Ati Mobility Radeon 7500 - Tweede monitor mirroren!

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb hier een laptop (Compaq Evo N1000v) met een ATI Mobility Radeon 7500 als grafische chip. De nieuwste drivers zijn geinstalleerd.

Er zit een aansluiting voor externe monitor op. Echter: dit wordt beschouwd als tweede monitor en dus uitbreiding van desktop.

Ik wil graag op deze externe monitor fullscreen video kunnen vertonen. Echter: in elk programma dat ik tot nu toe ben tegengekomen gaat fullscreen video op de primary monitor. En dat is het TFT scherm. De tweede monitor kan niet tot primary gemaakt worden.

Iemand ervaring met deze laptop of deze ATI chipset en enig idee hoe ik dat kan oplossen?

[ Voor 25% gewijzigd door Burat op 27-12-2002 12:11 ]

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:22

TdV

Deze 2 oplossingen werken bij alle (de meeste) ati kaarten met recente drivers.

oplossing 1: In de driver zit het tabblad displays en daar kan je de tweede monitor als primary zetten en het laptop scherm als secondary.

oplossing 2: In de driver zit het tabblad overlay en daar kan je de theater mode aanzetten. Dan geeft hij de film fullscreen weer op de 2e monitor.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Dat tweede is hier niet het geval. Het eerste werkt echter wel - maar alleen als de tweede monitor is uitgeschakeld! Jaja, klinkt beetje vaag. Als ik in Display Properties de tweede monitor inschakel heb ik 'm als dual monitor setup en als ik 'm uitgeschakeld laat maar de tweede monitor in de ATI properties aanzet, is het mirroring.

Maar toch dank! :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP