Duron 1300 op DFI AK75 rev.E = 10x133?

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Ik heb een Duron 1300 (Morgan) op een DFI AK75 rev.E mobo zitten. Nu draait die Duron op 13x100Mhz, maar het leek mij mooier om dit te veranderen naar 10x133Mhz vanwege de extra geheugen bandbreedte die je daar dan mee wint :)

Op het DFI bord zitten dipswitches waarmee je de multplier in kunt stellen. Volgens enkele reviews zou dit zelfs mogelijk moeten zijn met unlockte processoren :? Een raar verhaal, hoor ik jullie denken en dat ben ik ook met jullie eens. Vandaar hier even mijn vraag om het zeker te weten: Is bovenstaande überhaupt mogelijk?

Verwijderd

ja dat is mogelijk, dan moet je de l1 bruggen op je proc doorverbinden dmv potloodstrepen trekken. Bij mij is het met een Duron 1300 echter nooit gelukt, volgens mij zijn deze niet meer unlockbaar, m'n Duron 1200 wel, die draait nu op 136x10.5 :9. In de faq lees je hoe je moet unlocken en waar de l1 bruggen zittuh

• Eindbaas
Het gaat hier niet om het unlocken van de cpu zelf, want ik weet wel hoe dat moet. Het gaat eigenlijk meer om het feit dat er reviews zijn die beweren dat je met dit bord unlockte cpu's van multplier kunt laten veranderen. Ikzelf geloof hier niet zo in en daarom wilde ik jullie mening hier graag even over horen :)

Verwijderd

uhm....dit volg ik ff niet, het nut van unlocken is juist het veranderen van de multiplier :*) , of bedoel je wat anders??

Verwijderd

Wat zijn je overklokinstellingen voor die duron 1200, voltage enz. Kwil het namelijk zelf ook ff proberen. Ik heb een abit kx7-333 moederbord en een unlockte duron 1200 (morgan core) maar ik weet niet precies hoe je em dan moet overklokken.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ja dit kan heel goed. Op je processor zitten een aantal lijntjes, bridges.
Een groep daarvan is de L1 Bridges. Deze zijn onderbroken. Met een vulpotlood kan je die lijntjes voorzichtig verbinden, dan kan je een multiplier instellen met de dipswitches.

[ Voor 171% gewijzigd door m-m op 27-12-2002 17:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 17:20:
Wat zijn je overklokinstellingen voor die duron 1200, voltage enz. Kwil het namelijk zelf ook ff proberen. Ik heb een abit kx7-333 moederbord en een unlockte duron 1200 (morgan core) maar ik weet niet precies hoe je em dan moet overklokken.
Ik heb die duron 1200 op het moment draaien op 1428Mhz. Multiplier op 10,5 en FSB op 136, voltage staat op 1,8 volt, wordt stressed ongeveer 58 graden. Ik heb alleen het idee dat de Duron gewoon niet hoger wilt als 1450 :'( , ik heb hem nooit stabiel daarboven gekregen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wouter76 schreef op 27 December 2002 @ 14:54:
Op het DFI bord zitten dipswitches waarmee je de multplier in kunt stellen. Volgens enkele reviews zou dit zelfs mogelijk moeten zijn met unlockte processoren :? Een raar verhaal, hoor ik jullie denken en dat ben ik ook met jullie eens.
Hier is niks raars aan :)

Pas wanneer een CPU is ungelockt, dan kun je de multipliers aanpassen.
Wanneer een CPU nog is gelockt, dan kun je spelen met de multipliers wat je wil, maar daar trekt de CPU niks van aan de CPU en blijft dan stug op de vooraf ingebakken multiplier draaien.

Volgens mij is dit iig wat je wilde weten/niet begreep.. Jouw verhaal was idd niet helemaal duidelijk

• Eindbaas
BalusC schreef op 27 December 2002 @ 17:43:

[...]
Hier is niks raars aan :)

Pas wanneer een CPU is ungelockt, dan kun je de multipliers aanpassen.
Wanneer een CPU nog is gelockt, dan kun je spelen met de multipliers wat je wil, maar daar trekt de CPU niks van aan de CPU en blijft dan stug op de vooraf ingebakken multiplier draaien.

<small>Volgens mij is dit iig wat je wilde weten/niet begreep.. Jouw verhaal was idd niet helemaal duidelijk</small>
oeps! ik was in de war :P waar ik unlockte had staan moest je gelockte lezen :) Dat maakt het weer raar.
Pagina: 1