[PHP] URL / var probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik geef netzoals hier oa. op tweakers variabelen door via de URL, dus bijvoorbeeld www.mijnsite.com/blaat verwijst naar een pagina over schapen en www.mijnsite.com/knor naar een pagina over varkens, etc. Mijn 404 error page, bepaald aan de hand van die variable of de pagina bestaat of niet.

Hetzelfde gebruik ik voor oa. downloads, waarbij www.mijnsite.com/download/12 . Waarbij download een php pagina is en 12 het id van de file.

.htaccess file:
code:
1
2
ErrorDocument 404 /page_handler.php
Options MultiViews

En met een stukje php hak ik de url in mootjes::
code:
1
$pages = explode("/", substr($REQUEST_URI,1));

Nu het probleem :
Dit werkt gewoon bij mij en 99% van mijn andere bezoekers, maar enkele bezoekers krijgen ten alle tijden een standaard 404 pagina. Dus ik denk dat het een client-side probleem is, ipv een server-side. Het gaat voor zover mij bekend is alleen om bezoekers die IE gebruiken.

Wat kan ik doen (server side) om dit probleem te voorkomen of wat moet de bezoeker eventueel aanpassen in zijn browser ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik _denk_ dat apache(of een andere webserver die je gebruikt) al standaard een 404 header verstuurt. Je moet ff kijken of je dit uit kan zetten. Waarschijnlijk zien die browsers dus die 404 header en kijken niet verder. Dus probeer dit uit te zetten, of ga op een andere manier met dit soort urls om...