Toon posts:

[vb6] Picturebox formaat wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele domme vraag maar ik wil een picturebox 32 bij 32 pixels groot laten zijn. Bij hoogte en breedte kun je geen pixels invullen maar een andere maat eenheid. Weet iemand welke eenheid dat is en welk getal ik daar in moet vullen als ik een picturebox 32 bij 32 en 16 bij 16 wil hebben???

Alvast bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Daar worden "twips" voor gebruikt. Je kunt het aantal twips per pixel uitlezen met:
code:
1
2
debug.print screen.TwipsPerPixelX
debug.print screen.TwipsPerPixelY

Je kunt natuurlijk ook autosize op true zetten en er een plaatje van 32 x 32 ingooien...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Zijn twips bij iedereen het zelfde of kan dat verschillen per computer? als dat namelijk zo is moet ik namelijk ff in de code de maat wijzigen die dat dan steeds uitrekend.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het aantal twips per pixel zouden kunnen verschillen maar in de praktijk valt dat reuze mee :)
Ik zou 't toch effe "berekenen". Dat werkt immers altijd het beste en je loopt nooit tegen een probleem aan... Voorkomen is beter dan... <juist> genezen (= debuggen :) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Oh, enne... van 't web:
What are Twips and Pixels?
Twips are screen-independent units to ensure that the proportion of screen elements are the same on all display systems. A twip is defined as being 1/1440 of an inch.
A Pixel is a screen-dependent unit, standing for 'picture element'. A pixel is a dot that represents the smallest graphical measurement on a screen.

Over mij

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:37

johnwoo

3S-GTE

Of je zet de ScaleMode van de parent (meestal een Form of een andere PictureBox) gewoon op pixels :) Dat doe ik altijd, en ik vind eigenlijk dat er een optie moet zijn waarmee ScaleModes default op pixels staan...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Pagina: 1