videorecorder naar TV via coax werkt altijd?

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:56

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb een oude TV staan, weet niet precies welke. Heeft helaas geen scart. Nu wil ik daar een videorecorder op aansluiten, een vrij nieuwe van Sony.

Werkt het tot nu toe nog steeds altijd om een video via coax gewoon door te lussen?

Alvast bedankt.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 22:48

Xanax959

relax...

Meestal wel, alhoewel sommige videorecorders persé een tv met scart aansluiting nodig hebben om via het onscreen menu alles in te stellen.... (lekker goedkoop)

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Waarom zou het niet werken??
Eerst zelf proberen voordat je hier een topic over opend.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 13:52:
Waarom zou het niet werken??
Eerst zelf proberen voordat je hier een topic over opend.
Nou dat is het juist, ik zit niet daar waar die TV staat, en die videorecorder leen ik ff. Maar als iemand hier toevallig al weet dat er grote kans is dat dat niet gaat werken dan moet ik wat anders regelen... Bijvoorbeeld zelf m'n PS2 meenemen (met zo'n kabeltje).

:) Snappie!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Goed, met een Sony videorecorder werkt het dus niet... Zal kanaal zal wel buiten het bereik liggen van die oude kast wat ze hier in huis TV noemen... :(

Nahja, volgende keer de PS2 weer mee, die doet het wel.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 17:31

megaleo

Special member

Moet zeker wel werken. 8) Ik werk in m'n vrije uurtjes in een elektronicawinkel en ik heb al heel wat van die dingen gewoon coaxiaal aangesloten. Het kanaal ligt zeker niet buiten het bereik van je TV. Kan gewoon simpelweg niet. Het uitganskanaal van je video zit altijd rond de 36 of freq. 584,00 Mhz. Gewoon goed zoeken!! Misschien zit er achterop je video een stelschroefje. (zou kunnen) Daarmee kun je het uitganskanaal van je video regelen. (Alsie erop zit natuurlijk). :?

Verwijderd

Modulator kanaal bij sony is vaak in te stellen door aan de voorzijde van de video op het knopje RF te drukken. Stel het RF kanaal in op 36, dan heb je de minste kans op interferentie met andere zenders.
Stel de televisie hierop af, neem aan dat je
Als deze video niet over een modulatorfuntie beschikt dan zou het een zeer goedkoop model betreffen, dan heb je dus gewoon pech.

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Het werkt wel, alleen niet alle functies zullen het doen. En bij de meeste nieuwe videorecorders gaat het opnemen alleen via het on screen menu. Als je dan geen scartkabel gebruikt kan je alleen opnemen op het moment zelf en banden afspelen.

iemand iets leuks?

• megaleo

megaleo

Special member

thealterego1 schreef op 28 december 2002 @ 18:14:
Het werkt wel, alleen niet alle functies zullen het doen. En bij de meeste nieuwe videorecorders gaat het opnemen alleen via het on screen menu. Als je dan geen scartkabel gebruikt kan je alleen opnemen op het moment zelf en banden afspelen.
Nee man. Dat menu werkt ook gewoon. Als je hem coaxiaal aansluit.

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Oh ja, klopt. Had me vergist. Niet alle functies van de videorecorder zijn dan nog in te stellen.

iemand iets leuks?

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03 04:40
Mijn video (een JVC) zend niet uit via coax als je m via scart hebt aangesloten (gehad). Je moet dat handmatig instellen via het menu. Maar dat kun je dus alleen via een scart tv zien...

*sig*

• megaleo

megaleo

Special member

esmit schreef op 28 december 2002 @ 18:40:
Mijn video (een JVC) zend niet uit via coax als je m via scart hebt aangesloten (gehad). Je moet dat handmatig instellen via het menu. Maar dat kun je dus alleen via een scart tv zien...
Klopt. Standaard staan ze wel ingesteld via coax. Dus als je zo'n ding voor het eerst in gebruik neemt kun je dus de rf modulator uitzetten in het menu.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Hmmm, staat misschien uit dan, ik zal er nog eens naar kijken. Echt TV alle zenders laten zoeken, maar geen video hoor.
Pagina: 1