Toon posts:

Alarm gaat af en pc slaat af!

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem. twee dagen geleden was ik counter strike aan het spelen en begon op eens mijn pc te loeien. Ik begon ook een verbrande lucht te ruiken. Toen sloeg mijn pc op eens af en duurde het een tijdje voor ik hem weer aan kreeg. Het voelde allemaal vrij warm aan, vooral kastje van de voeding was erg warm. Ik heb mijn kast opengehaald en even flink stof gezogen in de hoop dat het nu over was. Maar nog steeds als ik bijv counter strike ga spelen dan begint hij raar te doen en slaat hij af en is hij warm. Ik heb met pc alert III gekeken waar het mis gaat en de meter slaat door bij de afbeelding onder voltage bij 3,3v dan komt hij boven de grenswaarde. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? En dan misschien ook nog de oplossing? Ik heb een AMD XP 2000+ met een MSI kt3 ultra 2 moederbord en een cooler van spire die volgens de voorschriften mijn cpu kan koelen. Ik heb laatst bios geupgrade enzo misschien dat het daar is fout gegaan. Iemand anders nog ideeën. Als er nog specifieke vragen zijn over mijn probleem vraag maar dan probeer ik antwoord te geven. Plz help mij

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :)

Het is de bedoeling dat je eerst de FAQ's en de stickies aandachtig doorneemt eer je een topic opent. Want in LEZEN eer je hier een topic opent! had je kunnen lezen dat je een heleboel tips en suggesties kan vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die onderaan op Technische PMG FAQ staat.. Suc6 met troubleshooten :)

Inkoppertje: voeding/koeling

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Probeer in ieder geval eens te spelen met de kast open, kijken of dat koeler blijft.
Download een moederboard-monitor tool om te kijken hoe warm alles wordt, bijv. MBM Monitor.

Daar kan je zien hoe warm je kast en je proc. enzo worden. Ik denk dat je koeler er niet goed opzit of niet goed draait, als ik dit zo lees

Ceci n'est pas une signature!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:05
In je Bios kan je handmatig het voltage voor je cpu instellen, zet die functie eens uit(met jumpers op het mobo..)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoe warm wordt je cpu tijdens het gamen en gewoon idle? Wat voor voeding heb je?
Als de koeler er niet goed opzat dan zou de proc doorgefikt zijn. Het is een Amd Athlon xp 2000+ ;)

[ Voor 40% gewijzigd door pisart op 27-12-2002 19:37 ]