[XP] NTFS data schijf in andere computer hangen *

Pagina: 1
Acties:

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een nieuwe HD in mijn systeem hangen alleen voor data.
Ik wil ga hem formateren met NTFS (moet 80gb zijn, geen partities).

Mocht ik ooit mijn OS (XP prof) opnieuw gaan instaleren,
kan ik dan problemen krijgen om weer bij die data te komen?

Dit i.v.m. het rechtensysteem en de keys die ervoor worden aangemaaktin het OS
en is er dan iets waar ik extra op moet letten?

Alvast bedankt...

(p.s. kom niet aan met partion magic, bootdisks of fdisk ofzo..
ik heb een hekel aan dat soort programma's)

edit:

KUD, ff niet opgelet,
helemaal in het verkeerde forum gezet, ik schop wel fff een modje voor een move

[ Voor 12% gewijzigd door MRic3 op 27-12-2002 14:35 . Reden: stomiteitje ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

nee hoor, geen probleem. Je kunt wel je data beveiligen met NTFS, zodat je bv alleen als administrator erbij kan, dat is standaard niet zo.

En stel dat het gebeurt dan zijn er bootable linux-ceedeetjes die je paswoord achterhalen, zodat je er alsnog bij kunt.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 14:47

Jaymz

Keep on moving !

NT -> WOS

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Als je niet windows installeerd op je 80 gb ntfs partitie (voor data dus :P) dan kan er weinig fout gaan..

(windows wil graag eerst de partitie formatteren :P)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Er kan zowiezo weinig fout gaan.. en als het wel fout gaat met de rechten kan je altijd "take ownership" doen. :)

Overigens zal dit niet gaan werken als je je data encrypted op gaat slaan. Maar dat is op zich ook wel logisch :)

Verwijderd

MRic3 schreef op 27 december 2002 @ 14:33:
edit:

KUD, ff niet opgelet,
helemaal in het verkeerde forum gezet, ik schop wel fff een modje voor een move
En dan nog had je moeten weten dat in WOS de regel geldt dat het OS tussen [] moet staan in de topictitel. Zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 >:)

Dan schop ik wel even een modje om dat te doen :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
het geschopte modje fixt even de titel :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
LoL ... MRic3 start ook een X een topic en dan gaat er meer off-topic over de fouten met het posten dan over het onderwerp zelf... damn, kan je zien hoe vaak ik dat doe...

Maar goed, deze draad kan op slot, het is bevestigd wat ik eigenlijk al wist/vermoedde.

Bedankt en de volgende X zal ik een beetje beter opletten als ik weer eens een topic post.
LoL

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmm
ik heb hier wel eens problemen mee gehad. Ik had m'n hele C schijf verborgen voor iedereen, behalve de Administrator (tevens ownen/creater ofzo).
Toen starte op een dag Windows 2000 niet meer, en reinstalleerde ik het. Ik was weer onder de zelfde username + pwd Admin, maar kon niet goed bij m'n C schijf komen. Het was heel vaag, in m'n warezmap kreeg ik telkens permission denied, maar kon ik er wel in komen door het ownership over te nemen, maar: Dit moest ik per bestand instellen. |:(
Heel vaag, ik heb uiteindelijk de boel gewoon maar naar FAT32 geconverteerd, aangezien ik het spuugzat was. :(

🌞🍃

Verwijderd

erm.
beestje,
je weet toch dat als je windows opnieuw installeert eenzelfde accountnaam niet betekent dat je hetzelfde unieke usernummr aan da account hebt hangen?
als ik me niet vergis pakt windows gewoon een random meganummer als identificatie zodat als je user Lief maakt, rechten geeft, wist, en dan een nieuwe lief maakt, deze NIET dezelfde rechten heeft.

dit is bij jou met Administrator ipv lief gebeurt.
volgens mij staat dat hier in faqs, topics, searches, enzovoorts, en staat er ook ergens iets over dat je ownership ook batchgewijs kan pakken.
als je nog zin krijgt in een serieuze poging tot filesysteem, kun je eens gaan zoeken hier. succes verzekerd.

Verwijderd

DataBeest schreef op 27 December 2002 @ 16:22:
Hmm
ik heb hier wel eens problemen mee gehad. Ik had m'n hele C schijf verborgen voor iedereen, behalve de Administrator (tevens ownen/creater ofzo).
Toen starte op een dag Windows 2000 niet meer, en reinstalleerde ik het. Ik was weer onder de zelfde username + pwd Admin, maar kon niet goed bij m'n C schijf komen. Het was heel vaag, in m'n warezmap kreeg ik telkens permission denied, maar kon ik er wel in komen door het ownership over te nemen, maar: Dit moest ik per bestand instellen. |:(
Heel vaag, ik heb uiteindelijk de boel gewoon maar naar FAT32 geconverteerd, aangezien ik het spuugzat was. :(
hmmz, volgens mij kan je security advanced kiezen en dan reset permissions on all child objects and enable propagation of inheritable permissions instellen. kweet alleen niet of dat ook werkt met ownership taken. O-)

NTFS naar FAT32 converten is onmogelijk als ik m'n opleiding goed herinner :O

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Nou, wat databeest dus heeft geschreven daar was ik dus een beetje bang voor mar de reden was duidelijk aanwijsbaar, hij had zun c schijf verborgen voor iedereen behalve admin, dat wilde ik iig niet doen.

enne NTFS -> FAT32 kan met programma's zoals partion magic of powerquest ofzo, Maar volgens microsoft kan het idd niet

Pagina: 1