Toon posts:

Laserjet 4P geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP laserjet 4P die het vertikt om grote plaatjes af te drukken. Er zit maar 2MB intern geheugen in wat je kan uitbreiden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janvonk/tweakers/4p1.jpg

Ik heb nog oude fastpage simm's liggen maar ik weet niet zeker of het in deze printer past.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janvonk/tweakers/4p2.jpg

Achter de klep aan de linkerkant van de printer zie ik wel een connector zitten maar die zit heel diep in het apparaat. Ik kan er net met mijn vingers bij.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janvonk/tweakers/4p3.jpg

In de specificaties die ik op internet gevonden heb stond dat er 2 uitbreidingsslots beschikbaar waren. Maar ik zie dus maar 1 connector. Moet hier nog een kaart of iets in waar je het geheugen weer in moet prikken of kan ik die simmen gewoon in die connector stoppen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 19:08 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

geheugen moet op het " mobo " van de printer geplaatst worden , dat wordt dus verder openschroefen .

dat slot is volgens mij een scsi aansluiting , maar ik heb mn bril niet bij de hand ;)

de normale paralelle aansluiting moet ergens zitten en die zit op het mobo van de printer daar moet je zoeken .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:11

magneet

Magnetic enhanced

dat slot is een aansluiting om een font card erin te prikken niet voor geheugen hiervoor zal je ergens anders op het mobo moeten zijn

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Volgens HP zijn het standaard simms met de volgende specs:
http://www.hp.com/cposupp...doc/bpl01981.html#P24_678

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gevonden waar de simmetjes in moeten, die zitten onder de kap die aan de linker kant van de printer zit. Helaas mijn geheugen gaat niet passen, dit is geheugen uit een 386 en heeft maar 30 pinnen. Toch maar ff op zoek naar FP ram.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:39

GaMbiNo

1337

Ik heb exact dezelfde printer waar ik ooit een keer geprobeerd heb om een 8mb Fastpage simm in te prikken.
Dit ging uitstekend hoewel de printer het extra geheugen niet detecteerde. :{

Volgens mij moet je nog een instelling of iets dergeleijks doen. :?
Iig is het mij niet gelukt het werkend te krijgen.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 20:01:
Ik heb al gevonden waar de simmetjes in moeten, die zitten onder de kap die aan de linker kant van de printer zit. Helaas mijn geheugen gaat niet passen, dit is geheugen uit een 386 en heeft maar 30 pinnen. Toch maar ff op zoek naar FP ram.
ik zal maandag op het werk eens kijken wat ik nog heb liggen want bij ons vallen die logge dingen nog wel eens van tafel ( vooral als er veel geprint moet worden en hij gaat weer eens offline )

meestal sloop ik die dingen dan grondig voordat ze de container ingaan .

w8 maandag ff af , dan mail ik je wel even waar ik het het heen moet sturen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
GaMbiNo schreef op 27 december 2002 @ 20:06:
Ik heb exact dezelfde printer waar ik ooit een keer geprobeerd heb om een 8mb Fastpage simm in te prikken.
Dit ging uitstekend hoewel de printer het extra geheugen niet detecteerde. :{

Volgens mij moet je nog een instelling of iets dergeleijks doen. :?
Iig is het mij niet gelukt het werkend te krijgen.
Je kan bij apparaatinstellingen het geheugen opgeven wat er in de printer zit.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 20:21:
[...]

Je kan bij apparaatinstellingen het geheugen opgeven wat er in de printer zit.
Idd, dat heb ik toen gedaan, maar toen waren de prints verrot geloof ik.
Dus heb ik ze er weer uitgehaald. :{

Verwijderd

Volgens mij kun je er alleen modules van maximaal 4Mb in doen.
Dus 1Mb of 2 Mb of 4 Mb modules.
Ikzelf heb dit gedaan bij ee HP LJ4 en nu bij mijn 5P, deze werken perfect (kwamen uit een oude 486)

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 11:01:
Volgens mij kun je er alleen modules van maximaal 4Mb in doen.
Dus 1Mb of 2 Mb of 4 Mb modules.
Ikzelf heb dit gedaan bij ee HP LJ4 en nu bij mijn 5P, deze werken perfect (kwamen uit een oude 486)
Dat zou kunnen verklaren waarom mijn 8mb fastpage niet wilde werken idd. :)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hmm, ik heb zelf een LJ6P en daar heb ik ook 3x 4mb bij in gedaan. Ik moet wel zeggen dat die printers wel kieskeurig zijn qua geheugen. Van mijn hele zak simmen vrat ie er maar ééntje. Volgens mij ligt het aan de indeling op de simm. (aantal banken x mb per bank)

Kon paar weken later 3 originele hp simmen krijgen voor een euro stuk maar volgens mij is het verschil minimaal tussen 6 en 14mb... (met 2mb krijg je het gezeur dat ie pdf niet fullpage kan printen op 600dpi..)

iemand trouwens nog een postscript module over voor een 6P ?? :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1