Toon posts:

win2000 active directory en nt4 zonder active directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

situatie:

NT4 server als pdc met natuurlijk geen active directory

win2000 server als menberserver met isdn kaart.

inbellen via isdn op 2000 server d.m.v ras.

Windows 2000 kijkt dan in het active directory om te kijken of dat je in mag loggen op het netwerk van buitenaf, maar nt4 heeft geen active directory. Klopt dit of zie ik iets boven het hoofd

Verwijderd

waar ligt nu je probleem dan? ik bedoel als de beller rechten heeft op de windows 2000 machine om in te loggen, dan moet als het goed is de user daarna pas rechten krijgen om ook mappen van de NT4 server te bekijken, maar voor inbellen geloof ik dat je de user gewoon op de win2000 server moet hebben maar zeker weten doe ik dit niet... Ik heb het wel zo draaiend op het moment, maar hoe dat precies gecontroleerd wordt weet ik niet, omdat bij mij de servers beide dezelfde users hebben

Verwijderd

Topicstarter
ik wil weten of dat dit werkt voordat ik dit gaat uitvoeren met een nt4 machine als pdc en win2000 als memberserver

Verwijderd

Topicstarter
er staan geen users op die server daarom was mijn vraag of dit gaat werken, want al die gebruikers invoeren is geen optie

Verwijderd

waarom zou je dit eigenlijk willen?? Ik bedoel je kan toch gewoon 2 windows 2000 machines neerzetten? NT4 heeft IMHO niet zoveel voordelen..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 16:38:
[...]Windows 2000 kijkt dan in het active directory[...]
Waarom laat je je RAS server niet aan de NT4 PDC gaan vragen of je recht heb om in te bellen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1