Toon posts:

HP SCSI UW HDD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn vaders werk een SCSI toren gekregen met UW HDD's ik heb geprobeert deze aan de praat te krijgen. De voeding werkt (gewoon standaard 12 0 0 5 ) en de HDD's starten gewoon gaan draaien enzo, en ik heb ze gejumperd maar mijn kaartje ziet ze niet. Nu heb ik van iemand gehoord van me vaders werk dat omdat deze kast van een unix systeem afkomt dattie over de interface kabel een hoger voltage heeft...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
En als dat door mij niet mogenlijk is, is iemand geinstereseerd in een loeie zware externe SCSI kast met 3x 2,1 Gig en 4x 1,3 Gig HDD's

Ok alvast bedankt

[verdere info]
1,3 gig HDD's zijn
Model: C2247-60064
Options: STD
Serial: 3302A49929

2,1 gig HDD's zijn
Model: C3550
Serial: TT881706

Het zijn HP's UW (dus 68 pins)
[/verder info]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het een externe SCSI kast is, zal hij de HD's gedeeltelijk aansturen.
Als je deze dus los in je PC hangt ziettie ze idd niet.
Ze wachten namelijk op een spinn signaal (of juist weer niet :? ).
In ieder geval moet je dus ff de jumpersttings van deze HD's zien te achterhalen. Daar moet je dus ff kijken hoe het zit met dat spinnen. Gewoon ff kijken hoe het nu zit. Alsie nu staat gejumperd op zelf spinnen, moet je dat wijzigen naar wachten op commando, en vice versa.
Klinkt ranzig vaag, maar bij mij was dat de lopssing (ook een externe SCSI in case, altijd gewerkt maar in de comp zelf zaggie 'm niet).

Just give it a try.
Enne voor weinig (lees bijna nix) ben ik wel geintresseerd :)

Suc6!!
Koffie

[ff-duidelelijk-maken-modus]
Met jumpers bedoel ik niet de jumpers aan de voorkant van de HD, maar die hele kleine ielepiele jumpertjes op het printplaatje onderop de disk.
[/ff-duidelelijk-maken-modus]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
uhm de 1,3 heeft er geen op de onder kant, maar ik zal het eens proberen...

iig bedankt (en ik doe ze niet voor weinig weg ik wil als het mij niet lukt de kast kompleet verkopen, en de externe kast is iig best mooi....)