[XP] Shutdown.exe werkt niet op remote pc

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Heerlijk die optie 'Remote Desktop' van XP. Alleen is zo af-en-toe een reboot op afstand wel lekker. En laat dat nou niet willen; Zoals de meeste mensen wel weten, is de optie 'uitschakelen' verdwenen uit het startmenu zodra je werkt onder Remote Desktop (Bureaublad op afstand)

Maar gelukkig bestaat er ook nog zoiets als 'shutdown.exe' in je System32 directory.

Dus heb ik een batchfile aangemaakt die ik dan op afstand kan opstarten. Maar helaas: werkt neit.
Dan maar een snelkoppeling aanmaken. Wederom: doet maar weinig; er wordt heel snel een dosbox geopend die net zo snel weer gesloten wordt; ik heb niet de tijd om maar 1 letter te zien in dat venster. Op zich geen probleem als hij dan netjes zou rebooten... maar nee... niets ;(

Dus heb ik de search maar eens geraadpleegd. En daar komen veel topics naar boven.
Met de omegasearch zoeken naar "shutdown xp werkt niet"
Ikke heppie dus. Lezen, lezen, proberen, lezen, proberen... maar nee :( Geen oplossing.

[rml][ XP] Hoe laat ik XP in een batchfile rebooten?[/rml]

Is zo'n voorbeeld. Mja, niets wat ik niet weet... en dat geldt elke keer.

Als ik de opdracht gewoon handmatig in een dosbox geef, krijg ik als foutmelding:
De computer is vergrendeld en kan alleen geforceerd worden afgesloten
Als ik dan de opdracht op een andere pc invoer op de volgende manier:

shutdown -m \\andere-pc-naam -r

krijg ik als foutmelding:
De computer is vergrendeld en kan alleen geforceerd worden afgesloten
Kortom: veel dlingen geprobeerd.... maar tot nu toe zonder succes.
Zouden die 2 foutmeldingen te verhelpen zijn door wat dingen te wijzigen in bijvoorbeeld 'Lokaal beveiligingsbeheer' of in 'services'?

Ik draai XP-Pro met SP1, Nederlandse versie

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

"Logoff" and "Shutdown" Are Missing from the Start Menu When You Use Remote Desktop
The Shutdown command is not available on the Start menu to shut down, restart, or place a remote computer in a sleep state (for example, standby or hibernation) when you are using Remote Desktop. To shut down a remote computer when you are using Remote Desktop, press CTRL+ALT+END, and then click Shutdown. Or, use the shutdown command at a command prompt. For additional information about the shutdown command, type shutdown /? at a command prompt.
Hopelijk schiet je hier iets mee op :).

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Da's al heel wat :D Works like a charm...

Alleen als ik bijvoorbeeld m'n server 1x per week automatisch wil laten rebooten, wordt dat wat lastiger om die toetsencombinatie door te geven zonder met m'n tengels aan het toetsenbord te zitten :)

Dus hoop ik dat ook daar nog een antwoord op komt. Maar installeren van zooi op remote-pc's is nu een stukkie makkelijker (ik heb m'n hele netwerk omgegooid.... en ben dus ijverig bezig met meerdere systemen te installeren)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wfvn schreef op 27 December 2002 @ 18:53:
Alleen als ik bijvoorbeeld m'n server 1x per week automatisch wil laten rebooten, wordt dat wat lastiger om die toetsencombinatie door te geven zonder met m'n tengels aan het toetsenbord te zitten :)
Automatisch cronjobje maken met psshutdown wellicht?

works like a wet dream bij een klant van me :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 11:27
Probeer de volgende syntax eens "-f" :)

[ Voor 5% gewijzigd door Praetorian op 28-12-2002 15:25 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

(jarig!)
server automatisch rebooten?!

je hebt duidelijk geen idee van de stabiliteit van een windows server.

日本!🎌

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Tjek. Als je daadwerkelijk Windows wekelijks moet rebooten omdat je PC anders niet meer te gebruiken is, dan heb je of een gigantische brakbak, of je rotte crap software geinstalleerd.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Idd: PSShutdown.exe van www.sysinternals.com doet wat je wilt...

Remote een PC rebooten/afsluiten/uit-inloggen en is gratis ook :)

Van de site:
PsShutdown is a command-line utility similar to the shutdown utility from the Windows 2000 Resource Kit, but with the ability to do much more. In addition to supporting the same options for shutting down or rebooting the local or a remote computer, PsShutdown can logoff the console user or lock the console (locking requires Windows 2000 or higher). PsShutdown requires no manual installation of client software.

[ Voor 63% gewijzigd door brammus op 28-12-2002 17:01 ]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Als je op de remote machine bent ingelogd kun je op de prompt gewoon het volgende doen:

shutdown.exe -r -t 00 -f

De machine waar je op ingelogd bent met RDP kun je waarschijnlijk met RPC niet benaderen (geen rechten, ander domein, account trubbels, firewall etc).

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op 28 december 2002 @ 16:38:
server automatisch rebooten?!

je hebt duidelijk geen idee van de stabiliteit van een windows server.
Ik heb het dus over Windows XP Pro en niet Server; maar dat had je denk ik wel door :?
Nexxennium schreef op 28 december 2002 @ 16:53:
Tjek. Als je daadwerkelijk Windows wekelijks moet rebooten omdat je PC anders niet meer te gebruiken is, dan heb je of een gigantische brakbak, of je rotte crap software geinstalleerd.
Brakbak zeker niet; een Asus TX97x had ik eerst draaien als serverbakkie; systeem is superstabiel; alleen de installatie was op den duur wat brak ja. Zeker omdat ik ook nog eens een scanner eraan had hangen. Ook had ik een tooltje geinstalleerd voor remote shutdown; maar om vreemde redenen wilde dat ding op een gegeven moment niet meer opstarten (pc wel proggie niet); dus had ik ook geen zak aan dat programma (de naam is me ontschoten)

Nu heb ik net een verse installatie gedaan op een ander systeempje (Asus P2B) en wil dat ding uiteraard graag vers houden en dus geen onnodige meuk installeren op dat ding; het moet 99% internetsharebak zijn, 0,75% printserver (voor 2 printers: Brother HL760 laser en een HP 930c inktjet) en 0,25% scanbak (Canon USB-scanner)

Ik denk dat de installatie nogal brak was door enkele programma's... (en door af-en-toe surfen :?)
Praeth schreef op 28 december 2002 @ 15:25:
Probeer de volgende syntax eens "-f" :)
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 19:27:
Als je op de remote machine bent ingelogd kun je op de prompt gewoon het volgende doen:

shutdown.exe -r -t 00 -f

De machine waar je op ingelogd bent met RDP kun je waarschijnlijk met RPC niet benaderen (geen rechten, ander domein, account trubbels, firewall etc).
Been there, done that (staat ook als punt in die andere topics die ik met de search had gevonden)
brammus schreef op 28 december 2002 @ 16:59:
Idd: PSShutdown.exe van www.sysinternals.com doet wat je wilt...

Remote een PC rebooten/afsluiten/uit-inloggen en is gratis ook :)

Van de site:

[...]
Deze haal ik ff neer; maar installeer hem nog niet; dit wil ik houden als laatste oplossing; ik hoop nog op een antwoord waarom 'shutdown.exe' niet wil. Het wil overigens op geen enkele bak bij mij tot nu toe... M'n broertje zegt het wel aan de praat te hebben gekregen (uiteraard gewoon zijn regel uit z'n snelkoppeling gekopiëerd en geprobeerd... zonder succes) maar ik begin te twijfelen offie inderdaad reboot bij hem of dat hij alleen uitlogt...

Maar ik blijf dus open op een oplossing voor Shutdown.exe zelf

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Wel eens van tsshutdown.exe gehoord jongens, zit gewoon in Windows hoor.

Speciaal om TS sessies te herstarten/shutdownen :D

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Dat bestand (tsshutdown.exe) bestaat anders niet in mijn WinXP pro :?

PC-Specs

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

(jarig!)
Ik heb het dus over Windows XP Pro en niet Server; maar dat had je denk ik wel door
Jawel, maar verwarrend is het zeker. XP Pro is helemaal niet als server bedoeld en zal er ook zeker niet naar presteren. Met een win2k server ben je beter af...

日本!🎌

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
brammus schreef op 29 December 2002 @ 01:42:
Dat bestand (tsshutdown.exe) bestaat anders niet in mijn WinXP pro :?
tsshutdn.exe heet het

maar die zit alleen in de server versie's denk ik

probeer anders met www.google.com eens te zoeken naar 'shutgui.exe' das ook een shutdown tooltje

A wise man's life is based around fuck you

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Moet toch echt in WinXP Pro zitten, ik heb hier 2 machines draaien die ik met tsshutdn.exe reboot en afsluit mocht het nodig zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nexxennium schreef op 28 december 2002 @ 16:53:
Tjek. Als je daadwerkelijk Windows wekelijks moet rebooten omdat je PC anders niet meer te gebruiken is, dan heb je of een gigantische brakbak, of rotte crap software geinstalleerd.
wat dus het geval is bij die klant waar ik het over had :X
Als ik dat niet zou doen loopt-ie steevast klem op een brakke FaxServer-software installatie.
Vervelende is dat dat ding op de enige DC staat, als die 100% belasting op services.exe trekt (door die faxmeuk) kan niemand inloggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
zwelgje schreef op 29 December 2002 @ 02:20:
[...]

tsshutdn.exe heet het

maar die zit alleen in de server versie's denk ik

probeer anders met www.google.com eens te zoeken naar 'shutgui.exe' das ook een shutdown tooltje
keldon schreef op 29 December 2002 @ 02:42:
Moet toch echt in WinXP Pro zitten, ik heb hier 2 machines draaien die ik met tsshutdn.exe reboot en afsluit mocht het nodig zijn.
Found it.... (die k*t-hond van windows is toch nog ergens goed voor.. :P )

In de system32-directory

Dit werkt probleemloos ja :D

Thanx

In een snelkoppeling op het bureaublad van de server werkt het uitstekend. Ik probeerde ook het commando via een andere pc te geven:
tsshutdn.exe /server:server-naam /reboot
maar toen kreeg ik een vage foutmelding; op de 'normale pc':
Bezig met uitschakelen van het systeem...Uitschakelen van het systeem is mislukt
. Foutcode =1314.
Fout [1314]:Een van de vereiste bevoegdheden is niet toegekend aan de client.
En op de server kreeg ik ook een foutmelding in een venster dat verscheen; alleen probeer ik het nu weer om die foutmelding te lezen... doet hij het niet :+

Nja, tot zover ben ik uit de brand. Servertje kan ik netjes met standaard windows meuk automatisch en op afstand laten rebooten (door extern bureaublad)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Tegen de fout [1314]: Wellicht "run as...", en dan inloggen als administrator?

[ Voor 10% gewijzigd door brammus op 29-12-2002 18:53 ]

PC-Specs

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
brammus schreef op 29 December 2002 @ 18:53:
Tegen de fout [1314]: Wellicht "run as...", en dan inloggen als administrator?
Ook geprobeerd... maar helaas weer geen effect. En het ligt er niet aan dat ik het verkeerde admin-naam en pass gebruikt heb want die is op beide pc's hetzelfde.

Hetzelfde geldt voor tsshutdn.exe; ook die geeft effect (helaas)
Pagina: 1