Toon posts:

schotel ontvanger voor Ma.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat m'n moeder het aanbod van casema meer dan zat is probeer ik voor haar erachter te komen hoe je tv en radio via de schotel kan regelen. Waar je op moet letten en wat het ongeveer kost.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met dit onderwerp noch wist ik een beter subforum te vinden als deze.

Wat me nodig lijkt. Schotel aan de gevel naar het zuiden. Die moet geinstalleerd worden (wellicht regelen via de verkoper?). Kabel naar binnen toe. Dan een versterker aansluiten zodat het signaal sterk genoeg is om door het huis verspreid te worden naar een tv, een paar radio's en mijn tvkaart.
Hoe kan ik dit het beste regelen. Tis voor een stel schotel n00bs dus wellicht is naar de BCC of Correct of whatever gaan beter.

Iemand suggesties ervaringen of is het beter om bij kabel te blijven?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
voor dit soort dingen kan je beter op t Audio, Video & HiFi Forum wezen

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Je geeft zelf het antwoord al:
Tis voor een stel schotel n00bs dus wellicht is naar de BCC of Correct of whatever gaan beter.
:)

Verwijderd

ik heb zelf ook schotel en het beste is naar een dealer gaan die echt alleen in dat soort dingen handeld ik ben naar purmerend gegaan en heb daar canal+ digitaal abbo genomen met dergelijk spul.
Maar je kan het zelf net zo duur maken als je zelf wilt, voordeel is wel als je naar een dealer gaat dat je ruimschoots keuze hebt.

Verwijderd

ik ben toen hiernaar toe geweest : http://www.wwsat.nl/

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 13:34:
Wat me nodig lijkt. Schotel aan de gevel naar het zuiden. Die moet geinstalleerd worden (wellicht regelen via de verkoper?). Kabel naar binnen toe. Dan een versterker aansluiten zodat het signaal sterk genoeg is om door het huis verspreid te worden naar een tv, een paar radio's en mijn tvkaart.
Je kan niet op meerdere TV's naar verschillende kanalen kijken, of je moet meerdere receivers + abbo's aanschaffen, en dan heb je ook een andere LNB etc. nodig.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 09:28
koop toch gewoon een sat kaartje en down wat proggies en hop 2000 zenders op je PC :P
http://www.thesatpage.com/

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Aaargh!

Aaargh!

salutem schreef op 27 december 2002 @ 15:43:
koop toch gewoon een sat kaartje en down wat proggies en hop 2000 zenders op je PC :P
http://www.thesatpage.com/
of een goeie receiver, ff patchen en met een cardwriter zelf abbo kaartjes maken, ook 2000 kanalen maar op je TV

Verwijderd

Topicstarter
Haha, OMG. goed tis voor n00bs geen diehard sat tweakers. haha Mooie tips dat wel. :)
COnclusie:
Prijs? minimaal 200 euro?
Zenders: meer
Tv's helaas slechts 1 of dure oplossing.
Hmzzz, das wel matig dat je niet met meerdere apparaten er op kan tunen.

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 16:02:
Haha, OMG. goed tis voor n00bs geen diehard sat tweakers. haha Mooie tips dat wel. :)
COnclusie:
Prijs? minimaal 200 euro?
Voor een digitale schotel set (analoog is nutteloos, heb je alleen een paar duitse zenders) moet je wel op minimaal 400 a 500 euro rekenen.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Aaargh! schreef op 27 december 2002 @ 15:55:
[...]

of een goeie receiver, ff patchen en met een cardwriter zelf abbo kaartjes maken, ook 2000 kanalen maar op je TV
Nu nog een tv die dat ondersteund B)

Wij hebben ook schotel en wij hebben m gekocht bij n dealer hier in de buurt :)

Schotel zelf kost zo'n 200 Euro, dan moet je nog per TV/pc extra een receiver kopen, die kost zo'n 250 Euro. Een normaal abo (ned 1,2,3/rtl/eurosport/buitenlandse meuk) kost paar 10 tjes per maand.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 27-12-2002 17:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Aaargh!

Aaargh!

eMAeRCe schreef op 27 december 2002 @ 17:03:
[...]

Als er maar een SCART aansluiting op zit. het gaat om de receiver die je moet patchen (extern kastje)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Schop naar AV

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
eMAeRCe schreef op 27 december 2002 @ 17:03:
[...]

Schotel zelf kost zo'n 200 Euro, dan moet je nog per TV/pc extra een receiver kopen, die kost zo'n 250 Euro. Een normaal abo (ned 1,2,3/rtl/eurosport/buitenlandse meuk) kost paar 10 tjes per maand.
Misschien ff offtopic hoor.. Maar ik vraag het me af. Hoe doen ze het in hotels enzo?
Daar hebben ze ook sat maar ook 200+ tv's. Ik neem aan dat ze niet 200*250euro af gaan rekenen...

• silitek
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

gewoon een strong of een philips tuner kopen....marktplaats b.v, canal+ omzeilen!!!...tuner patchen!!!!....hoe dat moet kun je vinden op het net....

dus, veel lezen over satellite tuners, patchen en dergelijke. En je heb digitaal beeld en minimaal 1000 kanalen....voor heel weinig!!! en geen abo

Tubes....It's what make music music!

• salutem
Aaargh! schreef op 27 december 2002 @ 15:55:
[...]

Ja he he dat staat er zowieso wel :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 15:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een Philips satelliet ontvanger gehad en die begaf het na een jaar omdat het apparaat niet meer ingeschakeld kon worden. Het bleek dat het indrukken van de aan/uit-knop de printplaat deed buigen. Erg crappy kwaliteit als je het mij vraagt. Ik zou gaan voor een degelijk apparaat zoals bijvoorbeeld een Echostar.

De mooiste oplossing is een ontvanger met ingebouwde harddisk recorder zodat je je videorecorder kunt dumpen en nooit meer geïrriteerd hoeft te worden door het heen en weer spoelen van videobanden. Helaas zijn dit soort apparaten nog steeds vrij prijzig. Online bestellen levert je net als bij computer hardware veel besparing op ten opzichte van kopen in de normale winkels.

Verwijderd

Topicstarter
Het is vrij duidelijk. Of er volledig voor gaan, of je erbij neerleggen en voor casema gaan :puke:

Femme, Wellicht een servertje bouwen met een sat kaartje en flinke harddisk ?
Goed eerst maar de situatie aan ma zien uit te leggen. replies waren byzonder verhelderend en ja, zelfs motiverend.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

is het kabeltv aanbod in holland dan echt zo slecht?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 28 December 2002 @ 02:44:
is het kabeltv aanbod in holland dan echt zo slecht?
Eigenlijk is het zeer beperkt. Casema beslist wat je moet zien, van alles is wel een zender, maar als je bijvoorbeeld meer zenders uit een land wil dan gaat dat niet.

Verwijderd

of zo als wij thuis hebben canal + via goldcard ect 2000 kanalen beneden in de kamer en door de rest van het huis gewoon chello kabel.

overgens instaleren en richten is beste zelf te doen als een pc kan bouwen kun je ook een schotel richten en aansluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 10:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 10:29:
of zo als wij thuis hebben canal + via goldcard ect 2000 kanalen beneden in de kamer en door de rest van het huis gewoon chello kabel.
sorry verkeerde knopje. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Via Canal + heb je dus WEL meer mogenlijkheden zonder een schotel te hoeven te installeren? Hmz dat zou ook een optie zijn

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
naar mijn inzicht moet je dan gewoon 1 digitale schotel kopen met meerdere digi-ontvangers en dat dan allemaal doorlinkenvan de ene ontvanger naar de andere (met T-stukjes)met hirschmann coax kabel

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Aaargh!

Aaargh!

shure-fan schreef op 28 December 2002 @ 13:55:
naar mijn inzicht moet je dan gewoon 1 digitale schotel kopen met meerdere digi-ontvangers en dat dan allemaal doorlinkenvan de ene ontvanger naar de andere (met T-stukjes)met hirschmann coax kabel
Je kan de kabel niet zomaar doorlinken, je moet ook een dubbele LNB hebben

• -Sander-
  • Laatst online: 21:55

-Sander-

///M Powerrrrrr

Aaargh! schreef op 27 December 2002 @ 15:55:
[...]

Hahaha, ja dat kan dus niet!!!!
Mits je SAT Tuner te patchen is!!, niet alle tuners kunnen dat.!
De nieuwste tuners kunnen het allemaal niet meer! Onthoud dat goed.

• Aaargh!

Aaargh!

Alfa_33 schreef op 28 december 2002 @ 20:56:
[...]

Hahaha, ja dat kan dus niet!!!!
Mits je SAT Tuner te patchen is!!, niet alle tuners kunnen dat.!
De nieuwste tuners kunnen het allemaal niet meer! Onthoud dat goed.
een nieuwe philips kan je zo patchen hoor.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Volgens mij gaat dit de verkeerde kant op jongens, de topic starten wil dit volgens mij allemaal niet weten...

Wat je nodig hebt is...

Als je een TV in de woonkamer en een TV op de slaapkamer hebt dan heb je of 2 tuners nodig of een zo'n apparaat waarmee je TV (en afstandsbediening) draadloos door kunt zenden (op een Freq. van 2.4GHz =vrije frequentie.).

Je kunt uiteraard ook een kabel naar de slaapkamer leggen alleen is dat dan erg moeilijk zappen. (steeds naar beneden lopen enzo.)

Je hebt een Schotel nodig voor ontvangst, deze moet voor Canal+ gerelateerde diensten gericht staan op 19,2 Oost. (dus niet richting het zuiden..)

En uiteraard heb je nog een kabel en misschien kabel bevestigings clips nodig.

Kosten...

Tuner................. iets van 200 tot 250 Euro.
Schotel............... iets van 25 tot 100 Euro.
Kabel + Clips........ iets van 20 Euro. (ligt aan de lengte van de kabel.)
Canal+ abbo........ begint bij (d8 ik) 12 Euro tot iest van 45 Euro.

Opnemen via de video is ook een leuke, je kunt maar 1 zender tegelijk kijken, en daarmee geld hetzelfde voor opnemen, het kanaal wat je kijkt is het kanaal wat opgenomen wordt.

Bij (erg) slecht weer kan je groene blokjes te zien krijgen of zelfs totaal geen beeld meer, maar dat is zeldzaam, ik heb er eigenlijk nooit last van maargoed, goed uitrichten kan dit soort effecten ook voorkomen.

Ook is het zeker interresant om ff na te vragen of je überhaubt wel een schotel aan je huis mag bevestigen, het kan zomaar in het bestemmingsplan van je deelgemeente staan dat dat niet mag, en da's weer erg lullig achteraf.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

digital8 geeft een correct antwoord.

Je moet dus onthouden : Per receiver kun je maar één kanaal kijken! En dus ook opnemen!

Je Satreceiver wordt namelijk de nieuwe "tuner". Dat betekend dat je de tuner van de TV en de video niet meer gebruikt, die worden gevoed door je Satreceiver. Je kunt dus ook alleen opnemen wat je kijkt. Je Satreceiver heeft dus wel een "normale" Coax uitgang, maar die geeft dus alleen door waar de satreceiver op ingesteld staat.

Wil je dus op meerdere plekken verschillende kanalen kunnen kijken, heb je meerdere receivers nodig, per locatie ééntje.

Als je van plan bent meerdere Receivers aan te sluiten, moet je een LNB (Dat is de ontvangst"kop" die op de schotel zelf gemonteerd zit) hebben met meerdere uitgangen, voor de verschillende Receivers. Er zijn iig LNB's te krijgen met 1, 2 of 4 uitgangen. Die met meerdere uitgangen zijn ook weer duurder natuurlijk.

Qua Receiver kun je gaan voor een basic "Canal + goedgekeurd" apparaat voor zo'n 250€, je kunt echter ook naar de duurdere jongens zoals de Humax IRCI 5400 kijken, waar op het net rijkelijk software en firmware voor te krijgen is, dat je, als je wat meer into de satelietshit bent, "voordelig" meer zenders kunt ontvangen, zonder hier daadwerkelijk voor te betalen met een aantal dingen. (Een kaartprogger en wat lege smartcards, een adresje op het internet en een gepatchde Receiver, en je bent in staat om voor nop (ja, illegaal ja. :+ ) veel kanalen te ontvangen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 29 December 2002 @ 00:06:
* KNIP * .................. de Humax IRCI 5400 kijken, waar op het net rijkelijk software en firmware voor te krijgen is............................ * KNIP *
Daar noem je er ook 1 zeg.

De Humax 5400 is in Duitsland verboden en hedendaags zelfs terug geroepen vanwege piracy maatregelen van Canal+ (en andere soortgelijke aanbieders) tegen Humax.
2-de hands is het toestel nog wel te krijgen maar lastig omdat in duitsland er veel voor over heeft.

De software daar en tegen is vrijelijk te verkrijgen al dan niet illegaal, tegenwoordig zelf opensource firmwares etc. :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Jah, ik weet dat ik er ééntje noem, ik heb er zelf eentje. ;) Er schijnen ook wat Philipsen en Strong en nog een Mitsubishi (Of wat het Hitachi?) in omloop te zijn die makkelijk te patchen zijn en waar genoeg "spul" voor te vinden is. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 29 december 2002 @ 00:17:
Jah, ik weet dat ik er ééntje noem, ik heb er zelf eentje. ;) Er schijnen ook wat Philipsen en Strong en nog een Mitsubishi (Of wat het Hitachi?) in omloop te zijn die makkelijk te patchen zijn en waar genoeg "spul" voor te vinden is. :)
AArrrghhh, strongs wat een gerommel was dat zeg 1,5 jaar geleden in vergelijk met de irci 5400. :X 8)7

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb ook niet voor niets de Humax gekozen, iets van een kleine 2 jaar geleden. ;)

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 15:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De duurdere receivers hebben meerdere tuners waarmee je (neem ik aan) meerdere zenders tegelijkertijd kunt kijken en opnemen?

Onvangst bij slecht weer kan een probleem zijn. Mijn Echostar doet het bijna altijd terwijl het Philips geval bij een klein beetje regen al blokkerig beeld gaf of helemaal op zwart ging.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Femme schreef op 29 December 2002 @ 00:54:

Onvangst bij slecht weer kan een probleem zijn. Mijn Echostar doet het bijna altijd terwijl het Philips geval bij een klein beetje regen al blokkerig beeld gaf of helemaal op zwart ging.
O da's apart, zitten ze allebij aan dezelfde schotel / zelfde LNB..?
Dan zou dan namelijk niet mogen gebeuren..., als het een goedie LNB is teminste niet zo'n cheap ass versie waarbij de tweede uitgang meer weerstand heeft dan de eerste....

Let bij een aankoop van een LNB altijd op..,
De hoeveelheid ruis.... liest iets van tussen de 0.8dB en de 0.6dB.
En de Crosspole isolatie.... liefts gemiddeld 30dB.

• Paquito
  • Niet online
Als je echt helemaal klaar wilt zijn dan zou ik zoiets als dit kopen:

Arnion 6410 UCCI (http://www.arnion-electronics.com/imas/6410UCCI.jpg) of
Extreme ontvanger (http://www.sat-vision.nl/xtreme.htm)
Visiosat Bisatellite (http://www.elektron.nl/bisat.gif , zonder die txt erop natuurlijk)
2x lnb, Diseq switch, coax kabel, f- connectoren. (incl afschermende hulsjes of vulkaniserende tape voor de f-connectoren!)

Met deze set heb je Astra en hotbird, je kan pentacrypt op de receiver flashen en daarna met funkaartjes te werk gaan voor het betere werk. :)
Zicht op het oosten is nodig, en als ik jou was zou ik hem laten monteren aan een schuurtje, garage oid. Dat voorkomt problemen met de gemeente/woningbouw stichting. (sommigen kunnen nog wel is gaan zeuren als ie aan de gevel hangt, bij huur en koophuizen)

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 29-12-2002 02:58 ]

• salutem
Femme schreef op 27 december 2002 @ 21:35:
Ik heb een Philips satelliet ontvanger gehad en die begaf het na een jaar omdat het apparaat niet meer ingeschakeld kon worden. Het bleek dat het indrukken van de aan/uit-knop de printplaat deed buigen. Erg crappy kwaliteit als je het mij vraagt. Ik zou gaan voor een degelijk apparaat zoals bijvoorbeeld een Echostar.

De mooiste oplossing is een ontvanger met ingebouwde harddisk recorder zodat je je videorecorder kunt dumpen en nooit meer geïrriteerd hoeft te worden door het heen en weer spoelen van videobanden. Helaas zijn dit soort apparaten nog steeds vrij prijzig. Online bestellen levert je net als bij computer hardware veel besparing op ten opzichte van kopen in de normale winkels.
Multitainer ! :?

Afbeeldingslocatie: http://30w.isgreat.tv/assets/images/multitainer.gif

en ik zou altijd een humax nemen......

http://www.humaxdigital.com/products/PVR-8000.htm

[ Voor 6% gewijzigd door salutem op 29-12-2002 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Qua tips voor aankopen etc zit ik inmiddels gesmeerd. bedankt!
Heb nog wat losse vragen. Het blijkt dat Ma het vooral voor de radio ontvangst doet.

Canal + is TV only neem ik aan, en niet verdeelbaar. klopt dat?
Schotel is Radio + Tv en met een omweg (geen doen voor haar) wel verdeelbaar. Verder kan je met schotel het signaal ook niet verdelen in de zin van er loopt een kabel naar de andere toestellen en er staat er een tegelijk aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 11:31:
Qua tips voor aankopen etc zit ik inmiddels gesmeerd. bedankt!
Heb nog wat losse vragen. Het blijkt dat Ma het vooral voor de radio ontvangst doet.

Canal + is TV only neem ik aan, en niet verdeelbaar. klopt dat?
Schotel is Radio + Tv en met een omweg (geen doen voor haar) wel verdeelbaar. Verder kan je met schotel het signaal ook niet verdelen in de zin van er loopt een kabel naar de andere toestellen en er staat er een tegelijk aan.
Je kan meeste receivers net als een video via een coax-snoer aansluiten op een tv.

Net als een video kun je em een RF kanaal geven, meestal is dat 33 of 36 (als je nog een kabel gebruikt) en je kan gewoon net als bij een video de kabel splitten en naar een andere tv doortrekken.
Maar ook hier kijk je naar hetzelfde kanaal omdat de receiver 1 tuner heeft.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme schreef op 29 December 2002 @ 00:54:
De duurdere receivers hebben meerdere tuners waarmee je (neem ik aan) meerdere zenders tegelijkertijd kunt kijken en opnemen?
Hmz, ze zijn er misschien wel, Receivers met meerder tuners, maar het is zeker niet "standaard" op de duurdere. Mijn Humax valt in de categorie "duurdere" maar heeft geen twee tuners.
Dat is voornamelijk een kwestie van de maat van je schotel en de kwaliteit van je LNB. In _principe_ heb je genoeg aan een 60 Cm schotel, persoonlijk zeg ik altijd pak op zijn minst een 80Cm, van bijvoorbeeld Triax. Zit je ook met slecht weer nog met een hele behoorlijke ontvangst. Prijstechnisch zit er in de maat van de schotel toch niet al te veel verschil. Een goede LNB en een 88Cm Triax heb je al zo voor 150 Euro. :)

Aannames zijn fataal.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Wij gaan waarschijnlijk binnenkort ook thuis sat. tv aanleggen vanwegen een crappy kwaliteit van onze kabel. Ik heb me nog totaal niet verdiept in dit onderwerp, maar dit topic is in ieder geval een goed begin. Nu is mijn vraag hoe duur die Humax IRCI 5400Z is?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

De IRCI 5400Z ligt zover ik weet gemiddeld rond de 475€.

Aannames zijn fataal.

• Paquito
  • Niet online
Ik zou geen humax IRCI 5400* meer kopen, die dingen hebben hun tijd gehad.
Als je echt alleen meer een kijkdoos wilt hebben ga dan voor de nieuwere generatie receivers (die ook seca2 compatible zijn) met magic module ingebouw of een externe magic module.

btw, voor degene die info zoeken.. ga is hier lezen: www.sat4all.com
wordt je een stuk wijzer van.

[ Voor 18% gewijzigd door Paquito op 30-12-2002 04:14 ]

Pagina: 1