Toon posts:

Geforce 4 MX440 en Zalman Northbridge heatsink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij wil ik mijn ervaringen posten over een vervanging van mijn koeler en koelblok op mijn videokaart (geforce 4 mx440).
Ik ben hiermee begonnen omdat de standaard fan steeds meer herrie begon te maken. Als eerste was het verwijderen van de oude fan en heatsink no problemo.
Als nieuw koelblok heb ik gekozen voor een Zalman northbridge koelblokje (ZM-NB32J), omdat dit naar mijn mening goed genoeg is kwa koeling.
Koelblokje plaatsen ging zonder problemen met bijgeleverde spulletjes.

Nadat alles erop zat gelijk even de sensor van een binnen buiten thermometer in het koelblokje gepropt.
Machine aan en kijken naar de temp, alles bleek perfect, zonder fan loopt de temp op naar de 37 graden idle.
Om de kaart even flink warm te maken even Fifa 2002 aangezet en laten draaien.

rest volgt....

Heb al getest met 4x4 fanetje en die op 5 volt, de temp loopt dan op tot max 36 graden.

Verwijderd

Bij mij zat er niet eens een fan op maar heb er een blue orb opgezet alleen ding maakte herrie dus staat nu uit en zelfs nu die uit staat is die nog superkoud :? Dus denk dat jouw Zalman heatsink meer als voldoende is...

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die weet hoe warm zo'n GPU max mag worden, als dat namelijk iets van 60 is dan kan het makkelijk zonder fan op het koelblok.

Verwijderd

40/50 graden is echt geen probleem hoor.. Heb je toruwens artic silver 3 gebruikt? Kep nog is gemeten maar mijne word niet warmer als 30 stressed en hij is oc'ed tot 335/500