[debian] login prompt met 2.5.53

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb debian erop gezet en ik het problemen bij het opstarten met een 2.5.53 kernel. Ik heb deze kernel config gebruikt voor mandrake en slack en daar draaide die perfect op.

Debian start trouwens automatisch met xdm op 8)7 , en ik heb dus in /etc/rd2/SXXXxdm (weet de naam niet precies meer, zit onder windows) verwijderd zodat hij niet automatisch meer in xdm opstart (draai in runlevel 2). Met de default kernel (2.4.18) krijg ik nu gewoon een login prompt voor mijn neus en kan daarna aan de slag. Bij de 2.5 kernel krijg ik dus geen prompt te zien. Ik zou dus echt niet weten waar het aan ligt.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 16:16

Sjonny

Fratser

Alarmnummer schreef op 27 December 2002 @ 16:16:
Debian start trouwens automatisch met xdm op 8)7 , en ik heb dus in /etc/rd2/SXXXxdm (weet de naam niet precies meer, zit onder windows) verwijderd zodat hij niet automatisch meer in xdm opstart (draai in runlevel 2).
dpkg-reconfigure xdm
Met de default kernel (2.4.18) krijg ik nu gewoon een login prompt voor mijn neus en kan daarna aan de slag. Bij de 2.5 kernel krijg ik dus geen prompt te zien. Ik zou dus echt niet weten waar het aan ligt.
en wat zegt ie wel dan?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Alarmnummer
Sjonny schreef op 27 December 2002 @ 16:19:
[...]

dpkg-reconfigure xdm
Ik probeer het gewoon vanuit textfiles te doen (meest leerzaam voor deze 'noob') Maar ik zal dit eens proberen.
en wat zegt ie wel dan?
Helemaal niets. Ik krijg een ok melding van de laatste taak die hij opstart en daarna niets... (trouwens die taak start wel goed op, omdat ik nu al taken die na hem werden uitgevoerd ook heb verwijderd, omdat ik dacht dat het aan die taken lag )

[ Voor 6% gewijzigd door Alarmnummer op 27-12-2002 16:23 ]

Verwijderd

heb je zoiets als dit in je /etc/inittab staan?
code:
1
1:2345:respawn:/sbin/getty -f /etc/issue.linuxlogo 38400 tty1

en voor het niet op laten starten van xdm:
code:
1
man update-rc.d

• Alarmnummer
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 16:47:
heb je zoiets als dit in je /etc/inittab staan?
code:
1
1:2345:respawn:/sbin/getty -f /etc/issue.linuxlogo 38400 tty1
yep. (alleen die /etc/issxxxxxx niet).
en voor het niet op laten starten van xdm:
code:
1
man update-rc.d
Done...

Ik heb het nu ook met de 2.5.50 kernel geprobeerd, en precies hetzelfde probleem. Ik heb voor de grap in de dir van runlevel 2 een extra commando toegevoegd: een link naar login. En dan kan ik dus wel inloggen (helaas niet op de juiste manier omdat hij zegt dat de kernel nog aan het booten is) Maar verder 'werkt' het wel.

Verwijderd

hoeveel en wat voor getty's heb je op je systeem staan (locate getty...) Is er nog iets in je logs te vinden?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 01:08 ]

Pagina: 1