[verontwaardigd] waarom met 2 maten meten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:12
Ik zit net even in WOS te checken en zie dat daar de Longhorn topics gesloten zijn omdat het om al dan niet gelekte alpha en beta's gaat en die mogen hier niet (kan ik begrijpen).

Maar ik vraag me dan wel meteen af , waarom in Spielerij de topics over gelekte alpha/beta versies van games (UT2k3, Doom III, Unreal 2, etc...) altijd WEL open blijven :? .
Ook de topics waarbij men screenies loopt te posten van 0day games die pas weken later in de winkel liggen laten jullie ongemoeid.

Kan iemand mij daar eens uitsluitsel over geven , want ik vind dit getuigen van weinig consistent beleid. Als je A zegt, moet je dus ook B zeggen.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Waarom verontwaardigd?
De crew van SP houdt er blijkbaar een ander beleid op na dan WOS en dat is hun goed recht lijkt me :?
Misschien dat Microsoft ook een andere houding heeft dan bijv. EA.

[ Voor 22% gewijzigd door m-m op 27-12-2002 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

The Will schreef op 21 december 2002 @ 14:14:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

We hebben geen problemen tegen discussies over het spel, zolang er maar niet om support gevraagd gaat worden. Met andere woorden, praten over hoe mooi/leuk/goed/whatever het spel is mag best, zolang je maar niet gaat vragen hoe je iets aan de praat krijgt. Overigens mogen screenshots van gelekte demo's ook niet, omdat de developers dan meestal mailtjes gaan sturen dat ze juridische stappen gaan ondernemen als ze niet weggehaald worden.

Even kort gezegd: Discussies over het spel mogen, support/screens niet.
Lees die thread maar ff door; daar wordt je vraag wel beantwoord I guess ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymz op 27-12-2002 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
Jaymz schreef op 27 december 2002 @ 14:59:

[...]
Lees die thread maar ff door; daar wordt je vraag wel beantwoord I guess ;)
Nou dat had ik dus al gelezen , maar wat The Will daar zegt over game topics klopt in de practijk dus nix van. Ik zie met grote regelmaat topics over games die nog niet eens in NL in de winkel liggen met bakken screenies en ook de support wordt in die topics plenty gegeven (in de trand van "ik krijg error zus en zo , hoe los ik dit op etc.).

Kijk ik begrijp best dat die Longhorn topics problemen kunnen geven, en dat de game developers waarschijnlijk niet een forumpje in NL in de gaten houden , maar je moet wel consistent zijn en dat gebeurd nu dus niet.

en even als reactie op de eerst reply:

het lijkt mij wel dat er over de hele linie consistent gemod moet worden want het valt wel allemaal onder tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ach, MS staat sneller aan de poorten dan een game developer. Deze praktische realiteit speelt ook een rol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hellhound schreef op 27 december 2002 @ 15:14:
[...]

Nou dat had ik dus al gelezen , maar wat The Will daar zegt over game topics klopt in de practijk dus nix van. Ik zie met grote regelmaat topics over games die nog niet eens in NL in de winkel liggen met bakken screenies en ook de support wordt in die topics plenty gegeven (in de trand van "ik krijg error zus en zo , hoe los ik dit op etc.).

Kijk ik begrijp best dat die Longhorn topics problemen kunnen geven, en dat de game developers waarschijnlijk niet een forumpje in NL in de gaten houden , maar je moet wel consistent zijn en dat gebeurd nu dus niet.

en even als reactie op de eerst reply:

het lijkt mij wel dat er over de hele linie consistent gemod moet worden want het valt wel allemaal onder tweakers.
waarom zou een product dat nog niet in NL verkrijgbaar is, illegaal zijn? Ik heb voor een grote gamessite al een reviewexemplaar van Knight Rider ontvangen 2 maanden voor het hier in de winkel verkrijgbaar was! Bedenk je dus dat er vaak bedoeld wordt: geen screenies voor de fabrikant dit wenst (als iets in de PU heeft gestaan kun je dus je gang gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
|HunterPro| schreef op 27 december 2002 @ 15:16:
[...]

waarom zou een product dat nog niet in NL verkrijgbaar is, illegaal zijn? Ik heb voor een grote gamessite al een reviewexemplaar van Knight Rider ontvangen 2 maanden voor het hier in de winkel verkrijgbaar was! Bedenk je dus dat er vaak bedoeld wordt: geen screenies voor de fabrikant dit wenst (als iets in de PU heeft gestaan kun je dus je gang gaan).
Ja dat begrijp ik best en dat zal exemplarisch ook best voorkomen, maar jij weet net zo goed als ik dat dat meestal niet het geval is (vooral als ze in die topics ook nog de d/l speed gaan vermelden etc.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games die niet in NL uit zijn hoeven nog niet illegaal te zijn.
Ik krijg mijn games ook meestal voordat ze in de winkel liggen (via 1 van de grootste importeurs in Europa).

Er is afgesproken binnen SGD/SPV dat helpen met illegale zaken niet geoorloofd is en dit levert dan ook een slotje op. Volgens mij is uit de slotjes in SPV ook wel duidelijk te zien dat dit regelmatig de reden voor een slotje is geweest. Screens ed. doen we -niet- moeilijk over tenzij de fabrikant dit niet wil (zoals bij hmmm UT2003(meen ik?) is gebeurd: alle screens zijn op verzoek verwijderd.

Discussies over niet in NL uitgebrachte games mag wel. Maar helpen doen we niet :)

Verder: mocht iets open blijven staan wat illegaal is meld dat dan in SM. Niet alles word door ons gezien...

edit: d/l speeds levert na een waarschuwing een OW op. Een enkele keer doen we niet moeilijk over maar niet 10 of meer replies met alleen maar d/l speeds.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 15:23:

Er is afgesproken binnen SGD/SPV dat helpen met illegale zaken niet geoorloofd is en dit levert dan ook een slotje op. Volgens mij is uit de slotjes in SPV ook wel duidelijk te zien dat dit regelmatig de reden voor een slotje is geweest. Screens ed. doen we -niet- moeilijk over tenzij de fabrikant dit niet wil (zoals bij hmmm UT2003(meen ik?) is gebeurd: alle screens zijn op verzoek verwijderd.

Ik kan me herinneren dat dit voor Doom III ook gebeurd is. Daar werden de screenshots ook allemaal verwijderd (door Daniel als ik me niet vergis).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:09
whoami schreef op 27 december 2002 @ 16:57:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Ik kan me herinneren dat dit voor Doom III ook gebeurd is. Daar werden de screenshots ook allemaal verwijderd (door Daniel als ik me niet vergis).

Klopt, alle screens daarvan zijn of door degene die ze gepost hebben, of door iemand anders verwijderd :)
Hellhound schreef op 27 december 2002 @ 15:21:
[...]

Ja dat begrijp ik best en dat zal exemplarisch ook best voorkomen, maar jij weet net zo goed als ik dat dat meestal niet het geval is (vooral als ze in die topics ook nog de d/l speed gaan vermelden etc.. )
Tja, maar om het daardoor te gaan verbieden vind ik ook weer een beetje raar. Er zijn genoeg mensen die games laten importeren om het eerder te spelen, dat er ook mensen zijn die het downloaden betekend niet dat we daardoor geen support willen geven. Overigens gaan alle support topics waarvan wij een groot vermoeden hebben dat de topicstarter het spel niet legaal heeft gewoon dicht. Als iemand download speeds post in een topic, dan kan je daar even een modje op aanspreken, dan wordt dat weggehaald. :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt niet storend als iemand een d/l snelheid neerzet.
Er zijn gebruikers van dit forum die het wel vinden.
Dat zijn ook gelijk degenen die gaan lopen te posten in SM.
Dat vind ik irritant.Ik vind dat een forum door dat soort jochies helemaal doodgemodereerd wordt,terwijl je er onderling ook wel uit kan komen.
Kijk....zwaar illegale dingen horen hier gewoon niet..dat is duidelijk,maar een d/l snelheid?????Zolang het een enkeling is die het doet zeg ik get a life als je je daaraan kan storen.Er zitten hier veel te veel van die figuren die elk draadje gaan controleren op dingen die zij als illegaal of ongewenst interpreteren.(of nog erger op spelfouten checken).
Ik vind dat je aan de bel moet trekken bij dikke flames en trolls en voor de rest de mods zelf hun werk moet laten doen.
Hier zullen weinig mensen het mee eens zijn maar dat boeit mij niet want het luchtte wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 16:23:
Ik vind het echt niet storend als iemand een d/l snelheid neerzet.
Er zijn gebruikers van dit forum die het wel vinden.
Tja, wat is de toegevoegde waarde in zo'n topic, tja als het in HK ofzo is dan boeit het niet, toch allemaal onzin daar :D
Maar in een normaal serieus topic, vind ik dat dat je op zo'n manier het topic ontwricht :/
Dat zijn ook gelijk degenen die gaan lopen te posten in SM.
Dat vind ik irritant.Ik vind dat een forum door dat soort jochies helemaal doodgemodereerd wordt,terwijl je er onderling ook wel uit kan komen.
mja, blijkbaar zie je het nut niet van het forum SM ;) waarschijnlijk zie je dat forum als klikken wat het absoluut niet is, het forum is ervoor bedoelt om dit soort zaken aan te kaarten bij de modjes, soms wordt er iets gedaan, maar dat hoeft niet, wat mij stoort zijn users die zich storen aan users die een normaal forum willen hebben :/
Hier zullen weinig mensen het mee eens zijn maar dat boeit mij niet want het luchtte wel op :)
Waarschijnlijk zijn er wel mensen die het met je eens zijn, dat zijn namelijk die topicver*&%$#$%'s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de grote mensen maatschappij is er ook niet altijd een vaderfiguur voorhanden die je in bescherming neemt. :)
Nee maar ff serieus......ik vind een beetje leiding ook niet verkeerd maar er zijn nu eenmaal mensen die zich overal aan storen.
Die kom je in de gewone maatschappij ook tegen dus ook hier.
Ik vergelijk posten in SM echt niet met een kliklijn bellen ofzo maar er staan meestal van die super mieren n**kerige dingen tussen.
Het spijt me (voor jou) dat jij je in het bijzonder aangesproken voelde.
Ik krijg gewoon het gevoel dat een klein deel van de users zich hier een soort wannabe-mod voelt.Dat kan je wel okay vinden........ik vind het zielig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 16:45:
Ik vergelijk posten in SM echt niet met een kliklijn bellen ofzo maar er staan meestal van die super mieren n**kerige dingen tussen.
mja, die insectensex hou je, beter daar dan in een topic zelf ;) en geloof me, niet alles wat in sm staat wordt wat mee gedaan :D
Het spijt me (voor jou) dat jij je in het bijzonder aangesproken voelde.
Ik voel me aangesproken aangezien ik ook wel eens in SM post, vandaar dat ik hier reageer :D
Ik krijg gewoon het gevoel dat een klein deel van de users zich hier een soort wannabe-mod voelt.Dat kan je wel okay vinden........ik vind het zielig
is ook zielig en ik denk dat als een user meer in sm post dan ergens anders dat deze daar ook op aangsproken wordt ;)

Verder zijn we ernstig offtopic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You're right m8 :)
Pagina: 1