Netwerk valt dood

Pagina: 1
Acties:

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:55
Hier iets waar ik dus niet uit kom 8)7 .
Wanneer ik met e-mule of overnet aan het downloaden ben en ik start vervolgens een spel op of ik ga een film kijken op de pc, dan valt binnen 5 minuten het hele netwerk stil.
Kan niet meer op het WWW of naar mijn eigen netwerk, kan zelfs niet meer bij mijn eigen router komen, vigor 2200e.
Wanneer ik echter onder network mijn local area connection disabled en weer enabled werkt het weer.
Van alles geprobeerd zoals Anti virus eraf gegooid, andere programma's die op de achtergrond mee draaien, uitgezet.
Niets werkt.
Systeem.
Asus a7v266-e, XP 2400+, Hercules Prophet 9700pro, 2x256dimm pc2100, netwerk kaart is een D-link DFE-530TX pci, router is dus een Draytek Vigor 2200-e, ADSL speedtouch 510 modem.
Lijkt me een probleem met mijn netwerkkaart, maar voordat ik nu naar de winkel ren voor een nieuwe, volgens mij mis ergens een setting, maar wat....
Open voor suggesties.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Op het eerste gezicht klinkt het inderdaad als een IRQ sharing tussen Video en NIC.
Probeer softwarematig de NIC op een andere IRQ / memadres te zetten, of plaats je NIC in een ander PCI slot. NIC's en VGA kunnen beter nooit een IRQ sharen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

voor je zegt dat het aan je netwerkonderdelen ligt, ben je zeker dat het niet aan die programmatjes ligt? Download eens iets via ftp, en start een film/game op, just to make shure

vraag mischien ook eens een titel edit ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Yalopa op 27-12-2002 13:54 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:55
Txs, heb de kaart in een ander slot gedaan, gelijk de modem er ook maar uit gehaald, gebruik ik toch niet. Kwam nog een setting tegen onder device manager, allow the computer to turn off this device to save power, deze stond aangevinkt wat me een beetje onzin lijkt voor een desktop, nu dus uit. Net ruim een 1/2 uur SOF2 zitten spelen en het netwerk is nog steeds up. Ziet er veel belovend uit.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]