SpeedStep werkt toch dat ie minder energie verbruikt als je minder doet.. betekent dit dat je batterij heel snel leeg is van je laptop als je RC5 erop loslaat? Of gaat ie dan gewoon minder snel?
Verwijderd
Ik neem aan dat het zo werkt dat hij minder energie verbruikt als de processor niets te doen heeft. Als het koetje draait heeft de processor echter altijd iets te doen met als resultaat dat er geen energie wordt bespaard.
Dit mag echter geen reden zijn om geen koetje te laten grazen!!
Dit mag echter geen reden zijn om geen koetje te laten grazen!!
volgens mij is het zoiets, speedstep cpu 600bv, bne je nu alleen aan het notepadden of word ofzo dan schakeld je de cpu zichzelf naar bv 450 mhz om stroom te besparen, gaat de cpu load omhoog omdat je de koe start zal hij zich weer naar 600 schakelen om aan de cpu vraag te voldoen
Verwijderd
Speedstep houdt in dat de processor op netspanning op maximale loopt (bv als je een 600 mhz koopt loopt tie op 600) en als je overgaat op de batterij dan verlaagt tie zn snelheid naar bv 450 (hoeveel dit in werkelijkheid is weet ik niet) dit om de het stroomverbruik te verminderen, en zo langer op je batterij te kunnen werken.