Verwijderd

Topicstarter
in de nieuwe mercedessen heb je std mogelijkheden voor een 6210

nu heb ik alleen een nieuw toestel nodig

en ik wilde graag een 6310 hebben

is die ook compatible met 'de mercedes omgeving'?

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:56
Ja, de 6310 is volgens mij ook gewoon compatible met de 6150, 7110, 6210 en andere.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

carkit bedoel je ?
kwa connectors e.d. is de 6310 hetzelfde ja

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik de 6310 in die houder ram kan die auto dat ook uitlezen enzo en kan ik leuk nog via stuur bellen enzo?

Verwijderd

Super__Nerd schreef op 27 december 2002 @ 15:58:
Ja, de 6310 is volgens mij ook gewoon compatible met de 6150, 7110, 6210 en andere.
Klopt helemaal niets van!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 15:47:
in de nieuwe mercedessen heb je std mogelijkheden voor een 6210

nu heb ik alleen een nieuw toestel nodig

en ik wilde graag een 6310 hebben

is die ook compatible met 'de mercedes omgeving'?
Nee!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Misschien kan je dit beter vragen op een Mercedes forum, of wellicht aan je Mercedes dealer :).

Verwijderd

McVirusS schreef op 27 december 2002 @ 16:15:
Misschien kan je dit beter vragen op een Mercedes forum, of wellicht aan je Mercedes dealer :).
of aan mij ;)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34
waarom ask je het niet gewoon aan de dealer?
Ik bedoel hij weet het toch het best... en anders vraag je het aan de phone company. als zij zeggen ja. laat je dat ff zwart op wit zetten en dan ben je klaar.
Je moet het niet zo moeilijk maken denk ik :P :) suc6

edit: damn to late :P

[ Voor 5% gewijzigd door MasterM op 27-12-2002 16:16 ]

Verwijderd

MasterM schreef op 27 december 2002 @ 16:15:
waarom ask je het niet gewoon aan de dealer?
Ik bedoel hij weet het toch het best... en anders vraag je het aan de phone company. als zij zeggen ja. laat je dat ff zwart op wit zetten en dan ben je klaar.
Je moet het niet zo moeilijk maken denk ik :P :) suc6
het kan niet

• MasterM
  • Laatst online: 21:34
goed bij de dealer krijg hij bevesting, tjonge jonge jij weet ook van geen ophouden >:)

Verwijderd

Mercedes E320cdi combi

• Xandrios
  • Laatst online: 26-02 01:35
Vergelijk de accessoires eens op de Nokia site:
http://www.nokia.nl/6310/vehicle.html
http://www.nokia.nl/6210/vehicle.html

Oftewel: de carkit, autolader ed zijn allemaal hetzelfde. Dan kun je ookwel met redelijke zekerheid zeggen dat het gaat werken ja.
Voor bevestiging even langs de dealer gaan mischien :?
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 16:02:
[...]

Klopt helemaal niets van!!!
...en dan vertel je er niet gewoon meteen even bij waarom niet? :z
Hmja, leuk. Maar nu weten we nog niet waarom het niet werkt. Past het niet :? Werkt de handfree niet goed :? Kun je dan niet laden :?

Sorry dat ik het zeg, maar met 5 reply's in deze draad, heb je nog niet veel zinnigs toegevoegd schumache...

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:01

sjaak

un giorno credi

Als het al niet zou werken (wat ik niet logisch acht) is Mercedes waarschijnlijk niet te beroerd om hetgene aan te passen waardoor het wel gaat werken, maar zoals al vaker gezegd, het handiger om te informeren bij je eigen dealer. :)

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
het lukt wel... zeker weten, het enige wat je nodig hebt is een software-update van je 6310 en een software update van je GPS/boordcomputer van je mercedes werkt perfect :)

ik weet dit waarom:
ik werk ik belcompany (dus logisch dan :) )
en men nonkel heeft een BMW garage ( ik know mercedes maarja is allemaal hetzelfde ;p )

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
PAS OP!!! dit laatste valt niet onder garantie en kan gemakkelijk 300 euro kosten!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
Zeker weten dat het wel kan, mijn pa heeft zijn carkit voor zijn 6210 laten overbouwen, en nu hij een 6310 heeft, werkt dat zonder aanpassingen probleemloos, dus als Mercedes zegt dat een 6210 er in kan, kan een 6310 dat ook, connector is precies hetzelfde.

Succes!

• Jimster
  • Laatst online: 07:08
Mijn pa heeft een nieuwe E240 met carkit en de 6310 werkt er wel in.

Verwijderd

Klopt. Er past standaard in een nieuwe C180 met karkit (me Pa, niet ik) de 6210, 6310 enz. in.
Dus wel met dezelfde connectors!
Deze kun je dan bedienen met de knoppen op het stuurwiel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 01:35:
Klopt. Er past standaard in een nieuwe C180 met karkit (me Pa, niet ik) de 6210, 6310 enz. in.
Dus wel met dezelfde connectors!
Deze kun je dan bedienen met de knoppen op het stuurwiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 14:58 ]

Verwijderd

_Astra_ schreef op 27 December 2002 @ 22:33:
Zeker weten dat het wel kan, mijn pa heeft zijn carkit voor zijn 6210 laten overbouwen, en nu hij een 6310 heeft, werkt dat zonder aanpassingen probleemloos, dus als Mercedes zegt dat een 6210 er in kan, kan een 6310 dat ook, connector is precies hetzelfde.

Succes!
|:( :X 8)7

Lees het bericht van Willempiet is goed ! hij heeft het over de carkit die in de e-klasse standaard zit (die zit in de armsteun!) en niet een orginele nokia carkit want daar werkt ie wel in ja!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 15:02 ]

• Jimster
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 15:00:
[...]

|:( :X 8)7

Lees het bericht van Willempiet is goed ! hij heeft het over de carkit die in de e-klasse standaard zit (die zit in de armsteun!) en niet een orginele nokia carkit want daar werkt ie wel in ja!
Daar heb ik het ook over ja. Daar werkt de 6310 ook gewoon in.
Maareh in de nieuwe E werkt ie dus wel en in jouw E combi niet kennelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Jimster op 28-12-2002 22:00 ]

Verwijderd

Brakke bakken die Mercedessen, als ze een klasse toestel als de 6310i niet eens ondersteunen... :P

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
tss. wel een mercedes kunnen betalen maar de eventuele kosten voor het ombouwen is weer te veel hoor.

nfi uiteraard

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 22:11:
Brakke bakken die Mercedessen, als ze een klasse toestel als de 6310i niet eens ondersteunen... :P
Jij voegt lekker veel toe, en je maakt vrienden met Tom.
Schumach leg nu eens uit waarom het niet kan ipv een mooie rij smiles te plaatsen. Want aan jou antwoorden hebben we helemaal niets en er is niemand mee geholpen.

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
In de standaard mercedes carkit kan wel een 6210 maar geen 6310. Hij gaat er wel in, en hij laad ook op maar je kunt hem niet bedienen van het stuur, en je kunt er niet meer handsfree bellen. Om dit op te lossen moet je een firmware update doen van circa € 200,-

Eigen ervaring, mercedes is van 01-2002.

• Jimster
frankvanhoesel schreef op 28 december 2002 @ 23:49:
In de standaard mercedes carkit kan wel een 6210 maar geen 6310. Hij gaat er wel in, en hij laad ook op maar je kunt hem niet bedienen van het stuur, en je kunt er niet meer handsfree bellen. Om dit op te lossen moet je een firmware update doen van circa € 200,-

Denk dat het wel duidelijk is. De nieuwste E klasse (sedan) die ondersteunt wel de 6310(i). Mijn vader kreeg zelfs een 6310i erbij toen hij de auto kocht. (of hij er ook voor moest betalen weet ik ff niet).
Nu nog aan de topicstarter de vraag welke Mercedes hij heeft.

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
frankvanhoesel schreef op 28 December 2002 @ 23:49:

maar moet je deze firmware update in je telefoon doen of in de carkit.

Sorry dat ik zo'n oud topic openbreek maar ik heb op m'n werk een andere auto gekregen waar dus ook zo'n command navigatie systeem inzit en ik kan idd met m'n 6310i alleen opladen en verder niet bellen ofzo via de carkit.
best jammer eigenlijk....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:26

jep

The Dolf schreef op 28 December 2002 @ 22:27:
tss. wel een mercedes kunnen betalen maar de eventuele kosten voor het ombouwen is weer te veel hoor.

nfi uiteraard
beetje oud enzo :+

[ Voor 31% gewijzigd door jep op 01-09-2003 00:35 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:28

E-Vix

Nu met sneeuw!

macmouse schreef op 31 August 2003 @ 23:56:
[...]
maar moet je deze firmware update in je telefoon doen of in de carkit.

Sorry dat ik zo'n oud topic openbreek maar ik heb op m'n werk een andere auto gekregen waar dus ook zo'n command navigatie systeem inzit en ik kan idd met m'n 6310i alleen opladen en verder niet bellen ofzo via de carkit.
best jammer eigenlijk....
Je zult je 6310i moeten laten updaten met de allernieuwste firmware (minimaal 4.55 meen ik. *#0000# op je toestel om dat te controleren). Alleen de meest recente firmware werkt namelijk goed in de carkit van Mercedes. Ook zul je waarschijnlijk de carkit in de auto moeten laten updaten. Standaard ondersteund de carkit namelijk alleen maar de 51xx, 61xx en 62xx nokia's. De update is niet zoals hierboven vermeld werd een simpele firmware update, maar de hele carkit module moet vervangen worden (zit onder telefoonhouder in je armsteun). Als je de auto bij een dealer hebt gekocht, dan wisselen ze ze meestal zo voor je om. De oude versie ging nog wel eens kapot, en op die manier verhaalt je dealer het ook weer bij de fabriek. Heb je hem niet bij een dealer gekocht, dan kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen, en je er voor willen laten betalen.
Mijn vader heeft een paar maanden geleden een C220 gekocht met de zelfde carkit en navigatiesysteem er in. Bij hem moest hij ook een update hebben. Zowel de telefoon als de carkit zelf zijn geupdate voordat het werkte. Daarvoor had hij exact de zelfde klachten.

[ Voor 3% gewijzigd door E-Vix op 01-09-2003 00:12 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
E-Vix schreef op 01 september 2003 @ 00:09:
[...]

Je zult je 6310i moeten laten updaten met de allernieuwste firmware (minimaal 4.55 meen ik. *#0000# op je toestel om dat te controleren). Alleen de meest recente firmware werkt namelijk goed in de carkit van Mercedes. Ook zul je waarschijnlijk de carkit in de auto moeten laten updaten. Standaard ondersteund de carkit namelijk alleen maar de 51xx, 61xx en 62xx nokia's. De update is niet zoals hierboven vermeld werd een simpele firmware update, maar de hele carkit module moet vervangen worden (zit onder telefoonhouder in je armsteun). Als je de auto bij een dealer hebt gekocht, dan wisselen ze ze meestal zo voor je om. De oude versie ging nog wel eens kapot, en op die manier verhaalt je dealer het ook weer bij de fabriek. Heb je hem niet bij een dealer gekocht, dan kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen, en je er voor willen laten betalen.
Mijn vader heeft een paar maanden geleden een C220 gekocht met de zelfde carkit en navigatiesysteem er in. Bij hem moest hij ook een update hebben. Zowel de telefoon als de carkit zelf zijn geupdate voordat het werkte. Daarvoor had hij exact de zelfde klachten.
Hmmm,

software versie van telefoon is 4.80 (redelijk bij de tijd volgens mij)

Maar de mercedes is een E220 CDI uit '03... redelijk nieuw dus zullen we maar zeggen. Morgen ff met baas overleggen of we dit verhaal bij de dealer voor kunnen leggen (Rutchen in Tiel). Auto is een taxi en de centrale belt me om de haverklap dus het zou erg handig zijn als hij zou werken.
Denk alleen dat als er kosten verbonden zou zijn dat mijn werk liever een handsfree setje voor me koopt dan dat ze zo'n update betalen, maar we zullen zien....
Pagina: 1