Ik heb op mijn servertje thuis Lotus Domino staan (ik ben een Domino administrator, dus dit is mijn speeltuintje). Nu wil ik mail uit meedere Internet mailboxen vergaren en in de mailbox van mij of mijn vriendin terecht laten komen en dit moet ook nog op de server gebeuren. Dit kan Domino niet (zonder hulp van extra applicaties die nogal veel pieken kosten voor privé gebruik) dus ben ik op zoek naar een applicatie die ik hiernaast kan draaien die de mail uit de meerdere mailboxen haalt en vervolgens forward naar een specifiek mailadres, afhankelijk van uit welke mailbox die mail afkomstig was. Kent een van jullie zo'n programma?
Eeehm... neeMrG schreef op 27 december 2002 @ 14:57:
Eeeehm Outlook?
Ik denk dat je dan op een dergelijke manier rules gaat maken...
Nee, dat gaat niet werken denk ik.
Ik weet wel zeker dat dat werkt, zolang je je Outlook maar aan laat staan[Airwolf] schreef op 27 December 2002 @ 15:02:
[...]
Eeehm... nee
Ik denk dat je dan op een dergelijke manier rules gaat maken...
Nee, dat gaat niet werken denk ik.
Rules kan je gewoon mee forwarders maken naar andere adressen.
Ja, maar als je daar Outlook voor wilt gebruiken, kun je beter de Lotus Notes client software gebruiken.... Dat is dan een stuk makkelijker... Geen rules, gewoon alle accounts binnenhalen op specifieke mailboxen op de Domino server......MrG schreef op 27 december 2002 @ 15:15:
[...]
Ik weet wel zeker dat dat werkt, zolang je je Outlook maar aan laat staan
Rules kan je gewoon mee forwarders maken naar andere adressen.
Helaas ken ik geen software die in je online mailboxen snuffelt en dan automatisch forward naar een andere box
Op bsden en unixen heb je fetchmail misschien er ook zoiets voor windows? Fetchmail haalt mail op uit een popbox en forward het naar een mailserver eventueel.
Je kan natuurlijk ook andere mailserversoftware draaien. 
Als je server op Windows draait, zou je Argosoft Mailserver kunnen gebruiken, waarmee je gewoon erg veel features hebt, waaronder dit, wat jij wilt.
Wil je het echt via een extern progsel, lijkt me een mailclient zo slecht nog niet eigenlijk..
Als je server op Windows draait, zou je Argosoft Mailserver kunnen gebruiken, waarmee je gewoon erg veel features hebt, waaronder dit, wat jij wilt.
Wil je het echt via een extern progsel, lijkt me een mailclient zo slecht nog niet eigenlijk..
🌞🍃
Tsja, dan kan ik natuurlijk net zo goed een Notes client op mijn servermachine laten draaien, maar dat wilde ik nu eigenlijk net voorkomen, maar misschien hebben jullie wel gelijk en moet ik dat maar gewoon doen.
[ Voor 22% gewijzigd door martdj op 27-12-2002 15:52 ]
Pagina: 1