AMD-K6 2 op bv 400 Mhz

Pagina: 1
Acties:

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Heb thuis nog een Compaq AMD-K6 200 staan (Socket 7 MB). Nu gebruiken mijn ouders deze voor van alles, maar hij word ietsjes te langzaam. Het Mobo gaat officieel tot 233. Nu heb ik gehoord dat een K6-2 een multiplier van bv 2x als 6x ziet, dus dat er wel een K6-2 400 ofzo in kan. Is dit inderdaad zo, en zo ja, zijn er nog probleempjes met dit truukje ? (Zoals bv. software die vreemd erop reageert ofzo)

Hartelijk dank,

Boss

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Werkt inderdaad, maar je hebt vrijwel zeker een bios-update nodig. Kan ook werken zonder bios-update, maar performance kan slechter zijn of kan helemaal niet werken...

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Dat van die multiplier(2x wordt 6x)klopt, waar je echter rekening mee moet houden is dat je moederbord 2.2 volt aan moet kunnen en ik twijfel of je moederbord dat ondersteund.

The need for speed drives me

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Daar ga ik straks meteen ff naar kijken (eerst naar Feyenoord toe, gaat voor ;) sorry ouders) maar als die dus 2.2v aan kan dan zal het wel lukken of niet ?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Dan zou het moeten lukken, ja, mag ook 2.1 volt zijn overigens

The need for speed drives me

Verwijderd

Beetje hoger mag ook wel mits je koeling goed is.

Verwijderd

let wel op dat een k6-2_400 op 100MHz FSB loopt & een K6-2_200 op 66MHz FSB en zal je mobo die 100MHz waarschijnlijk ook niet aankunnen.

lijkt me minder om een K6-2_400 op 66*6 te laten draaien, 100*4 is al rete traag!
Pagina: 1