ADSL probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41
Mijn oom heeft sinds deze week ADSL, via mxstream. In het begin heeft het gewerkt, maar sinds vanmorgen werkt het ineens (?) niet meer. Dus ik moest ff mee een kijkje nemen.

Het leek allemaal goed ingestelt, kabels zagen er goed uit voor zover ik zag, de lampjes op het modem brandden oke, enz. Dus ik probeerde eens in te loggen. Leek allemaal goed te gaan, gebruikersnaam en wachtwoord was oke, enz. Ik leek verbinding te hebben.

Dus ik start IE op, niks geen verbinding. Ik ping een ipnummer; timeouts. Maw, geen verbinding. Ik gooi alles mbt die adsl verbinding eraf, en installeer het opnieuw. Dit gaat ook allemaal goed, en probeer het weer; zelfde verhaal, zegt dat ie verbinding heeft, maar ik weet wel beter. Servicedesk gebeld, die gasten weten van niks... ip :? pingen :? ... daar had ik dus niks aan. Maar weet iemand wat het probleem is?

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:08
dns? Of bij gebruikersnaam i.p.v. van comfort, advanced ingevuld of andersom?!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat er Firewall zoals ZoneAlarm geinstalleerd ofzo, of is deze er af gehaald ?
Wat voor OS staat er op ?

• Dr_Frickin_Evil
aan de dns-servers ligt het niet, want ik kan ook niet op ip pingen.
De gebruikersnaam is blabla@adsl-surfen en dat heb ik ook zo ingevuld, dat klopt allemaal wel.
Geen firewall, OS is Windows ME :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 27-12-2002 19:41 ]

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17
kun je de modem wel pingen? ( of is het USB)

[ Voor 24% gewijzigd door TukkerTweaker op 27-12-2002 19:45 ]

• Dr_Frickin_Evil
usb modem

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

welke provider heb je?
Servicedesk gebeld, die gasten weten van niks... ip :? pingen ... :?daar had ik dus niks aan. Maar weet iemand wat het probleem is?
Als je nou eens gewoon daarheen belt en meldt dat je wel een verbinding krijgt, maar geen data. Dan verbinden ze je waarschijnlijk door met de 2e lijn en wordt het gewoon verholpen

Een trace naar www.xs4all.nl, gaat dat? Krijg je een IP toegewezen? Krijg je een DNS adres toegewezen, krijg je een IP toegewezen? (kan je uitzoeken met "ipconfig /all" in de commandprompt bij 2k/xp en winipcfg in 98/ME). Kan je je DNS server pingen als je die krijgt toegewezen? En als je hem tracet, tot welke hop zie je dan IP adressen??

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb een ip uit de range 145.*.*.* (weet het niet meer precies) gekregen, tracen lukt niet. Bij de service desk zeiden ze idd dat ik iemand uit de 2e lijn moest hebben, maar die waren allemaal in gesprek op dat moment, dus die bel ik morgen ff terug.
Pagina: 1