Toon posts:

SDSL BBeyond vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier is net een monteur geweest om de (2Mbit) SDSL lijn van BBeyond aan te leggen. Op z'n werkbon na heeft ie niets achtergelaten.
De helpdesk is al dicht en we krijgen het niet aan de praat.

Op z'n werkbon staat: "lijntest ok , splitter geplaatst: nee"

Weet iemand hoe het nu verder moet?
We willen het, zoals tweakers betaamd, graag aan de praat hebben maar we hebben geen gegevens (op onze IP-range na, die weten we intussen).
We kunnen maandag de helpdesk van BBeyond bellen maar ja, we zijn zo nieuwsgierig he :)

Moeten we een splitter, telefoonnummer en account-nummer hebben ? (ala ADSL)

Nogmaals, het is SDSL. Ik weet niet of er dan een hele andere manier van setup-pen is als bij bv. MXstream ADSL. Het komt allemaal huurlijn achtig over.

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 18:19 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet wel een splitter enzo hebben naar mijn weten :?
ik denk dat ie jullie genaaid heeft :P

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 11:23

DaMinD

Leeg

Gewoon even rustig wachten en dan de helpdesk bellen.

[ Voor 31% gewijzigd door DaMinD op 27-12-2002 18:29 ]

Verwijderd

Bij SDSL krijg je volgesn mij altijd een dedicated telefoonlijn, wat betekent dat er geen telefonie op zit (ivm storingen) en er dus GEEN splitter op moet!
Heb je dit SDSL abbo direct via BBned (BBeyond) aangevraagd of via een aangesloten provider?
Is er een monteur van BBned (Beyond) geweest of van KPN? In het geval van de laatste dan is alleen de extra (dedicated) telefoonlijn aangelegd en gecontroleerd. De lijn moet dan waarschijnlijk nog aangesloten en geactiveerd worden voor SDSL door BBned.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een monteur van Getronics geweest (die snapte ik in het begin ook niet) en we hebben een complete (bestaande en werkende) ISDN lijn moeten inleveren.

Het abbo is wel direct van BBeyond. Ik denk dat ze het on-site knutselen aan Getronics hebben uitbesteed. Maakt verder niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon even rustig wachten en dan de helpdesk bellen
Aaaaaaaargh de kwelling. De kwelling :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 18:30:
Het abbo is wel direct van BBeyond. Ik denk dat ze het on-site knutselen aan Getronics hebben uitbesteed. Maakt verder niet uit.
Inderdaad, doet LaDot ook (helaas).
Meestal gaat het goed, maar ik heb tot 3x toe een prutser gehad die een soho77 config zodanig wist te verprutsen dat je extra IPs niet werkten :/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben onze SOHO78 (het sdsl model) zelf aangeschaft. We zijn cisco reseller en we willen alles in eigen beheerd houden.

Op zich moeten we het makkelijk kunnen maar als je totaal geen gegevens krijgt (op de IP-range na dan) wordt het wel een beetje moeilijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 18:30:
Er is een monteur van Getronics geweest (die snapte ik in het begin ook niet) en we hebben een complete (bestaande en werkende) ISDN lijn moeten inleveren.

Niks moet, maar als je die ISDN lijn toch alleen maar gebruikte voor internet verbinding dan kun je die beter net zo goed kwijt zijn, kost alleen maar geld:)

Verwijderd

Topicstarter
maar als je die ISDN lijn toch alleen maar gebruikte voor internet verbinding dan kun je die beter net zo goed kwijt zijn
Bij SDSL raak je de lijn fysiek niet kwijt. De lijn wordt dan fysiek gebruikt voor DSL maar je blijft volgens mij wel betalen voor het ISDN abbo ook al kan je er niet meer mee "isdn'en".

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 02:08:
[...]

Bij SDSL raak je de lijn fysiek niet kwijt. De lijn wordt dan fysiek gebruikt voor DSL maar je blijft volgens mij wel betalen voor het ISDN abbo ook al kan je er niet meer mee "isdn'en".

Dat kan worden opgezegt als de lijn langer dan 1 jaar in gebruik is. Je bent dan nietmeer verplicht om de spraakdiensten af te nemen :)

Topicstarter: ligt het probleem bij de lijn of je modem :?
Want ik maak zo uit je posts op dat je het modem zelf 'regelt'...maar dat is vrij lastig met zo'n cisco als je geen ervaring hebt ;)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

is het een 1:10, 1:4 of 1:1 lijn? Daar zit qua levering ook nogal wat verschil in. Bij SDSL wordt je lijn overigens altijd geporteerd, na een jaar neemt bbned hem automatisch over. Ik was er overigens stellig van overtuigd dat je alleen een analoge lijn kon gebruiken maar een ISDN lijn kan blijkbaar ook :?

I'm not as think as you stoned I am

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:48

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
WooK schreef op 29 december 2002 @ 03:06:
iIk was er overigens stellig van overtuigd dat je alleen een analoge lijn kon gebruiken maar een ISDN lijn kan blijkbaar ook :?

Je lijn wordt aan beide kanten totaal losgekoppeld van de spraak apparatuur. Dus dan maakt het niet meer uit of het ISDN of analoog is, aangezien de lijn fyfiek hetzelfde is :)

• Blister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Blister

Dat dan weer wel...

Nogmaals BBEYOND bellen. Als je nog geen loginnaam/wachtwoord heb, krijg je die. Zij kunnen ook txt bestandje maken met de belangrijkste config gegevens. Die vent van Getronics heeft de lijn doorgemeten. Dus die lijn is nu SDSL
Dan ff een console verbinding maken naar je router en de config gegevens invullen en voila ook jullie hebben BBEYOND....

offtopic:
Misschien wat laat, maar misschien heb je er nog wat aan... :)
Pagina: 1