5 laten draaien. En dan de SetupCapture weer stoppen.

Wise Installer kent ook een ApplicationWatch, die werkt ongeveer hetzelfde als de SetupCature, behalve dat je dan niet de Setup moet draaien, maar het programma moet opstarten en vervolgens alle mogelijk functies in het programma 1x moet laten werken om zodat de ApplicationWatch alle benodigde DLL's kan verzamelen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 11:55

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk of je een zo kaal mogelijke win95 bak neer kunt zetten... Als er 1 OS is waarbij je op dit moment vrij zeker kunt zijn dat alles van het programma geinstalleerd moet worden, is het dat wel ;)
Bestaande .cab file open trekken is iig ook een handig hulpje, zo kun je iig controleren of Wise dezelfde bestanden wil meegeven als in de originele setup zitten.

Of zeur net zolang door tot de programmeur moe van je wordt en dat ie een nieuwe setup maakt ;)

Exact expert nodig?

• mbrouwer
  • Laatst online: 26-08 10:28
Wat voor soort installer heb je van de applicatie?
Is het een MSI file of een executable? Als het namelijk een MSI file is dan kun je die in Wise for Windows Installer en in Wise Package Studio importeren.
Als het een executable is dan rest er niets anders dan een SetupCapture te doen op een clean machine (das een nieuw geinstaleerde machine zonder niet-noodzakelijke applicaties)

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
Hey Crazy D, das wel een goeie want alles moet natuurlijk geupdate worden! Windows 1.0 ook goed :) Ik heb een installer die waarschijnlijk bij VB5 bijgebakken zit. Maar daar kan ik dus geen zekerheid over geven.

Dat gaat ik es effe proberen! Thnx!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Probeer anders eens InstallShield, die kan dit volgens mij ook

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt helemaal, alleen die begint pas met het importeren vanaf VB6 zover ik weet. Deze installer ie gegenereerd binnen VB5, het importeren lukt volgens mij ook alleen met de source, en die kale W95 install is denk ik niet zo'n slecht idee... Ik kan het echter pas aankomende week uitproberen!
Pagina: 1