Ik heb een oud IP adres, waar een aantal servers op draaien, maar die wil ik verhuizen naar een nieuw IP adres. Echter, via de DNS van de provider kan dit pas op 2 januari, maar ik wil dit morgen al doen. Is het mogelijk via een router o.i.d. te vertellen dat het IP adres verhuisd is, en alle aanvragen voor het oude IP door te sluizen naar het nieuwe IP totdat de DNS wijzigingen zijn doorgevoerd?
Je kan een public IP naar een private IP routeren, maar public naar public zal lastiger worden.
Maar waarom zou je niet nog even op je oude IP blijven zitten voor die paar dagen????
Maar misschien kun je op het oude IP een eigen DNS server draaien die op 1 of andere manier alles doorstuurt naar het nieuwe
Maar waarom zou je niet nog even op je oude IP blijven zitten voor die paar dagen????
Maar misschien kun je op het oude IP een eigen DNS server draaien die op 1 of andere manier alles doorstuurt naar het nieuwe
[ Voor 28% gewijzigd door SmegHead op 27-12-2002 16:54 ]
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!
Omdat ik nu tijd ervoor heb, maar schijnbaar die provider van mij minder zin heeft om ff de dns aan te passen, zelfs de ns records zijn hem al te veel, anders deed ik het wel via zoneedit
Verwijderd
Wat voor software draai je op de oude server?
en is de oude server jouw eigendom ?
en is de oude server jouw eigendom ?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 17:05 ]