ADSL E-Tech Modem/Router probleem

Pagina: 1
Acties:

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 19:29
Ik heb thuis een netwerk aangelegd met 4 computers, dit werkt allemaal prima. Een tijdje geleden hebben we ADSL (Zonnet Lite, 1 IP) gekregen en toen heb ik maar direct een E-tech Modem/Router gekocht zodat iedereen op internet kon zonder dat er een server aan hoefde te staan.
Maar nou wilde ik naar een bepaalde FTP gaan maar de connectie werd geweigerd, dit gebeurde ook bij andere FTP's en het updaten van programma's werkt ook niet meer. Ik had wel begrepen dat dit kan liggen aan het feit dat wij maar 1 IP adres hebben en dat sommige programma's niet goed met NAT/NAPT werken.
Kan iemand mij hiermee helpen zodat ik weer bij alle FTP's kan komen?

Groeten,

Carpenter

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 20:35
Hoi, ik heb helaas geen oplossing voor je probleem.

Maar zou wel graag willen weten wat je ervaringen zijn met deze modem/router omdat ik zelf ook op het punt sta om deze te kopen. Alvast bedankt !

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 23:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Welkom op GOT trouwens. Wat heb je allemaal al opgezocht/uitgeprobeerd? De FAQ al gelezen?

Wat je zegt klopt niet helemaal. Ik werk namelijk ook met een E-tech router en ik kan overal komen. Kan enkel niet met MSN files ontvangen en dat is idd een NAT-verhaal.

[ Voor 10% gewijzigd door SmartDoDo op 27-12-2002 14:40 ]

• Carpenter
>Maar zou wel graag willen weten wat je ervaringen zijn met deze modem/router
>omdat ik zelf ook op het punt sta om deze te kopen. Alvast bedankt !

Voor de rest werkt de modem/router erg goed. Je stelt hem 1 keer in en hij verbind met internet en je kunt internetten. Hij staat hier al een week aan :)

>Wat je zegt klopt niet helemaal. Ik werk namelijk ook met een E-tech router en ik
>kan overal komen. Kan enkel niet met MSN files ontvangen en dat is idd een
>NAT-verhaal.

Misschien dat dit anders is omdat dit een modem/router is (andere software e.d.) E Hoe los ik dat ontvangen van die files op dan? En voor de rest heb ik al bijna heel internet afgezocht, zelfs in de FAQ.

[ Voor 6% gewijzigd door Carpenter op 27-12-2002 14:50 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tipje: Als je iemand wilt quoten gebruik dan het Quote message knopje rechtsboven. Misschien verstandig om de verschillende FAQ's van GOT eens door te lezen (zie bovenaan de pagina).

Verder, wat voor OS gebruik je?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Heb je je ftp client wel op passive gezet ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Fungeert je router niet ook als firewall? Staat poort 21 niet per ongeluk gewoon dicht? Met andere woorden: duik eens in het configuratiemenu van je router. Hij zou het namelijk gewoon moeten doen.

Wat dat Messenger files ontvangen betreft: ik weet niet of daar een oplossing voor is. Hiervoor moet je even de search gebruiken.

• Carpenter
Ik gebruik Windows XP en ik gebruik de DHCP server die in de modem/router zit, voor de rest staat NAPT ook aan.
Ook heb ik al geprobeerd om mijn FTP client op passive te zetten.

• Carpenter
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 15:00:
Fungeert je router niet ook als firewall? Staat poort 21 niet per ongeluk gewoon dicht? Met andere woorden: duik eens in het configuratiemenu van je router. Hij zou het namelijk gewoon moeten doen.

Wat dat Messenger files ontvangen betreft: ik weet niet of daar een oplossing voor is. Hiervoor moet je even de search gebruiken.
In de router zit inderdaad een ingebouwde firewall, maar daarom maakt het toch niet uit als port 21 dicht zit, als ik naar een ftp wil gaan? Ik heb wel geprobeerd om iets met de virtual server te doen maar daar snap ik vrij weinig van :'(

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

De virtual server gebruik je om door te mappen naar je eigen PC. Hier zou je niets aan hoeven instellen tenzij je games gaat hosten enzo.

Heb je al een andere firmware geprobeerd van E-Tech? Daarna niet vergeten te resetten. Probleem al opgezocht bij E-tech zelf op hun website?

• Carpenter
Ik heb de nieuwst firmware van E-Tech, en ik heb gereset. Ook heb ik dit probleem opgezocht op de website van E-Tech maar daar staat erg weinig op en helemaal niet hier over.

Verwijderd

Weet iemand de oplossing voor dit probleem??Ik heb ook die E-tech router en ondervind dezelfde problemen! Ik loop me achterlijk te zoeken, maar vind nergens wat bruikbaars. PASV aanzetten in FTP client werk niet, zowel in LeechFTP niet als in FlashFXP..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Waarom geef je je PC's geen vaste IP adressen?
Ik heb ook die E-Tech router en heb zelf de adressen ingesteld in plaats van DHCP, en hier werkt alles.
MSN, ICQ, Norton Antivirus Updates, Filesharing proggies. Hoef er niet eens poorten voor toe te wijzen, werkt gewoon.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1