Ik ben zoals velen bezig met het maken van een forum.
Nu heb ik oa de volgende tabellen:
category:
id, title, sort, enz..
forums:
id, title, sort, cat, enz..
Om het aantal MySQL queries zo laag mogelijk te houden haal ik eerst een lijst met alle fora op.
Dan haal ik alle categoriën op en met while() ga ik categorie voor categorie langs. En zoek daarin met een 2de while de bijbehorende fora op.
Dit gaat allemaal goed zolang de volgorde van de fora hetzelfde is als die van de categoriën.
Zodra ik iets verander in de volgorde van de categoriën dan krijg ik alleen de eerste categorie en de categorie die ik 'naar beneden' heb geplaatst gevuld met fora.
Ik kan de code niet posten omdat die wat lang is en er nogal veel code inzit die er niets mee te maken heeft (authorisatie, preferences, login, template)
Weet iemand hoe ik op een goeie manier dit voor elkaar krijg?
Nu heb ik oa de volgende tabellen:
category:
id, title, sort, enz..
forums:
id, title, sort, cat, enz..
Om het aantal MySQL queries zo laag mogelijk te houden haal ik eerst een lijst met alle fora op.
Dan haal ik alle categoriën op en met while() ga ik categorie voor categorie langs. En zoek daarin met een 2de while de bijbehorende fora op.
Dit gaat allemaal goed zolang de volgorde van de fora hetzelfde is als die van de categoriën.
Zodra ik iets verander in de volgorde van de categoriën dan krijg ik alleen de eerste categorie en de categorie die ik 'naar beneden' heb geplaatst gevuld met fora.
Ik kan de code niet posten omdat die wat lang is en er nogal veel code inzit die er niets mee te maken heeft (authorisatie, preferences, login, template)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $sql = "SELECT * FROM forum WHERE conditions ORDER BY sort ASC"; $fora = mysql_query ($sql); $sql = "SELECT * FROM category WHERE conditions ORDER BY sort ASC"; $cats = mysql_query ($sql); $forum = @mysql_fetch_object ($fora); while ($category = mysql_fetch_object ($cats)) { //Code om categorie te parsen while ($category->id == $forum->cat) { //Code om forum neer te zetten $forum = @mysql_fetch_object ($fora); } //Code om categorie te sluiten } |
Weet iemand hoe ik op een goeie manier dit voor elkaar krijg?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.