Heerlijk die optie 'Remote Desktop' van XP. Alleen is zo af-en-toe een reboot op afstand wel lekker. En laat dat nou niet willen; Zoals de meeste mensen wel weten, is de optie 'uitschakelen' verdwenen uit het startmenu zodra je werkt onder Remote Desktop (Bureaublad op afstand)
Maar gelukkig bestaat er ook nog zoiets als 'shutdown.exe' in je System32 directory.
Dus heb ik een batchfile aangemaakt die ik dan op afstand kan opstarten. Maar helaas: werkt neit.
Dan maar een snelkoppeling aanmaken. Wederom: doet maar weinig; er wordt heel snel een dosbox geopend die net zo snel weer gesloten wordt; ik heb niet de tijd om maar 1 letter te zien in dat venster. Op zich geen probleem als hij dan netjes zou rebooten... maar nee... niets
Dus heb ik de search maar eens geraadpleegd. En daar komen veel topics naar boven.
Met de omegasearch zoeken naar "shutdown xp werkt niet"
Ikke heppie dus. Lezen, lezen, proberen, lezen, proberen... maar nee
Geen oplossing.
[rml][ XP] Hoe laat ik XP in een batchfile rebooten?[/rml]
Is zo'n voorbeeld. Mja, niets wat ik niet weet... en dat geldt elke keer.
Als ik de opdracht gewoon handmatig in een dosbox geef, krijg ik als foutmelding:
shutdown -m \\andere-pc-naam -r
krijg ik als foutmelding:
Zouden die 2 foutmeldingen te verhelpen zijn door wat dingen te wijzigen in bijvoorbeeld 'Lokaal beveiligingsbeheer' of in 'services'?
Ik draai XP-Pro met SP1, Nederlandse versie
Maar gelukkig bestaat er ook nog zoiets als 'shutdown.exe' in je System32 directory.
Dus heb ik een batchfile aangemaakt die ik dan op afstand kan opstarten. Maar helaas: werkt neit.
Dan maar een snelkoppeling aanmaken. Wederom: doet maar weinig; er wordt heel snel een dosbox geopend die net zo snel weer gesloten wordt; ik heb niet de tijd om maar 1 letter te zien in dat venster. Op zich geen probleem als hij dan netjes zou rebooten... maar nee... niets
Dus heb ik de search maar eens geraadpleegd. En daar komen veel topics naar boven.
Met de omegasearch zoeken naar "shutdown xp werkt niet"
Ikke heppie dus. Lezen, lezen, proberen, lezen, proberen... maar nee
[rml][ XP] Hoe laat ik XP in een batchfile rebooten?[/rml]
Is zo'n voorbeeld. Mja, niets wat ik niet weet... en dat geldt elke keer.
Als ik de opdracht gewoon handmatig in een dosbox geef, krijg ik als foutmelding:
Als ik dan de opdracht op een andere pc invoer op de volgende manier:De computer is vergrendeld en kan alleen geforceerd worden afgesloten
shutdown -m \\andere-pc-naam -r
krijg ik als foutmelding:
Kortom: veel dlingen geprobeerd.... maar tot nu toe zonder succes.De computer is vergrendeld en kan alleen geforceerd worden afgesloten
Zouden die 2 foutmeldingen te verhelpen zijn door wat dingen te wijzigen in bijvoorbeeld 'Lokaal beveiligingsbeheer' of in 'services'?
Ik draai XP-Pro met SP1, Nederlandse versie