Data redden met Knoppix

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:45
Ik heb hier een volledig verziekte versie van WinME op een computer staan. Die computer wil ook niet meer opstarten.
Die moet opnieuw geformatteerd en geïnstalleerd worden, maar ik wil heel graag de data nog redden! Nu had ik gehoopt om dat met Knoppix te gaan doen. Knoppix kan inderdaad in de partities kijken, maar helaas kan Knoppix geen data van NTFS naar NTFS partitie verplaatsen. Althans, dat is mij nog niet gelukt! Wel heeft Knoppix de mogelijkheid om zaken in een tmp map te zetten. Maar die kan ik dan weer niet branden.....
Ook als ik de schijfrechten wijzig gaat het niet. De data op een CD'tje branden lukt ook niet echt. Wat doe ik verkeerd? Kan het wel, data verschuiven van partitie naar partitie.

Is er überhaupt een manier om de data op deze machine te redden? ;( ;(

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Eenvoudigste oplossing is het met ftp via het netwerk doen (naar een andere pc dus), of een fat32 schijfje er bij zetten.. (ntfs kan je vergeten, omdat wirtesupport nog errug beta is)

[ Voor 32% gewijzigd door Jelmer op 27-12-2002 15:56 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
NTFS wil en kan je niet op schrijven.
> conclusie je gaat moeten branden.

Je moet hiervoor als kernelparameter hdX=ide-scsi, waar hdX je cdrom schrijver is.
Dan moet je wslijk nog de idescsi module laden. Dan zal xcdroast je brander zien (op een virtuele SCSI bus) en ga je kunnen branden.

Succes.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Je kunt vanuit Linux niet op een NTFS partitie schrijven, dat zou het probleem hooguit nog erger maken (daarom kan het standaard ook absoluut niet :P ).

Je kunt het wel kopiieren naar een tijdelijk directory, maar als je niet kunt aangeven waarom je die dan niet kunt branden ('het kan niet' is niet precies de hoeveelheid informatie waar we iets mee kunnen), gaat dit topic straks wel dicht vrees ik...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02
wat doet jou WinME met NTFS partities?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• poes
Helaas zal beiden niet gaan, omdat ze er niet zijn.... Dank je voor de tip!

• poes
Stom stom stom, het zijn natuurlijk Fat32 partities!!!!!!!!
Het kan niet omdat de brandprogramma s de dvd-speler voor brander aan ziet.
Ik probeer even de tip van Xterm uit.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02
fat32 partities zijn afaik prima te benadern vanuit linux.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• poes
Benaderen wel..., maar van partitie een naar partitie twee slepen lukt niet!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mount -o remount,rw /mnt/hda1, waar hda1 je harddisk partitie met win ME erop is.

Knoppix mount al je harddisks read only, zodat je niet stiekum de zooi kunt verzieken in je linux tour voor de eerste keer :D

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Tja, ik wilde het een kans geven, maar zo begint het wel weer een helpdesk te lijken hiero: 'hoe sleep ik die dingetjes van X naar Y' etc. Daarom gaat dit topic dicht, zoek eerst zelf eens uit wat je zou kunnen doen, in plaats van om de halve stap hier verder te vragen hoe het moet.

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.