Toon posts:

Xfx Geforce4 Ti4200 64MB icm Abit VT6X4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met een XFX-kaart die ik vorige week heb aangeschaft ter vervanging van mijn oudere "trage" videokaart met NVidia TNT2 chip.

Ik heb de XFX kaart in mijn computer geprikt en deze werd direct door Windows XP herkend, echter werd het beeld bijzonder wazig (letters waren miet meer te lezen en er kwamen strepen op het beeld).

Ik heb toen de nieuwste detonator driver van NVidia geïnstalleerd (41.09) en het probleem leek verholpen. Maar in 3D-spelletjes (need4speed, Harry Potter e.d.) flikkerde het beeldscherm en ook daar waren de letters niet te lezen. Tevens liep de computer in spelletjes, maar ook in windows geregeld vast.

Op het mainboard zit een Pentium3@733Mhz (FSB 133Mhz) Het mainboard is voorzien van het "nieuwste" BIOS en ook heb ik de nieuwste VIA4in1 driver geïnstalleerd. Ook heb ik oudere drivers van Nvidia uitgeprobeerd (30.82) maar alles mocht niet baten.

Zou het kunnen dat de videokaart niet "compatible" is met mijn ("oudere") moederbord? (Heb ooit iets gelezen over verschillende AGP standaarden met verschillende voltages van 3.3 en 1.5 volt)
Of zou de videokaart defect zijn?

Verwijderd

Klok je kaart eens onder en zet je kast open om te testen of het misschien warmte is, met powerstrip kun je onderklokken.

En vermeld het mobo zelf ook ff, we weten nu niet welke het is ;)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 12:29:
En vermeld het mobo zelf ook ff, we weten nu niet welke het is ;)
Staat in zijn titel :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Klinkt gewoon als een verrotte kaart met verrot geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is een VT6X4 van Abit http://home.mindspring.com/~gainesh/vt6x4faqgh.htm en voorzien van het nieuwste BIOS wat hiervoor beschikbaar is (BIOS ID: YK van 21/09/2001).

In de kast zit een 230Watt voeding. Er is 1 HD aangesloten, 1 CD-Rom speler en 2 Netwerkkaarten (PCI). Voeding zou dus voldoende moeten zijn, toch?

Ik heb de kast open gehad, maar de warmte viel mee (althans voor mijn gevoel).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 13:18:
Klinkt gewoon als een verrotte kaart met verrot geheugen
Bedoel je daarmee te zeggen dat de kwalitiet niet goed is, of dat de kaart defect is?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 11:50

Vidra

Vragen?

230 watt is ook niet echt veel als je een GF4 en mobo+ amd neem ik aan er in zitten :D

Maar ik zou die kaart terug brengen en een nieuwe vragen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Vidra op 27-12-2002 13:30 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Ik zijn bericht 3x gelezen, staat het in de titel, dingen kunnen soms zo simpel zijn :)
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 13:27:
In de kast zit een 230Watt voeding.
Hij loopt ook vast onder windows, dus ligt denk ik niet aan de voeding idd.
Vidra schreef op 27 December 2002 @ 13:30:
230 watt is ook niet echt veel als je een GF4 en mobo+ amd neem ik aan er in zitten :D

Maar ik zou die kaart terug brengen en een nieuwe vragen :P
Lees nou ff, hij heeft een Pentium 3 ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 13:32 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:22
230W, zou icm met dat systeem geen probleem mogen zijn, kun je die kaart niet in een andere pc proberen :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Heb net dat ding ook gekocht. In ut boekie staat: "300W power support or higher for normal operation STRONGLY RECOMMENDED". Heb ik gelukkig...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 14:01:
Heb net dat ding ook gekocht. In ut boekie staat: "300W power support or higher for normal operation STRONGLY RECOMMENDED". Heb ik gelukkig...
En, werkt de kaart bij jou wel goed?
Op de internetsite van Xfx wordt helaas niet gesproken over de voeding, maar wel:

System Requirements
- Pentium® II/Celeron™, AMD® K6-2/Duron® or compatible
- AGP 2X or AGP 2X/4X universal slot
- 32MB of system memory
- Installation software requires CD-ROM drive
- DVD playback requires DVD drive

Recommended
- Pentium® 4/III or AMD® Athlon®
- 128MB of system memory

Overigens heb ik gelezen dat er verscheidene BIOS-versies van deze kaart in omloop zijn. Op mijn kaartje zit versie 4.25.00.29.00

Het "vastlopen" zou inderdaad een spanningsprobleem kunnen zijn, maar waarom wazige letters in windows en geflikker in spelletjes? Zou dan toch de kaart/memory defect zijn ...

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0PgDfAvcRXyalmGw5wkfhxLpyp2LgHDQbyS*0NPhXFnS2lG3yGNACXlfTASGCVC41yqtoXEMKWbpG93tHNh4C1LlVjroOjA1W/beeld.JPG?dc=4675402908841802005
TLRnZ schreef op 27 december 2002 @ 13:55:
230W, zou icm met dat systeem geen probleem mogen zijn, kun je die kaart niet in een andere pc proberen :?
Helaas, geen andere PC aanwezig :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 18:34 ]

Verwijderd

Dat screenshot is duidelijk defect geheugen, omruilen die hap.

Met verrotte kaart bedoelde ik overigens gewoon een defect exemplaar.
Ik blijf erbij dat er geen slechte Geforce kaarten bestaan, aangezien het allemaal gebasseerd is op referentieshit van Nvidia(leg voor de gein eens een Ti4600 van Asus en XFX naast elkaar)

230W is voor een standaard P3 PC'tje meer dan zat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor jullie reacties _/-\o_ ! Ik heb de kaart terug gestuurd naar de leverancier.

Verwijderd

ook ik heb problemen met mijn GF4 4200TI maar dan met 128mb geheugen, games klappen er iedere keer uit, zoals bijvoorbeeld Hot pursuit2, Fifa 2k3.
Hij reboot dan spontaan of knalt terug naar de desktop.
Heb de nieuwste drivers al geinstalleerd, geheugenbankjes omgedraaid. met oude kaart (GF2) heb ik nu hetzelfde probleem als met de GF4 die ik nu heb, dus lijkt het mij niet dat het aan de kaart ligt. Echt warm wordt het in de kast ook niet.
Heeft iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?
Groeten,

Timi

Verwijderd

Dat klinkt nogal naar verneukt intern geheugen, draai eens memtest86

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

@Knert: Klinkt als een te laag voltage voor je 3.3V-rail :)
Probeer eens in BIOS of met een programma als MBM te kijken wat je voltage is voor de 3.3V-rail?

Ik had ongeveer hetzelfde probleem met een Ati8500+ECS K7S5A, de DVI-output deed raar wanneer ik 3d-applicaties startte op de primaire monitor. Nu heb ik een andere voeding om te testsen (deze haalt 3.23V ipv 3.12 voor die Antec voeding) en het is bijna over :)

Ik had "waving lines" en onscherpe text.

[ Voor 53% gewijzigd door T.T. op 28-12-2002 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb middels MBM gekeken naar de +3.3V en die staat continue op +3.40 Volt. Maar ik ben nu aan het meten met een Nvidia Vanta i.p.v. de Geforce4 want die heb ik inmiddels terug gestuurd. Zodra ik een nieuwe ontvangen heb ga ik het meteen weer uitproberen.

Verwijderd

@knert : nog ff om te laten weten dat ie het bij mij wel goed doet gelukkig. Klok staat ook standaard op 513 dus geen BIOS problemen zoals in een ander draadje waarbij ie niet hoger dan 480 of zo kon. Als ik thuis ben vanavond zal ik nog ff de BIOS versie posten.
Succes met je kaartje, hoop dat die nieuwe het wel gaat doen.

Verwijderd

Topicstarter
@Claw: Ik heb in dat andere topic inderdaad iets gelezen over verschillende BIOS versies en dat iemand met de "recentste" versie niet boven de 480Mhz uit kwam. Middels RivaTuner kwam ik erachter dat mijn kaartje met BIOS 4.25.00.29.00 gewoon op 513Mhz draaide...

Vermeld je bij je post dan de BIOS versie? B.v.d.

Verwijderd

Topicstarter
Ongelooflijk! Gisteren kreeg ik de kaart van de Leverancier terug (Informatique). Ze hebben de kaart getest met 3Dmark 2001 en Need for Speed 6. Deed het bij hen zonder problemen ...
Tja, wat moet je daar van zeggen. Dus heb ik de kaart maar weer in de PC geprikt. Opnieuw opgestart en ik dacht, laat ik eens in het BIOS kijken. Daar heb ik "best performance" geselecteerd. Tevens de nieuwste detonator 42.30 geïnstalleerd. En zie daar, sinds gisteren geen problemen meer.

Maar wat er nou uiteindelijk mis was. Kheb geen idee 8)7
Pagina: 1