[MultiMonitor] Freezeups met S3 Virge

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33
Hello,

Nadat mijn ouwe trouwe Matrox G400 DH te traag werd heb ik nu een GF2 MX400 64MB (AGP). Deze kaart heeft alleen een TV out dus nu heb ik een oude S3 Virge GX/DX PCI erbij gezet. In de BIOS de PCI kaart eerst laten starten, en dat werkt ok. Windows start op met de PCI kaart, de monitor aan de AGP kaart krijgt een signaal, dus ff desktop extenden en het zou moeten werken. Probleem is dat tijdens het inloggen, of net erna, windows (XP PR) vast-freezed, muis niet meer te bewegen.. Is dit een XP probleem? Of zou het liggen aan het feit dat de S3 Virge in het laatste vrije PCI slot ging, en dat er daardoor een IRQ conflict is ofzo?

Verwijderd

kijk ff in je system managment waar die S3 zijn IRQ mee shared, ook ff windows update draaien om dat risico te minimaliseren, en anders nog ff die S3 in andere PCI sloten proberen

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Same problem here, volgens mij kan geen enkel S3 kaartje in dual-setup draaien. Bij mij loopt alles vast wanneer ik 1 venster naar het extended gedeelte sleep. :(

Alhoewel ik was net aan het searchen en kom ik dit tegen:

Savage2K + S3Virge dual setup loopt vast.

[ Voor 28% gewijzigd door Arie Kanarie op 27-12-2002 21:44 ]

-

• Solosmots
Ja maar zover kommik nie eens :P
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 21:34:
kijk ff in je system managment waar die S3 zijn IRQ mee shared, ook ff windows update draaien om dat risico te minimaliseren, en anders nog ff die S3 in andere PCI sloten proberen
Geen sloten over zoals ik al tikte, en IRQ kan ik niet checken omdat ie te snel crashed.. En nu met AGP als eerste device kan die niet starten waardoor die ook geen IRQ heeft.

Ik ga maar es kijken of ik nog een kaartje heb liggen...

[ Voor 90% gewijzigd door Solosmots op 27-12-2002 21:49 ]

• Solosmots
Net ff een ATI Mach64 erbij gepropt ipv de S3, die werkt, alleen nu kan m'n AGP kaart niet starten (uitroepteken in config scherm: error 10, this device cannot start..) Ik d8 dat windows em zelf kon starten NA de PCI kaart..
Hmmz lastig allemaal..

Nu de AGP weer als eerste device laten starten. en ja hoor, nu kan de PCI kaart weer niet starten, weer die error 10 :'(

E D I T 2 :
Net ff flink lopen searchen, ik geloof dat WinXP gewoon erg kritisch is mbt videokaarten voor extra monitoren..
Een S3 Virge en een ATI Mach64 werkt hier dus niet, es kijken of ik er maybe nog 1 heb liggen..

[ Voor 46% gewijzigd door Solosmots op 29-12-2002 13:26 ]