[Win1.0]Installeren vanaf CD

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 10:26
Ik heb eindelijk Windows 1.01 gevonden (collectors item ;)) welke je moet installeren vanaf 2 diskettes.
Ik denk: zet die twee diskettes gewoon in één map, fik die op cd, en daarna met een win98 bootdisk ff starten met cd ondersteuning, en dan de install map kopieren naar C en dan setup uitvoeren.
Maar nee, zo makkelijk gaat het niet. Setup gaat vragen naar diskette 1 in A: |:(
Okay, zo'n probleem zou dat niet zijn, zij het dat al mijn diskettes brak zijn, en ik vind het een beetje zonde om 10 diskettes te kopen omdat ik er nu één keer 2 nodig heb...
Weet iemand hoe ik Windows 1.01 kan installeren vanaf cd?
Of is die ergens te koop op cd (jah, kweet, hij is uit '86, toen waren de OS'en nog niet echt op CD :P)

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
uhh je heb toch win 1.01 gevonden op diskette?? Waarom install je heb niet gewoon daarvan dan :?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
als je een "subst" commando hebt kan je wellicht in je bios je floppydrive support uitzetten en dan je cd substen op station a:? Ik weet alleen niet waar windows 1.01 op werkt? is dat ook installeren bovenop DOS?

Human Bobby

• Ruuddie
pc_wracker schreef op 27 december 2002 @ 13:07:
uhh je heb toch win 1.01 gevonden op diskette?? Waarom install je heb niet gewoon daarvan dan :?
Hoe ik er aan kom doet er ff niet toe, maar ik kan je zeggen, iig niet op diskette ;)
Justice schreef op 27 December 2002 @ 13:09:
als je een "subst" commando hebt kan je wellicht in je bios je floppydrive support uitzetten en dan je cd substen op station a:? Ik weet alleen niet waar windows 1.01 op werkt? is dat ook installeren bovenop DOS?
Hoe werkt dat subst?
Ennuh, installeren bovenop DOS heeft weinig zin he, het gaat erom, dat ik de setup niet kan uitvoeren vanuit één dir, maar het moet vanaf 2 diskettes...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ruuddie schreef op 27 december 2002 @ 13:19:
[...]

Hoe ik er aan kom doet er ff niet toe, maar ik kan je zeggen, iig niet op diskette ;)

[...]

Hoe werkt dat subst?
Ennuh, installeren bovenop DOS heeft weinig zin he, het gaat erom, dat ik de setup niet kan uitvoeren vanuit één dir, maar het moet vanaf 2 diskettes...
Je haalt nu alles door elkaar. Je moet in DOS installeren, liefst versie 5 of lager, ander zit je met je geheugen, maar ik betwijfel of het überhaupt wil draaien omdat het voor een AT/XT achitectuur gebouwd is en niet voor 32 bits procs. Maar goed, subst.

Als volgt: subst a: cdrom:\windows1
dan geeft ie de drive letter a: aan het pad dat erachter staat. Wel je floppy rommel in het bios uitzetten, anders werkt het niet denk ik :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

met WinImage/WinIso even de diskimages omzetten...

• Ruuddie
WhizzCat schreef op 27 december 2002 @ 13:21:
[...]

Je haalt nu alles door elkaar. Je moet in DOS installeren, liefst versie 5 of lager, ander zit je met je geheugen, maar ik betwijfel of het überhaupt wil draaien omdat het voor een AT/XT achitectuur gebouwd is en niet voor 32 bits procs. Maar goed, subst.

Als volgt: subst a: cdrom:\windows1
dan geeft ie de drive letter a: aan het pad dat erachter staat. Wel je floppy rommel in het bios uitzetten, anders werkt het niet denk ik :)
Kijk, het zit zo.
Ik draai nu gewoon Windows .NET, maar ik draai VMWare, waarin in Win1.01 probeer te draaien.
Ik zou thus zelfs een floppy image kunnen booten, zij het dat dat de extensie .flp heeft, en ik heb geen idee met welk programma ik zo'n image kan maken...

Maarja, ik kan moeilijk tijdens de install dat subst doen he |:(

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 13:27:
met WinImage/WinIso even de diskimages omzetten...
En dan? Dan heb je images... daar kun je verder niks mee hoor imho :)

Zoek eens op "floppy image software" met google ofzo...
Ruuddie schreef op 27 december 2002 @ 13:27:
[...]

Kijk, het zit zo.
Ik draai nu gewoon Windows .NET, maar ik draai VMWare, waarin in Win1.01 probeer te draaien.
Ik zou thus zelfs een floppy image kunnen booten, zij het dat dat de extensie .flp heeft, en ik heb geen idee met welk programma ik zo'n image kan maken...

Ik dacht nl. dat je gewoon bootte met een dos flop en dan "install" intikte, net zoals dat vroeger ging :) vandaar dat ik dat zei.

[ Voor 66% gewijzigd door WhizzCat op 27-12-2002 13:29 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Ruuddie schreef op 27 december 2002 @ 13:27:
[...]

Kijk, het zit zo.

ehm. t/m windows 3.11 hebben we het niet over een besturingssysteem, maar slechts over een dos shell. wil je dus windows 1.01 installeren, dan zal je er toch eerst dos op moeten zetten. ik vrees zelfs versie 3.2 want vanaf 3.3 is dos geschreven voor de at (ben alleen niet zeker van dat laatste).

• Ruuddie
Tja, ik heb WinImage 6.10 al geprobeerd, maar die kan niet overweg met de extensie .flp |:(

• Ruuddie
Het is gelukt! :D
Ik had een andere install gevonden (met 5 diskettes) en die heb ik allemaal in één dir gegooid: c:\win101.
Toen subst a: c:\win101 gedaan, en toen a:\setup :)
Daardoor voerde hij gewoon de setup vanaf de hd af, terwijl DOS dacht dat het A: was :D
Ik heb bdw wel voor de install DOS 6.22 geinstalleerd, en toen dmv. "setver win100.bin 3.31" gezegd dat hij moet zeggen dat het DOS 3.31 is (heeft Window 1.0 nodig, die werkt niet met 6.22). Nu draait Windows 1.0 :D

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~strypbam/windows_1.01.jpg

Verwijderd

netjes. Ik heb real-mode WIN3.1 draaien vanaf 1 diskette. Total onzinnig, maar wel geinig.
de extensie *.flp maakt niet uit, gewoon met WinImage openen (die heeft de standaard-extensie *.ima of soms *.img).

Verwijderd

oke dan _/-\o_ windows 1.01 _/-\o_ is wel cool heb ik hier ook en het werkt zelfs met netwerk zelf erin gebouwt ziet er voor de rest wel cool uit
ik kan er zelfs me internetten vie mijn netwerk

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

je had ook gewoon hier heen kunnen gaan om de dos 3.31 image bootdisk te halen.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/apgeelhoed/6.JPG

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Ruuddie
K1n9_N01z3 schreef op 30 december 2002 @ 16:29:
je had ook gewoon hier heen kunnen gaan om de dos 3.31 image bootdisk te halen.
[afbeelding]
LOL, de kleurtjes van Windows 1.01 zijn veel leuker ;)

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ruuddie schreef op 31 December 2002 @ 11:10:
[...]

LOL, de kleurtjes van Windows 1.01 zijn veel leuker ;)
nou nee beeldscherm verkeerd geinstaleerd ofzo ? wat heb je gekozen bij beeldscherm ? muis doet het btw ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/apgeelhoed/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/apgeelhoed/2.jpg

lama doen heb het al gevonden
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/apgeelhoed/3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 31-12-2002 15:23 ]

Steam Inventaris

• Ruuddie
Wat in mijn readme staat, is dat je voor de PS/2 muis de mouse.drv uit Windows 2 nodig is:
Note: Windows 1.01 by default does not support PS/2 style mice (the
type of mice on most modern computers). If you want to use your PS/2
mouse with Windows 1.01, copy the file mouse.drv (This is the Win
2.03 version which supports PS/2 mice) from the ps2mouse folder over
Windows 1.01 version on the setup disks or files you extracted. Then
install or re-install Windows 1.01 selecting the MS Serial/Bus mouse.
Yes, you have to use the setup installer to change mice.
Maarja, die heb ik niet. Dus hoe heb jij je muis ingesteld??

[ Voor 6% gewijzigd door Ruuddie op 31-12-2002 19:48 ]

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

nou bij mij deed ie het dus ook niet maar win 2.03 heb ik ook dus nu doet m'n muis het wel.
kep de mouse.drv van 2.03 maar voor je geupload HIER
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/apgeelhoed/muis.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 01-01-2003 15:08 ]

Steam Inventaris

Verwijderd

lol.. jammer dat het geen freeware is en ik het niet heb zou het graat is op een systeem willen draaien :)
Pagina: 1